בורסות אירופה סיימו בעליות: מגזר המתכות משך את המדדים מעלה

פראנס טלקום עלתה 1.6% לאחר שסיכמה על רכישת 80% מחברת הסלולר השלישית בגודלה בספרד אמנה, תמורת 6.4 מיליארד אירו

יום המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה חיובית כשיצרניות הברזל סוחפות את המדדים לסיום בצד הירוק של הלוח.

הדאקס הגרמני ננעל בעליה של 0.2% לרמה של 4,855 נקודות, הקאק הצרפתי הוסיף 0.3% לרמה של 4,433 נקודות והפוטסי הלונדוני טיפס 0.1% לרמה של 5,263 נקודות.

מגזר המתכות רשם עליות בעקבות דו"חותיה של חברת הברזל AK והמלצות חיוביות של אנליסטים על שוק המתכות. קבוצת קורוס הבריטית הוסיפה 2.7% וארקלור הצרפתית טיפסה 2.2%.

יצרניות השבבים ריכזו אווירה שלילית כשחברת STMicro ירדה 2.6% בעקבות ירידה חדה ברווחיה ברבעון השני של השנה. אינפינון הגרמנית איבדה 2.5% לאחר הורדת המלצה מבית ההשקעות דרסדנר.

פארנס טלקום טיפסה 1.6% לאחר שסיכמה על רכישת 80% מחברת הסלולר השלישית בגודלה בספרד אמנה, תמורת 6.4 מיליארד אירו (7.7 מיליארד דולר) במזומן.

יצרנית הרכב הצרפתית, רנו, עלתה 0.1% לאחר שדיווחה על עלייה של 52% ברווח הנקי במחצית הראשונה של השנה, שהסתכם ב-2.21 מיליארד אירו.

רשת הסופרמרקטים הבריטית מוריסון סיימה ביציבות לאחר עליות במרבית שעות המסחר. זאת לאחר שהחברה דיווחה על עלייה במכירות בשיעור של 5% במחצית הראשונה של השנה.

דנונה הצרפתית ירדה 1.5% בעקבות הורדת המלצה של בית ההשקעות ABN בעקבות ביטול אפשרות הרכישה של החברה על ידי פפסיקו האמריקאית.