מנכ"ל הרכבת לא מוותר: יוסי מור פנה לשר שיטרית על מנת שיחזיר אותו לתפקידו

מור טוען כי יש חשש למעשים חמורים וקשים שננקטו על ידי היו"ר משה לאון אשר עולים לכדי חשש כבד לביצוע מעשים לא חוקיים

יוסי מור פנה לשר התחבורה מאיר שטרית ולמנהל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, בבקשה שיורו להחזירו לעבודה לתפקיד מנכ"ל הרכבת. מור דורש בנוסף להשעות או לפטר את יו"ר הדירקטוריון, משה לאון. מור שיגר לפני זמן קצר פנייה באמצעות עוה"ד חיים כהן בה הוא מבקש לפנות באופן מיידי ובדחיפות.

לדברי מור, ישנו חשש למעשים חמורים וקשים שננקטו על ידי לאון אשר עולים לכדי חשש כבד לביצוע מעשים לא חוקיים. כך למשל טוען מור, כי לאון פעל להדחת נושאי משרה בכירים ברכבת. מור טוען, כי לאון השתמש במעמדו כיו"ר הדירקטוריון תוך שהוא נוטל לעצמו סמכויות לא לו. מור טוען, כי לאון ניסה להתערב במינוי סמנכ"ל כספים. כך למשל תנאיי המכרז לתפקיד שונו ובמקום דרישה לרו"ח וכלכלן שונו לרו"ח או כלכלן וזאת במטרה להכשיר את מועמדו של לאון אייל הנדלר, וזאת למרות שמועמד זה נמצא בלתי מתאים לתפקיד על פי בדיקות של מכון ההשמה.

עוד נטען, כי משה לאון הטעה בצורה מכוונת את מור וזאת על מנת להביא לפרישתו מהתפקיד. מור טוען, כי לאון אמר לו כי ישנה דרישה מצד חברי הדירקטוריון ומשרד התחבורה להביא להדחתו המיידית, למרות שבפועל, כפי שטוען מור לא היתה כל קריאה כזו.

מתחילת השבוע החריפו היחסים בין לאון למור על רקע בקשתו של מור לבטל את הודעת הפרישה מתפקיד מנכ"ל הרכבת. מור תקף את לאון בתקיפות וטען כי הפעיל עליו לחצים על מנת לפרוש מתפקידו. גורמים במשרד התחבורה ביקרו את התנהלותו של מור וציינו, כי לאון מקבל גיבוי מלא ממשרד התחבורה וכי ישנם טענות לגבי מנכ"ל הרכבת. עוד נמסר, כי בתוך זמן קצר ייבחר מנכ"ל חדש ובכל מקרה מור לא יוחזר לתפקיד. משה לאון סירב השבוע להגיב וציין רק כי אין תופסים אדם בצערו.

מקורבי לאון מציינים, כי לאון רואה בקידום הרכבת ובהצלחתה את הדבר המרכזי שעומד כיום על סדר היום והוא משקיע מאמצים רבים בניסיון לאתר מנכ"ל שיוכל להנהיג את הרכבת ולשקם אותה מהמשברים שפקדו אותה בעת האחרונה.