ניוז קורפ רכשה את אינטרמיקס מדיה, שמפעילה יותר מ-30 אתרי אינטרנט

תקפוץ למועדון חמשת אתרי הבלוג והצעירים הפופולאריים ביותר, ותוכל לייקר את דמי הפרסום

ניוז קורפ, חברת המדיה של המיליארדר האוסטרלי-אמריקני רופרט מרדוק, הגיעה אתמול להסכם על רכישת חברת האינטרנט אינטרמיקס מדיה, בעליהם של יותר משלושים אתרים, העוסקים בקשת רחבה של נושאים, ממשחקים עד חיזורים וקריקטורות. מחיר העסקה 580 מיליון דולר.

הנכס החשוב ביותר של אינטרמיקס הוא שליטה בחברת מיי-ספייס (MySpace) , אתר פופולארי בקרב צעירים המנהלים בלוגים, ומחפשים מוסיקה והיכרויות. לאינטרמיקס 53% ממיי-ספייס אך היא הודיעה אתמול כי תרכוש את יתר ה-47% ב-69 מיליון דולר. אם כך, לניוז תהיה בעלות מלאה על האתר עם השלמת העסקה ברבעון הרביעי השנה.

רכישת אינטרמיקס ממחישה את רצונו של יו"ר ניוז קורפ, מרדוק, להתרחב בשוק הפרסומת הגדל והולך של האינטרנט, תחום בו פיגרה ניוז קורפ מסורתית. בתחילת השנה כינס מרדוק התייעצות של מנהליו הבכירים לדיון בהזדמנויות הגלומות באינטרנט. בשבוע שעבר הוא ארגן מחדש את החברה כדי ליצור חטיבת אינטרנט.

עם הרכישה החדשה, ניוז קורפ מצפה להקפיץ פי-שלוש את תנועת האינטרנט שלה, ולעלות לליגה העליונה של חמשת האתרים הפופולאריים ביותר, ממקומה הנוכחי בעשירייה החמישית, מה שיאפשר לה להעלות את תעריפי הפרסומת.

לפי ההסכם תשלם ניוז קורפ. 12 דולר למניה של אינטרמיקס, כ-12% יותר משער הסגירה של המניה ביום שישי האחרון. בעקבות הידיעה זינקה אתמול המניה של אינטרמיקס (שנקראה בעבר יוניברס-אי) ב-9.5% ל-11.4 דולר והמניה של ניוז קורפ ירדה ב-2 סנט בלבד ל-17.45 דולר.

ענקית המדיה וייאקום, המבקשת גם היא להרחיב את פעילותה באינטרנט, גילתה אף היא עניין באינטרמיקס, אך החליטה כי המחיר גבוה מדי. המנכ"לים של אינטרמיקס ומיי-ספייס ימשיכו לכהן בתפקידם לאחר הרכישה.

מיי-ספייס, שהושקה לפני פחות משנתיים, המריאה הרבה מעל למתחרותיה בתחום ה-social-networking (קהילות משתמשים) פריינדסטר קום ודהפייסבוק קום. ביוני היא משכה 17.7 מיליון משתמשים בהשוואה ל-1.1 מיליון ול-6.1 מיליון של יריבותיה, בהתאמה. כ-24% מהמשתמשים היו בגילים 17-12 ו-20% בגילאי 24-18.