האוצר יבדוק תנאי הפרישה של אפרים גרוס וצבי תדמור

סגן הממונה על השכר באוצר, אהרון עוזיאלי, פנה למנכ"ל בנק ישראל, יעקב דנון, וביקשו לבדוק את תנאי הפרישה והגמלה שניתנו לחברי הנהלת בנק ישראל

סגן הממונה על השכר באוצר, אהרון עוזיאלי, פנה למנכ"ל בנק ישראל, יעקב דנון, וביקשו לבדוק את תנאי הפרישה והגמלה שניתנו לחברי הנהלת בנק ישראל, אפרים גרוס וצבי תדמור, שפרשו בחודשים האחרונים.

עוזיאלי צירף לבקשתו את מכתבו של גמלאי הבנק, משה שופל, המנהל זה שנה מאבק עקשני נגד תנאי הפרישה שניתנו לבכירי הבנק. שופל פנה לפני ימים אחדים לממונה על השכר, יובל רכלבסקי, ולנגיד הבנק, סטנלי פישר, וביקש לדעת מהם תנאי הפרישה והגמלה שהוענקו למנהל משאבי אנוש לשעבר, אפרים גרוס, ולחבר ההנהלה, צבי תדמור.

כן ביקש שופל לדעת, האם העמדות המשפטיות שגובשו עם פרקליטות המדינה בנוגע לשכר בבנק ישראל, באו לביטוי מעשי ביחס לחברי הנהלת בנק ישראל בעבר ובהווה, בהשבת כספים.

שפול מזכיר שורה של רכיבי שכר שניתנו לכאורה שלא כדין לחברי הנהלה בעבר ובהווה, בהם: דרגת פרישה; 40 שנות ותק ללא קשר לוותק בפועל, ובשל כך גם תשלום שלא כדין של מענק יובל; הסכם דרגות מיוחד שהוענק לכאורה לאפרים גרוס ובו תוספת של 20% לפרישה, מתן 4% לגמלה עבור כל שנת עבודה, בניגוד להחלטת הממשלה.