יאיר שמיר: אקדיש לתפקידי כיו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית "ככל שיידרש"

עם זאת, עקב תפקידיו האחרים, התחייב בפני ועדת רביבי לארבעה ימי עבודה בלבד בשבוע

דירקטוריון התעשייה האווירית בחר אמש (ד') ביאיר שמיר ליו"ר החברה, לאחר 3 שנים בהן התנהלה החברה ללא יו"ר, בגלל אי-הסכמה על המינוי בין שר הביטחון, שאול מופז, לשר האוצר, בנימין נתניהו.

ועדת רביבי אישרה בעבר את התאמתו של שמיר לתפקיד, אך הסתייגה מכך כשהתחייב לכהן בו בחצי משרה בלבד, ולפיכך לא אישרה אז את המינוי. מינויו בידי דירקטוריון תע"א התאפשר לאחר שהסכים להגדיל את התחייבותו לתפקיד ל-4 ימים בשבוע, כדי שהסתייגות ועדת השופט רביבי תוסר.

מחזור התעשייה האווירית היה אשתקד כ-2.1 מיליארד דולר, ברווח של כ-10-15 מיליון דולר, שהם כ-0.5% בלבד. לאור תוכניות ההפרטה של התעשיות הבטחוניות והמשימות בפני החברה, היא דורשת מחויבות ניהולית גבוהה ותובענית.

ההערכה היא, שב-2005 יגיעו המכירות ל-2.2 מיליארד דולר, לאחר שבישיבת הדירקטוריון אמש דיווח מנכ"ל תע"א, משה קרת, כי צבר ההזמנות של החברה מגיע עתה ל-6 מיליארד דולר, לשנתיים וחצי הבאות.

אל"מ (מיל') יאיר שמיר, בוגר הטכניון בהנדסת אלקטרוניקה, לשעבר טיס ומפקד בחיל-האוויר, מחזיק בתפקידי ניהול רבים, אליהם תצטרף עתה תע"א. הוא מכהן כיו"ר שמיר תעשיות אופטיקה מקיבוץ שמיר (הנסחרת בנאסד"ק ובת"א ומתכננת הקמת מפעל ראשון בארה"ב), יו"ר ושותף-מנהל בקרן ההון סיכון קטליסט, ויו"ר ויקון טלקומוניקציה.

הוא אף מכהן כדירקטור במספר חברות היי-טק, בהן אורכית, די.אס.פי.ג'י ומרקורי. שמיר, שבעבר כיהן כיו"ר אל-על (אפריל 2004 עד ינואר 2005), כמשנה לנשיא קרן אתגר, כמנכ"ל עלית (94'-95') וכמנכ"ל סאיטקס (88'-94'), אמר עם בחירתו ליו"ר תע"א, כי יקדיש לתפקיד החדש "ככל שיידרש".

עוד אמר: "אני גאה להיות יו"ר דירקטוריון תע"א, אני מאמין בחברה ובעובדיה, ואתרום ככל יכולתי להצלחתה ושגשוגה".

באוגוסט 2003, כשהסתיימה כהונתו של אלוף (מיל') אורי אור כיו"ר, סירב שר הביטחון דאז, בנימין בן-אליעזר, לחתום על הארכת כתב המינוי של אור לתקופה נוספת, ואור נותר דירקטור בחברה.

בתחילה דובר שרה"מ חב חוב לאביגדור קהלני, ולכן מעוניין למנות אותו לתפקיד, אך נתניהו סירב למינוי. לאחר שנה הודיע נתניהו, כי יסכים למינוי קהלני אם יוביל להפרטה, אך ועדת רביבי דחתה את המינוי, בין היתר בגלל שקהלני היה משובץ ברשימת הליכוד לכנסת, כך שהוא חייב להוכיח כישורי יתר.

בינתיים, ב-3 השנים מאז, מנוהלת כל ישיבת דירקטוריון תע"א ע"י אור, שמתמנה כיו"ר הישיבה בהצבעה בתחילתה. אור אף קיבל סמכויות חתימה מהיועצים המשפטיים של תע"א, שיסתיימו בספטמבר הקרוב.