הקואליציה מבקשת להחליף את ח"כ יהלום מראשות ועדת העבודה בח"כ חיים כץ

ח"כ יהלום רואה בצעד זה הדחה פוליטית ולא עניינית הקשורה לתפקודו * הקואליציה טוענת שההחלפה היתה צריכה להתבצע מיד לאחר שמפד"ל פרשה מהקואליציה

הקואליציה מבקשת להחליף את ח"כ שאול יהלום (מפד"ל) מראשות ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ולמנות במקומו את ח"כ חיים כץ מהליכוד. ועדת הכנסת הקובעת את סדרי עבודת הבית התבקשה לאשר את החלפת יהלום מחר (ב'), שבועיים לפני הפגרה.

ח"כ יהלום רואה בצעד זה הדחה פוליטית ולא עניינית הקשורה לתפקודו. הקואליציה טוענת שההחלפה היתה צריכה להתבצע מיד לאחר שמפד"ל פרשה מהקואליציה.

כץ הוא מזכיר הארגון הארצי של עובדי התעשייה האווירית ב-12 השנים האחרונות ומייסד סיעת עוז בהסתדרות החדשה. הוא גם חבר ועדת הכספים. בסיעה ובוועדה הוא נוקט לא אחת עמדה עצמאית בניגוד לחבריו. לאחרונה איים להצביע נגד רפורמת בכר. יתכן שהמינוי נועד לרכך אותו או לאפשר את החלפתו בוועדת הכספים ללא זעזועים.

יהלום הוא מחוקק חברתי נמרץ, הרבה ביוזמתו, וגולת הכותרת של מפעלו היא סדרת החוקים לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. בסוף השבוע שעבר הוא הפעיל את כל הארגונים החברתיים שעומדים בקשר הדוק עם הוועדה כדי שילחצו נגד החלפתו. אנשיהם כבר הגיבו במכתבי מחאה ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין, ליו"ר הקואליציה ח"כ גדעון סער וליו"ר ועדת הכנסת ח"כ רוני בר-און, כולם מהליכוד.

יו"ר מטה מאבק הנכים אריה צודקביץ ביקש לאפשר ליהלום להמשיך בתפקידו לפחות עד מושב החורף וציין כי למרות היותו באופוזיציה, הוא איננו מנצל את הוועדה לניגוח הממשלה אלא עובד עם הממשלה לטובת החברה. יו"ר המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן מחה נגד החילופים התכופים בראשות הוועדות. הוא אומר כי יהלום ממלא את תפקידו בצורה יעילה, אכפתית ונבונה מאד והחלפתו תפגע ברצף הטיפול בנושאים החברתיים שעל סדר יומה של הוועדה, כי יידרש זמן להתאקלמות יו"ר חדש.