דירקטוריון חברת החשמל אישר את עיסקת הגז עם EMG

מדובר בעיסקה בהיקף של 2.5 מיליארד דולר לתקופה של 15 שנה לפיה חברת החשמל תקבל מ-EMG 1.7 BCM גז טבעי לשנה

דירקטוריון חברת החשמל אישר היום את עיסקת הגז בין EMG לחברת החשמל. מדובר בעיסקה בהיקף של 2.5 מיליארד דולר לתקופה של 15 שנה. חברת החשמל תקבל מ-EMG 1.7 BCM גז טבעי לשנה לתקופה של 15 שנה עם אופציה לחמש נוספות. הדירקטוריון, בישיבתו היום דן בעיסקת הגז וכאמור, לפי הציפיות אישר אותה.

אישור העיסקה בחברת החשמל ובמקביל לו האישור הצפוי ב-EMG מהווה למעשה את העיסקה המסחרית הראשונה של EMG לספק גז ממצרים לישראל. קדמו להסכם המסחרי חתימה על הסכם מדיני בין ישראל למצרים בסוף חודש יוני - הסכם הנותן גיבוי פוליטי-מדיני לעיסקה הכלכלית וכן הסכם כלכלי בין חברות הגז המצריות ל-EMG.

מימושה של העיסקה מול חברת החשמל היא בעלת חשיבות מהותית לפעילות של חברת החשמל בשנים הבאות וזאת בשל קיטון דרמטי בעלויות הייצור. הייצור באמצעות הגז הטבעי יחסוך לחברת החשמל מדי שנה לפחות 300 מיליון דולר ובסה"כ לכל תקופת ההתקשרות - חסכון משוער של 4.5 מיליארד דולר.

חברת החשמל מדגישה כי מחיר הגז שהשיגה בעיסקה זו הוא המחיר הזול בעולם. הערכות מדברות על מחיר של 2.75 דולר ליחידת מדידה. דירקטורים בחברת החשמל שצפויים לאשר היום את העיסקה לא יקבלו את הנתונים על המחיר אלא יחתמו על הסכם סודיות.