ווקלטק מפטרת 66 עובדים, שני שלישים מכוח האדם בחברה

רשמה ברבעון השני הפסד של 2.4 מיליון דולר * קיבלה הלוואת גישור של מ' ד' מדויטשה טלקום

לאחר פרסום אזהרת "עסק חי" במסמך השנתי של ווקלטק לשנה החולפת, ההודעה הרשמית של החברה על פיטורי עובדים, הייתה רק עניין של זמן. ווקלטק, שפועלת בתחום ה-VOIP, הודיעה אתמול כי תפטר 66 עובדים מתוך 101 עובדיה ותיוותר רק עם 35 איש. "החל מהיום, אנו מיישמים צמצום משמעותי במספר עובדי החברה, במטרה להקטין משמעותית את קצב שריפת המזומנים שלנו ולהכין את החברה למיזוג אפשרי", מסבירה ווקלטק מדוע היא שולחת שני שליש מעובדיה הביתה.

ווקלטק נאלצת לפטר עובדים לאחר שעלו בתוהו מאמציה לגייס הון להמשך פעילותה ובקופתה נותרו רק 1.7 מיליון דולר.

מהודעת החברה עולה כי העובדים שנותרו בחברה הם עובדים מומחים וכי החברה תמשיך לשמר את הטכנולוגיה שלה ולתמוך בלקוחותיה העיקריים. "לאחרונה ביצענו השקעה במו"פ, אשר אמורה לגבות את השקתו של מוצר חדש", מנסה הוגו גולדמן, סמנכ"ל הכספים של החברה, לתת נופך מעט אופטימי להודעה על הפיטורים.

נציין כי רוב עובדיה של החברה, 86 איש, מועסקים בישראל וכי במהלך השנה וחצי האחרונות פיטרה החברה קרוב ל-50 עובדים. למעשה, בתוך שנה וחצי קטנה מצבת העובדים בחברה בכ-75%.

במקביל לפיטורי העובדים, קיבלה ווקלטק הלוואת גישור מבעלת המניות הגדולה בה, דויטשה טלקום (15.3%), של 1 מיליון דולר. הלוואת הגישור נועדה לתת לחברה חלון זמן במהלכו תנסה ווקלטק למצוא לעצמה פרטנר למיזוג או רכישה.

"אנו מעורבים כיום בדיונים בנוגע לאפשרויות שונות של מיזוגים ורכישות ואנו נמצאים כבר בשלב של דיו-דיליג'נס ראשוני למיזוג עם חברה אחרת", מציין אלון גנור, מנכ"ל ווקלטק, בהודעת החברה. ווקלטק אינה מציינת את שמה של החברה.

גנור: בוחנים מיזוגים

להודעה על הפיטורים, צירפה ווקלטק גם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, שכמו הפיטורים, גם הן אינן מהוות בשורה טובה למשקיעים. הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-1.4 מיליון דולר, ירידה של כ-25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הפסדיה של החברה ברבעון עמדו על 2.4 מיליון דולר, כך שמתחילת השנה הפסידה החברה כ-4.6 מיליון דולר על הכנסות של 2.5 מיליון דולר בלבד. במהלך הרבעון השני מכרה החברה את מערכת ה-Essentra BAX (קול על גבי פלטפורמת טווח תדרים רחב) לשני לקוחות. "אנו מאוד מרוצים מהפידבק שקיבלנו בחזרה", מציין גנור בהודעה.

ההפסדים המתמשכים של ווקלטק, כמעט ומחקו ברבעון השני את הונה העצמי וזה הסתכם בכ-200 אלף דולר בלבד. ווקלטק, נציין, צברה במהלך חמש השנים האחרונות (2000-2004) הפסדים של כ-75 מיליון דולר. סך הפסדיה הצבורים מסתכמים בכ-104 מיליון דולר.

בתגובה להודעת החברה הגיבה אתמול מניית ווקלטק בירידה של כ-10% והיא נסחרת כיום לפי מחיר של 68 סנט, המשקף לחברה שווי שוק של כ-10 מיליון דולר בלבד. מתחילת השנה איבדה המניה כ-52% מערכה. ווקלטק, נזכיר, הפכה לציבורית בפברואר 1996 כאשר גייסה כ-48 מיליון דולר לפי מחיר למניה של 19 דולר, פי 28 ממחיר המניה הנוכחי.