התאונה ברבדים בדרך לביהמ"ש: מתגבשת תביעת ענק של נפגעים נגד רכבת ישראל וחברת הפניקס

לפי אומדן ראשוני של סוכני ביטוח, היקף התביעות שיוגשו בגין התאונה יסתכם ביותר מ-150 מיליון שקל

חודש וחצי לאחר התאונה המחרידה ברבדים, מתגבשת קבוצה של עשרות נפגעים לקראת הגשת תביעה נגד רכבת ישראל וחברת הביטוח הפניקס שמבטחת את הרכבת.

בראש הקבוצה עומדות שתי נפגעות. במהלך השבוע שעבר, נפגשו 30 מחברי הקבוצה עם עורכי-הדין חיים זליכוב וירון בן-דן על-מנת להיערך לקראת התביעה. זליכוב ובן-דן אמרו ל"גלובס", כי בתביעה מסוג זה אין משמעות וחשיבות לשאלה מי אשם בתאונה, וזכותם של הנפגעים לפיצויים היא זכות מוחלטת, בהתאם להיקף הנזק אשר יוכיחו במסגרת תביעתם.

זליכוב מסביר כי בגלל שמספר הנפגעים בתאונה הוא גדול מאוד, קיים יתרון בהתארגנותם המשותפת, שכן כוחם של התובעים כקבוצה הוא גדול יותר מכוחו של תובע בודד.

מעבר לכך, אומר זליכוב, חבירת הנפגעים לקבוצה אחת תמנע התמשכות ההליכים על פני שנים רבות. "בתי המשפט בישראל עמוסים מאוד והליכים משפטיים עשויים לארוך אף שנים. במקרה שיוגשו בנפרד מאות תביעות, כל תביעה עלולה להתמשך זמן ארוך מאוד. סביר להניח שבמצב של תביעה משותפת, ההליכים יקוצרו. בתביעה ידון שופט אחד, ואותם המומחים יתנו חוות דעת".

לפי אומדן ראשוני של לשכת סוכני ביטוח, היקף התביעות שישולמו בגין התאונה יסתכם ביותר מ-150 מיליון שקל.

על-פי הפוליסה, הפניקס חשופה לתביעות בסכום מוגבל שמוערך ב-2 מיליון דולר. ביתר הנזק יישאו מבטחי המשנה. אחת ממארגנות הקבוצה, שיר דפנה-תקוע, אמרה: "החלטנו להתארגן יחד, מכיוון שללא ספק כך השפעתנו על הציבור ועל מערכות גדולות מולן עלינו להתמודד, תהיה רבה יותר. אנו מרכזים אנשי מקצוע מתחום הרפואה, הפסיכולוגיה והמשפט שיסייעו לכל נפגע לעבור את המשבר אליו נקלע בעקבות תאונת הרכבת", אמרה דפנה-תקוע. הקבוצה פתחה פורום באינטרנט, לשאלות ולסיוע מקצועי לנפגעים בתאונה.