עובדי חברת החשמל דורשים את התפטרותו של נציג רשות החברות מהדירקטוריון - בטענה לניגוד עניינים

מאשימים את יובל סרגוסטי ב"התבטאות בלתי אחראית התומכת בפגיעה בכושר הייצור גם במחיר של הפסקת חשמל יזומה"

המאבק בין עובדי חברת החשמל לרשות החברות הממשלתיות עולה מדרגה. ועד העובדים דורש את התפטרותו של נציג הרשות בדירקטוריון החברה בטענה לניגוד עניינים. כך נודע ל"גלובס". יו"ר הארצי של עובדי חברת החשמל דוד (מיקו) צרפתי שיגר מכתב לנציג הרשות, יובל סרגוסטי, בו הוא קורא לו להתפטר באופן מיידי מהמשך כהונתו בדירקטוריון.

תחילתה של פרשה זו היא בהתבטאותו של סרגוסטי בדירקטוריון החברה בו הוא אמר: "לא יקרה כלום לעם ישראל אם הוא יחיה בחושך שעה וחצי-שעתיים". לדברי צרפתי, סרגוסטי אמר את הדברים בישיבת דירקטוריון על רקע תוכניותיו של היו"ר שלמה רוטמן לקצץ בתקציב הפיתוח ובשל החשש שהקיצוץ יפגע בכושר ייצור החשמל דבר שעלול לגרום לכשלים באספקה תקינה ורציפה של חשמל בזמן ביקושי השיא.

צרפתי קובע כי מדובר בהתבטאות בלתי אחראית המהווה תמיכה של רשות החברות בפגיעה בכושר הייצור גם במחיר של הפסקת חשמל יזומה. העובדים מסתמכים על חוק חברות הממשלתיות הקובע: "נושא משרה חב חובת אמונים לחברה, ינהג בתום לב ויפעל לטובתה וימנע מכל פעולה שיש בה ניגוד עניינים בין מילוי תפקידו בחברה לבין מילוי תפקיד אחר שלו".

בוועד העובדים מדגישים כי תמיכה במהלך שיפגע בכושר הייצור של חברת החשמל עד ליצירת מצב של הפסקת חשמל יזומה - מהווה פגיעה קשה בחברת החשמל בתדמיתה במשק החשמל בכלכלת ישראל ובאזרחיה.

במקביל פנה הוועד גם לשר התשתיות בנימין בן-אליעזר, לשר האוצר בנימין נתניהו, ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, ליו"ר רשות החברות אייל גבאי וליו"ר הדירקטוריון שלמה רוטמן.

גורמים בענף הדגישו, כי דבריו של סרגוסטי מהווים התבטאות עלובה, אך כוונתו היתה ליצור מאגר של לקוחות שמסכימים לקבל פיצוי מוסכם מראש למצב שבו תופסק אספקת החשמל במצבים של ביקוש שיא. לדעת הגורמים, יש היגיון כלכלי בקיצוץ בתוכניות הפיתוח, שכן הביקושים בשעות שיא אינם מאפיינים את המשק אלא ברגעים נקודתיים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה, כי "ככל הידוע לנו, מר צרפתי איננו שר האוצר ואיננו מנהל רשות החברות הממשלתיות, ולפיכך לא הוא הקובע את סדרי העבודה ברשות. חברת החשמל היא חברה ממשלתית השייכת לכלל אזרחי ישראל ולא לראשי ועד העובדים. המדינה היא המופקדת על ניהולה התקין של החברה, ולשם כך ממנה דירקטוריון מטעמה להגן על האינטרסים של המדינה בחברה.

"חבל שוועד עובדי חשמל איננו מצליח להתמודד עם המקצועיות והענייניות של יובל סרגוסטי, רפרנט ותיק של רשות החברות בחברה. אנו מצרים על כך שוועד העובדים מנסה בכל דרך אפשרית לתקוע טריז בגלגלי הרפורמה, שמטרתה לקדם את התחרות במשק החשמל לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל".