תוכן שיווקי בע*מ: שימוש מוגזם בכריות

מועצת הכבלים והלוויין עורכת בירור לחברת הכבלים HOT באשר לשימוש בתוכן שיווקי בטלנובלה היומית "טלנובלה בע"מ". ל"גלובס" נודע, כי המועצה פנתה בימים האחרונים ל-HOT במכתב בירור לאחר שבטלנובלה בע"מ נעשה שימוש "מוגזם" במוצר "כריות" של תלמה הן מבחינה ויזאולית והן מבחינה לשונית. במכתב שהוציאה המועצה, השוקדת בימים אלה על גיבוש כללים בעניין תוכן שיווקי, ל-HOT נכתב כי קיימת חשיפה רבה מידי למוצר במהלך התוכנית. מ-HOT נמסר היום בתגובה: "קיבלנו את מכתב הבירור מהמועצה ואנו לומדים את פרטי הנושא".

"טלנובלה בע"מ" של חברות הכבלים בכיכובם של יעל בר-זוהר ועופר שכטר משודרת מידי ערב בשעה 20:00 בערוץ 3 של HOT. הסדרה עלתה לאוויר לפני מספר חודשים, והיא כוללת כ-120 פרקים בהשקעה של כמיליון דולר. מועצת הכבלים והלוויין מגבשת בימים אלה את הכללים הסופיים להסדרת נושא התוכן השיווקי בערוצי הכבלים והלוויין. בשלב זה הועברו טיוטות לכללים ובוצעו מספר שימועים בנושא. למרות הליברליות שמפגינה המועצה ביחס לתוכן שיווקי יש לזכור כי באחרונה הורתה המועצה, בצעד חריג, לערוץ המוסיקה הייעודי, ערוץ 24, לחדול משידור התוכנית "קליפס", בשל שיתופי פעולה עם נטורל פורמולה המנוגדים כללי התוכן השיווקי.

מהמועצה לשידורי כבלים ולווין נמסר בתגובה, כי העניין נמצא בבירור. *