הנהלת תעש מזהירה: ננקוט בהשבתת מגן אם העובדים ימשיכו בשיבושים

ארגון העובדים דחה ההבראה; ההנהלה: אם עד ה-9 בחודש הארגון לא יסכים להבראה לא ישולם שכר

הנהלת תעש הודיעה אתמול (ג') ליו"ר ארגון העובדים יצחק יהודה, כי אם עד ה-9 בחודש הארגון לא יסכים לביצוע תוכנית הבראה נוספת, לא תהיה אפשרות לשלם לעובדים שכר. הנהלת תעש פנתה אמש לממונה הראשי ליחסי עבודה וביקשה אישור להשבתת מגן של החברה, עקב העיצומים ושיבושי העבודה הנמשכים מזה שבועות רבים. השבתת המגן עתידה להתחיל על-פי החוק ב-16 באוגוסט.

מנכ"ל החברה, אבי פלדר, דרש היום מנציגות העובדים לחדול מכל פעולה שיש בה שיבוש העבודה התקינה והרציפה בחברה והדגיש, כי פועלות אלה ייאלצו את ההנהלה לנקוט בכל האמצעים החוקיים כדי למזער את נזקי החברה כולל השבתת מגן.

פלדר הודיע לנציגות העובדים, כי חסימה או שיבוש של צירי התנועה וצירי הכניסה לתעש אינם חלק משביתה לגיטימית והיא בבחינת פעולה אלימה ובלתי חוקית שעלולה לגרום להטלת אחריות אישית על מבצעיה ומארגניה . פלדר ציין, כי נקיטת צעדים לא חוקיים לא תביא לפתרון המצב ולכן ההנהלה קוראת לעובדים לקיים מו"מ רצוף שיאפשר את פתרון הסכסוך ויישם תוכנית ההבראה.

השיבושים הנמשכים בתעש באים לידי ביטוי בהפסקת כל הניסויים בכלי נשק ובפעולות מחאה אחרות, כגון סגירת שערי החברה בפני כוחות הביטחון מעת לעת. הבוקר נסגרו השערים בכביש גהה ועובדים שהגיעו באוטובוסים נאלצו לחכות שעה וחצי בחוץ עד אשר נפתחו השערים מחדש.

במסגרת הצעדים הארגוניים של העובדים יצאו היום כל עובדי מפעל "קשת" של תעש בקרית שמונה, להפגנה בכביש הראשי הבוקר המוביל לישוב.

המשבר בתעש נמשך לאחר פגישה בין ההנהלה לנציגות העובדים שבה הודיע הארגון העובדים, כי הוא דוחה את תוכנית ההבראה שהוצגה בפניו. דחיית התוכנית הביאה לכך שהשבוע (ב') לא שולם השכר לגמלאי החברה.

האוצר הבטיח לפני שבועיים להזרים לתעש 270 מיליון שקל במידה והחברה תבצע תוכנית הבראה נוספת ואולם, עד כה הוזרמו לחברה 40 מיליון שקל בלבד. האוצר מתנה את המשך ההזרמה בהסכם על יישום תוכנית ההבראה.

התוכנית שהוצגה בפני ארגון העובדים כוללת קיצוץ של 50 מיליון שקל בעלויות השכר דהיינו הפחתה בשיעור של 5% בשכרו של כל עובד . בנוסף נדרש ארגון העובדים להסכים לפיטורי 220 עובדים.

יו"ר הארגון יצחק יהודה אומר כי "הודענו להנהלה שאנו לא מסכימים לבצע תוכנית הבראה נוספת, כי זאת למעשה עוד תוכנית במהלך תוכנית ההבראה הנוכחית. אנו לא מוכנים לעוד תוכניות לפני תום התוכנית הנוכחית בסוף 2006 ולא נסכים להיכנס לשום תוכנית אלא לפתרון כולל לתעש. בפתרון מסוג זה אנחנו מוכנים לדבר על מיזוג תעש עם רפאל או התעשייה האווירית".

לדברי יהודה "אנו נוקטים בצעדים סלקטיביים שאין בהם כדי לגרום נזק משמעותי לחברה, אבל ההנהלה איבדה את הצפון והם מתכוונים עכשיו לנקוט בצעד של השבתת החברה שיגרום לה נזק עצום".