אפריקה ישראל מהמרת על חיפה: רכשה בקומבינציה קרקע ל-1,050 דירות ברמת חביב

היקף המכירות נאמד ב-166 מיליון דולר על פני 10 שנים * מנכ"ל אפריקה ישראל, פיני כהן: "אפריקה תבנה על מתחם הקרקע את אחת השכונות הגדולות בחיפה"

חברת אפריקה ישראל רכשה חטיבת קרקע לבניית 1,050 יח"ד, בשכונת רמת חביב במבואות הדרומיות של העיר חיפה. הקרקע נרכשה בעיסקת קומבינציה עם חברת רמת חביב בע"מ הנמצאת בשליטת מאיר ואברהם רייס מניו-יורק, המחזיקים בחטיבת הקרקע מזה מספר שנים.

רייס מכרו בעבר את מתחם הקרקע בעסקת יזמות משותפת ליזם יעקב אנגל. בזמנו הקרקע כללה זכויות בנייה ל-500 יח"ד בלבד ואנגל התחייב לפעול להגדלת זכויות הבנייה. רייס היו בעלי 80% מהפרויקט ואנגל החזיקה ביתרת ה-20%. כמו כן, הייתה זכאית לתשלום בגין דמי ניהול של 5% מהיקף המכירות. היזמים רכשו את המתחם ממשפחת כיאט בשנת 1996 בכ-18 מיליון דולר.

יעקב אנגל הקים 2 בניינים בני 17 קומות, 100 דירות, מתוך 13 הבניינים המתוכננים. לפני מספר שנים, הודיעה משפחת רייס לאנגל על סיום ההתקשרות בין שתי הקבוצות בטענה שקידום התב"ע מתעכב זמן רב.

הפרויקט עוכב במשך שנים בשל התנגדויות רבות מצד תושבי האיזור, אשר טענו כי הבניינים הכוללים 23 קומות גבוהים מידי, וכתוצאה מכך, הונמך גובהם. מדיניות עיריית חיפה היא לדלל את הבנייה הרוויה במגדלי דירות גבוהים.

לדברי מנכ"ל אפריקה ישראל, פיני כהן: "אפריקה תבנה על מתחם הקרקע את אחת השכונות הגדולות בחיפה וסך היקף המכירות הצפוי נאמד בכ-166 מיליון דולר.

שוק המגורים בחיפה נחשב בשנים האחרונות לשוק קשה וקבלנים רבים מתקשים למכור בעיר דירות. אפריקה תנסה לשווק את הפרויקט בתקופה של 10 שנים, אולם צפויה לה עבודה לא פשוטה.