אושר התיקון לחוק התקנים; אולמרט: הגיעה העת שהממשלה תיתן יותר אמון בציבור מבעבר

משמעותה של הכרזה כאמור הינה כי מצרך שמיפרט שלו נקבע בתקן רשמי אין לייצר, למכור, לייבא או לייצא אותו אלא אם התאים לדרישות התקן הרשמי

משרד התמ"ת הודיע היום כי אושר סופית תיקון לחוק התקנים. בחוק מוסדרים מספר מנגנונים שנועדו להגן על הצרכן, שהחשוב בהם הוא הכרזת רשמיות על תקנים מסוימים ששר התמ"ת מצא כי הם עומדים באחת העילות המיוחדות לכך בחוק.

משמעותה של הכרזה כאמור הינה כי מצרך שמיפרט שלו נקבע בתקן רשמי אין לייצר, למכור, לייבא או לייצא אותו אלא אם התאים לדרישות התקן הרשמי. החוק תוקן מספר פעמים בעבר, אך לא הותאם לו תיקון בתחום האכיפה.

שר התמ"ת אהוד אולמרט אמר כי, "ההחמרה בענישה ותוספת כלי הבקרה בשווקים מאפשרים את הליברליזציה במשטר הבדיקות ביבוא בדבר עמידה בתקן רשמי, שמשרד התמ"ת התחיל בה לפני כחודש".

"הגיעה העת שהממשלה תיתן יותר אמון בציבור מבעבר, בתנאי שתוכבד היד כנגד מי שמנצל זאת לרעה ומפר את האמון שניתן בו", הוסיף אולמרט.

במשרד התמ"ת מציינים כי בתיקון לחוק הוחמרה הענישה ונקבעו קנסות גבוהים בהרבה מאלה הקבועים בחוק היום במיוחד בעבירות שלהלן: עמידה בדרישות תקן רשמי (שנה מאסר וקנס של של 200,000 שקל, במקום 26,000 שקל כיום). ייצור, מכירה , ייבוא או ייצוא מצרך שלא עמד בדרישות תקן רשמי ובמידה שהתקן מסדיר את נושא ההתקנה, התחזוקה או ההפעלה של מצרך או בעבירה של הפרת הוראות התקן בעניינים אלה.

הפרעה לממונה בביצוע תפקידי הביקורת, אי קיום אחת מהוראותיו או הפרת צו מנהלי שהוציא (שנה מאסר וקנס של 200,00 שקל).

אי סימון מוצר בתו תקן מקום שהדבר מחויב לפי החוק או סימון בתו תקן שלא בהתאם להיתר מיוחד מטעם מכון התקנים הישראלי (קנסות בין 67,000 שקל לבין 200,000 שקל).