קצב המכירות של "הארי פוטר" השישי רשם שיא בארה"ב - 150 אלף בשעה

ביממה הראשונה נמכרו בארה"ב 6.9 מיליון ספרים * הספר הקודם בסדרה נמכר ב-5 מיליון ביממה הראשונה

תוך 24 שעות מהשקת הספר השישי בסדרת הארי פוטר, "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם" (תרגום זמני ולא מוצלח במיוחד), נמכרו בארה"ב 6.9 מיליון עותקים, ונשבר השיא שנקבע ב-24 השעות הראשונות לאחר השקת הספר החמישי בסדרה. מדי שעה נמכרו בממוצע 150,000 עותקים - כמות העולה על כמות העותקים הנמכרים במהלך חיי השוק של ספר ממוצע.

"זאת סיבה למסיבה - לא רק עבור הוצאת הספרים סקולסטיק, אלא גם עבור חובבי הקריאה בעולם כולו", אמרה ליזה הולטון, נשיאת סקולסטיק, המוציאה את ספרי הארי פוטר לאור בארה"ב.

מכירות הספר השישי בסדרת הארי פוטר עלו במהירות על מכירות הספר החמישי, "הארי פוטר ומסדר הפניקס", שיצא לאור ב-2003 ומכר 5 מיליון עותקים ב-24 השעות הראשונות. סקולסטיק כבר הגדילה את מספר העותקים שתדפיס מ-10.8 מיליון ל-13.5 מיליון, לאחר שלפני שנתיים אזלו עותקי הספר החמישי בסדרה במהירות בכמה חנויות.

נתוני סקולסטיק מתייחסים לארה"ב, בלבד. היום (ב') היו אמורים להתפרסם נתוני המכירה בבריטניה.

יותר מסיבות

הספר השישי, שלהופעתו המתינו מעריצי הארי פוטר מאז יציאתו לאור של הספר החמישי, מוצע למכירה בכל מקום - החל מסופרמרקטים וכלה באתר האינטרנט של סקולסטיק. אתמול (א') אמרה הולטון שאחת הסיבות העיקריות לשיא במכירת הספר השישי בסדרה היא העליה בסך 500% במספר המסיבות שנערכו בחנויות ספרים לרגל יציאת הספר: מ-800 מסיבות ל-5,000 מסיבות. הרשתות הגדולות והקמעונאיות העצמאיות הגדילו משמעותית את השתתפותן במסיבות אלה.

למרות ההנחות הגדולות על הספר, שמחיר המחירון שלו עומד על 29.99 דולר, עשויות מכירות "הנסיך חצוי הדם" להגיע ל-100 מיליון דולר.

מכירות הספר ב-24 השעות הראשונות לאחר השקתו שברו לא רק את שיא המכירות בתעשיית הספרים, אלא גם היו גבוהות מהכנסות ממכירת הכרטיסים לשני הסרטים המובילים בסוף השבוע האחרון: "Charlie and the Chocolate Factory" ו-"The Wedding Crashers".