BDI: שיפור ניכר במוסר התשלומים של יבואנים ותעשיינים ישראלים לספקים זרים

כלכלני BDI מציינים, כי באפריל השנה הגיע מוסר התשלומים של יבואנים ישראלים לספקים זרים, לכ-60 נקודות בלבד, קרוב לשיא של יולי 2001, אז עמד המדד על 50 נקודות

מוסר התשלומים של יבואנים ישראלים לספקים זרים רשם בתקופה שבין אוקטובר 2004 ועד אפריל השנה הטבה משמעותית, כך עולה מניתוח מדד מוסר התשלומים העולמי שערכה קבוצת BDI.

הניתוח נערך בשיתוף עם COFACE תאגיד ביטוח האשראי וסיכוני סחר החוץ הגדול והמוביל בעולם, ומבעלי BDI.

כלכלני BDI מציינים, כי באפריל 2005 הגיע מוסר התשלומים של יבואנים ישראלים לספקים זרים, לכ-60 נקודות בלבד, קרוב מאוד לשיא שנרשם ביולי 2001, אז עמד המדד על 50 נקודות.

בבית המחקר מוסיפים, כי מאז שיא תקופת השפל במשק הישראלי קרי דצמבר 2002, רשם מוסר התשלומים הישראלי שיפור בשיעור ניכר של למעלה מ-60%.

בדצמבר 2002 עמד מוסר התשלומים של הפירמות בישראל על 155 נקודות- טוב בכ-55% מהממוצע העולמי.

עוד עולה מהמחקר כי באפריל השנה, הסתמן מוסר התשלומים הישראלי כטוב מהממוצע העולמי, שעמד באותה התקופה על כ-90 נקודות, וטוב במיוחד בהשוואה למדינות חשובות רבות.

באיטליה, לדוגמא, עמד מוסר התשלומים באפריל השנה על כ-210 נקודות, גבוה בלמעלה מ- 70%, בהשוואה לישראל.

בספרד עמד המוסר על כ-90 נקודות, בצרפת וביפן על כ-80 נקודות ובארה"ב על כ-100 נקודות. בגרמניה ובאנגליה עמד מוסר התשלומים על כ-60 נקודות, כמו בישראל.

ב-BDI מייחסים את השיפור המשמעותי במדד מוסר התשלומים למספר גורמים כמו ההתאוששות בשוק המקומי, הגמשת תנאי התשלום של ספקים זרים והרחבת תנאי האשראי בעקבות השיפור במצב הכלכלי, והרגיעה הביטחונית.