סולל בונה הרוויחה יותר מכל האחרות יחד

הרבעון השני: מרבית חברות התשתית הנסחרות בבורסה ממשיכות להפסיד

חברות התשתית הנסחרות בבורסה ממשיכות להפסיד. כך עולה מתוצאות דו"חות הרבעון השני ב-1998.

המפסידה הגדולה היא מי שהיתה הרווחית ביותר בשנים האחרונות - צמנטכל, בשליטת בני קוטיק - שהפסידה 5.18 מיליון שקל לעומת רווח של 1.79 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-1997. אחת הסיבות, כנראה, היא סיומו של פרוייקט מרכז השלום אותו הקימה החברה בשיתוף עם חברה זרה.

גם חברת ש.י. שם טוב, שהיתה בין הרווחיות ביותר בשנים האחרונות, מורידה פרופיל לרווח צנוע של 320 אלף שקל לעומת 2.35 מיליון שקל ב-1997. הבוננזה הגדולה של שם טוב היו התשתיות שבנתה לשכונות החדשות בבית שמש עבור משרד השיכון.

החברה המרוויחה ביותר היא זו שנראית ביותר על הכבישים - סולל בונה. כמעט כל פרוייקט גדול, כביש או מחלף, מבוצע על ידי סולל בונה. השניים הגדולים ביותר היום הם מחלף קסם עבור חברת כביש חוצה ישראל והתשתיות של פרוייקט נתב"ג 2000 בנמל התעופה בן גוריון.

סולל בונה, בראשות שאול עמית, הרוויחה ברבעון השני 15.7 מיליון שקל - הרבה יותר מסך הרווחים המצטברים של חברות התשתית הנסחרות בבורסה באותו רבעון. ברבעון השני ב-1997 הרוויחה סולל בונה 14.65 מיליון שקל.

שתי חברות רווחיות נוספות הן ליבר (550 אלף שקל) ובירי בראשי (80 אלף שקל). חמש חברות נוספות הפסידו, כאשר אצל מרביתן זו המשך מגמה. רק אצל בני כהן התהפכה המגמה מרווח להפסד של 1.86 מיליון שקל. ב-1997 הרוויח בני כהן באותו רבעון 1.43 מיליון שקל.

ארבע החברות הנוספות הן: יעקובינסקי-לרר - הפסד של 520 אלף שקל לעומת רווח של 90 אלף שקל ברבעון המקביל; אוליצקי - הפסד של 1.24 מיליון שקל לעומת 1.28 מיליון שקל ב-1997; רותם פיתוח הפסידה 400 אלף שקל לעומת הפסד של 1.71 מיליון שקל ב-1997; שטאנג הפסידה 320 אלף שקל לעומת הפסד של 640 אלף שקל ב-1997