סופרקום תנפיק דרכונים בבריטניה; היקף העיסקה - 5 מיליון דולר

החברה הישראלית נערכת להנפקה בנסדא"ק בחודשים הקרובים

חברת סופרקום הישראלית זכתה במיכרז המדפיס הממשלתי הבריטי להדפסת כל הדרכונים של אזרחי בריטניה ב-4 השנים הבאות. אלי רוזן, מנכ"ל חברת סופרקום, מסר ל"גלובס", כי החברה זכתה במיכרז בזכות טכנולוגיה שפיתחה, המבצעת הדפסה אותה לא ניתן לזייף. לדבריו, היקף העיסקה הוא כ-5 מיליון דולר ל-4 שנים.

רוזן סירב למסור פרטים על כמות הדרכונים שהחברה תדפיס, שכן הדבר נחשב לסוד מדינה בבריטניה. למרות זאת, במשרד הפנים העריכו כי עד לשלהי 1999 יונפקו כ-4 מיליון דרכונים בשיטה החדשה. מייק אובריאן, שר הפנים הבריטי, אמר, כי הטכנולוגיה החדשה, המבוססת על פטנט רשום של סופרקום, לא תאפשר לזייף את תמונתו וחתימתו של בעל הדרכון.

חברת סופרקום זכתה בפרוייקט בשיתוף עם חברת סימנס הגרמנית. תחילת הביצוע צפויה לסוף שנת 1998. במהלכו, יעסקו חברת סימנס הגרמנית, בשיתוף פעולה עם סוכנות הדרכונים הבריטית, בקליטת הבקשות ואיסוף המידע הדרוש להפקת דרכונים. במקביל, ההדפסה עצמה תיעשה על-ידי חברת סופרקום בשיתוף פעולה עם המדפיס הממשלתי הבריטי.

חברת סופרקום הוקמה בשנת 1998 על-ידי ארבעה מייסדים פרטיים. היא פיתחה מספר טכנולוגיות חדשות, בהן הדפסה דיגיטלית שאינה ניתנת לזיוף, וכרטיס חכם המכיל תמונה ופרטים אישיים, המסוגל להעביר את המידע בלא מגע פיסי. ל"גלובס" נודע שבימים אלה סופרקום נערכת לקראת הנפקה בנסדא"ק, אשר צפויה בחודשים הקרובים