זליכה מאיים: לא נדחה שוב המועד להגשת ההצעות לפרויקט הרכבת הקלה בתל-אביב

המועד נדחה כבר 4 פעמים; "אם הקבוצות לא יעמדו בלו"ז המדינה תבצע את הפרויקט בעצמה"

לא תהיה דחייה נוספת במועד להגשת ההצעות לפרויקט הרכבת הקלה בת"א. כך אמר אתמול (ב') החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, בכנס המממנים.

לדבריו, המועד שנקבע הוא סוף דצמבר 2005 ולא תהיינה עוד דחיות משמעותיות. "מי שיהיה מוכן שייגש. אני לא ארשה ולא אתן שהמכרז יתנהל במשך שנים כמו איזה שהיא אופציה. המכרז הזה ייגמר", אמר.

זליכה מתח ביקורת על התנהלות שלוש המתמודדות במכרז. לדבריו, העובדה שטרם הכינו תחזיות לביקושים מעידה על התנהלות לא רצינית.

"אין לקבוצות מספיק ידע וזה לא רציני. מי שלא יהיה רציני ימצא את עצמו בחוץ", ציין. זליכה אמר, כי במידה והקבוצות לא יעמדו בלוחות הזמנים המדינה תבצע את הפרויקט בעצמה.

יו"ר דירקטוריון נ.ת.ע, בני וקנין, גיבה את זליכה ואמר, כי המועד שנקבע להגשת ההצעות - 20 בדצמבר הוא יעד אסטרטגי ו"לא נדחה את זה ולו ביום אחד".

לדברי וקנין, "אי אפשר לעבוד במכרז בסדר גודל שכזה עם לו"ז גמיש. כל תוכניות העבודה של נ.ת.ע נגזרות מתאריך הגשת ההצעות של סוף דצמבר. עד סוף 2005 תוגשנה הצעות, במארס 2006 תיבחר הזוכה, לסגירה הפיננסית תידרש שנה - 2007, ועבודות ההקמה יימשכו שש שנים. הפרויקט יסתיים לקראת סוף 2012".

יו"ר ועדת המכרזים, חגי מילר, אמר כי למרות שמדובר בפרויקט מורכב ויקר הוא כדאי למשק. שיעור התשואה בפרויקט הוא 11% והערך הנוכחי הנקי הוא 3 מיליארד שקל.

בשבוע שעבר דחתה ועדת המכרזים בפעם הרביעית את המועד להגשת ההצעות במכרז הרכבת הקלה בת"א לבקשת המתמודדות.

מכרז הרכבת הקלה בת"א פורסם כ-BOT ב-2003. מדובר בפרויקט להקמת הקו הראשון - הקו האדום, שאורכו 22 ק"מ. עלות הפרויקט היא 2 מיליארד דולר. המתמודדות אמרו בכנס, כי ספק אם יצליחו לעמוד במועד שנקבע לאור מורכבותו וההכנות הרבות שנדרשות בפרויקט.