דירקטורים ברכבת ישראל הפעילו לחץ כדי שהמנכ"ל יתפטר

דירקטור: בדירקטוריון יש ביקורת על התפקוד של מור; הרכבת: למור חלק מהותי בהצלחה של הרכבת

דירקטורים ברכבת ישראל הפעילו לחץ כדי שמנכ"ל הרכבת, יוסי מור, יתפטר. כך נודע ל"גלובס". מספר דירקטורים אף שקלו להתפטר אם מור היה ימשיך בתפקידו.

לדברי אחד מהדירקטורים, לחלק גדול מהדירקטוריון יש ביקורת קשה על התפקוד של מור כמנכ"ל, וזאת מעבר לאירועי התאונות ולתפקוד הרכבת בחודש האחרון.

לדבריו, כי יש חוסר שביעות רצון בלי קשר לתאונות. "החברה לא מתפקדת ולא עומדת ביעדיה מבחינת תוכנית הפיתוח ותפעול הרכבת", אמר.

על רכבת ישראל נמתחה באחרונה ביקורת מצד חברת הבקרה האמריקנית פרסוננס ברינקהוף (פי.בי) על ההתנהלות בתחום הפיתוח. מבקר המדינה מתח ביקורת חריפה על פרויקט הקו המשודרג בירושלים. הביקורת קבעה, כי הרכבת התנהלה בצורה לקויה תוך בזבוז כספים וחריגות בלוחות זמנים.

גורם אחר ברכבת אמר, כי בין מור לדירקטוריון היתה מערכת יחסים טעונה. לדבריו, נציגי המשרדים הממשלתיים ובעיקר נציג רשות החברות במשרד התחבורה, העבירו ביקורת קבועה על מור.

גורם נוסף אמר, כי ממור ציפו שבניהול תהיה הקפדה על פרטים, אך בפועל נרשמו איחורים ברכבת.

לזכותו של מור נאמר, כי הוא עבד ברכבת 31 שנה והצליח להביא אותה להישגים מרשימים גם מבחינת הפיתוח וגם מבחינת דיוק בזמנים.

יוסי מור מסר בתגובה, כי מינואר 2004, אין שום זכר בשום פרוטוקול שמישהו לא היה מרוצה מהתפקוד שלי. זו רכילות לשמה וניסיון לא מכובד להכפיש אותי.

"החלטתי להתפטר ולקחת אחריות מוסרית למרות שלא הורשעתי ואין נגדי שום טענה. אני שלם עם החלטתי זו וכל המנכ"לים במשק יכולים ללמוד מהתנהלות של לקיחת אחריות אישית", אמר.

שר התחבורה, מאיר שטרית, דחה את הטענות כאילו היה מעורב בפיטורים. "אני מאוד מצטער שמור עוזב את הרכבת. אני חושב שהוא אדם מצוין ואיש מקצוע. זה שהוא לקח אחריות רק מעיד על אופיו. אני מאוד מעריך את פועלו", אמר.

רכבת ישראל מסרה בתגובה, "כי היו"ר משה ליאון ודירקטוריון הרכבת מביעים הערכה רבה לפועלו של מור למען פיתוח הרכבת. חלק מהותי בהצלחתה של הרכבת, הן בתחום הפיתוח והן בהעלאת מספר הנוסעים ורמת השירות, יש לזקוף לזכותו של יוסי מור".