הושק נמל היובל באשדוד: "יוציא את הענף מקיפאון"

"השקתו של נמל היובל הוא ההישג המשמעותי הראשון של הרפורמה בנמלים. יש בהשקת הנמל כדי להגביר את התחרות בנמלים ולהעביר את הענף שסבל מקיפאון במשך שנים לעידן חדש, כלכלי ועסקי יותר". כך אמרה הערב (ג') יו"ר חברת נמל אשדוד, איריס שטרק, בטקס השקת נמל היובל (נמל איתן).

הנמל נחנך הערב במעמד ראש הממשלה, אריאל שרון; שר האוצר, בנימין נתניהו, ושר התחבורה, מאיר שטרית. לדברי שטרק, נמל היובל ירחיב ויחזק את היכולות של נמל אשדוד באופן משמעותי בכל היבט. היא ציינה, כי על מנת לאפשר לנמל לממש את הפוטנציאל הטמון בו, יש להמשיך ולקדם השקעות נוספות ולבחון את המשך שלב ב'.

שטרק ציינה, כי יש חשיבות רבה להשלמת פרויקט מסילת הרכבת לנמל, וכן להשלים את החיבור היבשתי מנמל אילת לנמל אשדוד. לדבריה, במקביל לתנופת הפיתוח יש בכוונתה להבטיח כי נמל אשדוד במשך שישה ימים בלבד.

הנמל הוקם במטרה לתת מענה להתפתחות המואצת של נמל אשדוד כנמל מרכזי. הנמל צפוי לחזק באופן משמעותי את נמל אשדוד, ולתת לו יתרון מובהק ביחס לנמלים האחרים בישראל.

העבודות להקמת נמל אשדוד החלו ב-1998, בהיקף של 3 מיליארד שקל. אורך הרציפים בנמל הוא 1,700 מטר; גודל שטחי התפעול - 1,000 דונם, אורך שובר הגלים בנמל - 1,150 מטר.

הנמל החל לפעול במתכונת של הרצה ממאי השנה, ובתוך זמן קצר ייכנס לעבוד במתכונת מלאה. פעילות הנמל תאפשר צמצום של זמן ההמתנה עד לשיעור של 70% במהלך 2005.