נחתמה העיסקה למכירת ביה"ס האמריקני בכפר שמריהו: טוכמאיר, ברק רוזן ושותפים ישלמו 21 מ' ד'

יפצלו את המתחם לחמישה מגרשים בני 2.5 דונם כל אחד; על כל מגרש יבנו וילה בשטח בנוי של 650 מ"ר

היזמים אסף טוכמאיר וברק רוזן רכשו עם שותפים את בית הספר האמריקני בכפר שמריהו תמורת 21 מיליון דולר. על חטיבת הקרקע המשתרעת של שטח של 19 דונם ברחוב הזורע, חלה תוכנית בניין עיר לבניית 19 קוטג'ים בני 400 מ"ר. מיקום המגרש הוא בין היוקרתיים בכפר שמריהו.

טוכמאיר ורוזן, השותפים בקבוצת קנדה ישראל, רכשו את הקרקע עם 3 שותפים נוספים. החמישה יפצלו את המתחם לחמישה מגרשים בשיתוף עם מועצת כפר שמריהו, וייצרו מתחם של מגרשים בני 2.5 דונם כל אחד. על כל מגרש יבנו וילה בשטח בנוי של 650 מ"ר. תכנון הפרויקט הופקד בידי משרד האדריכלים אבנר ישר.

לדברי טוכמאיר, הרכישה כדאית כלכלית, שכן שווי מ"ר קרקע בכפר שמריהו נאמד ב-1,500 דולר והם קנו לפי 1,100 דולר למ"ר קרקע.

ביה"ס האמריקני שילם, עם אישור התב"ע, היטל השבחה של 2 מיליון דולר למועצת כפר שמריהו, בעקבות שינוי הייעוד למגורים. 6 דונם מהמתחם מיועדים לצורכי ציבור ודרכים. בנוסף, תקבל המועצה שתי חלקות של דונם כל אחת, שישמשו לצורכי ציבור. אם המועצה תחפוץ בכך היא תוכל למכור את אחת החלקות ולהסב את יעוד השטח למגורים.

בעלי ביה"ס רכשו לאחרונה 70 דונם באבן-יהודה, עליהם יקימו את ביה"ס. בנוסף למבנה בית הספר, הם התחייבו לבנות גם מגרשי ספורט שיעמדו לרשות התושבים. להערכת גורמים בענף, הקמת ביה"ס באבן-יהודה, עשויה להעלות את הביקוש ואת מחיר הבתים ביישוב.

היזמים טוכמאיר ורוזן רכשו לפני שלושה חודשים, במסגרת קבוצת רכישה, את המגרש הסמוך לפרויקט YOO של חבס בפארק צמרת תמורת 25 מיליון דולר. המגרש מיועד לבניית בניין מגורים יוקרתי בן 45 קומות, 168 דירות אשר שווקו כולן עוד לפני רכישת הקרקע, לפי שווי של 3,500 דולר למ"ר.