מאינד רוכשת את סנטורי האמריקנית תמורת 5.1 מ' ד'; בין משקיעיה: בני שטיינמץ

STI של שטיינמץ השקיעה בעבר בסנטורי, שתכניס את מאינד לתחום הסלולר * תהיה ניטרלית לרווחים של מאינד פרופורמה ברבעון השלישי והרביעי, וב-2006 תתחיל לתרום להם

כאשר חברת הבילינג מאינד CTI (סימול: MNDO) פרסמה בחודש שעבר את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני, היא לא סיפקה תחזיות לרבעון הקרוב - השלישי של 2005. את הסיבה לצעד זה היא הסבירה במפורש בשיחת הוועידה: מו"מ לרכישת חברה, עסקה שקיוותה לסיים ברבעון השלישי. אתמול זה קרה.

היום הודיעה מאינד כי חתמה על הסכם לרכישת חברת Sentori מוושינגטון הבירה תמורת 5.1 מיליון דולר. החברה תתרום להכנסותיה באופן שולי כבר ברבעון השלישי וכך תדווח מאינד על הכנסות של 4 מיליון דולר ברבעון לעומת 3.4 מיליון דולר שהציגה ברבעון השני. את הרכב ההכנסות המדויק לא מפרטים בחברה בשלב זה. לסנטורי, אגב, יש גם זווית ישראלית: עד היום היא מומנה בעיקר על ידי ארבעה גופי השקעה ובהם STI ונצ'רס של בני שטיינמץ.

"תקופה ארוכה אנחנו אומרים שבכל רגע נתון אנחנו בוחנים כמה חברות לרכישה", אומרת מוניקה איזינגר, יו"ר ומנכ"לית מאינד. "הקריטריונים שלנו לביצוע מהלך כזה היו מאוד מוגדרים: החברה צריכה להיות עם בסיס לקוחות, עם הכנסות, עם נוכחות גיאוגרפית חזקה באזור מסוים וכזו שיכולה יחד איתנו לעלות על מסלול לרווחיות בתוך שניים-שלושה רבעונים בקירוב. אצל סנטורי מצאנו את כל הרכיבים הללו", היא מסבירה את הרציונל. למאינד יש כיום 46.4 מיליון דולר בקופה ושווי השוק שלה הוא כ-65 מיליון דולר.

מאינד, שיושבת ביוקנעם, מספקת מערכות בילינג IP לתקשורת קול, נתונים ותוכן וכן מערכות רישום שיחות. סנטורי הפרטית נוסדה ב-1994 ויש לה פתרונות תוכנה לבילינג וטיפול בלקוחות. לקוחותיה הם בעיקר ספקיות שירותי דור שלישי בסלולר וחברות MVNO. החברות מן הסוג האחרון מפעילות למעשה רשת סלולרית וירטואלית, שוק שנחשב למתעורר בארה"ב.

תשתיות התקשורת הסלולרית במדינה שייכות למספר מצומצם של גופים גדולים ובכל אזור יש חברות אשר חוכרות את התשתיות ומוכרות שירותי סלולר ללקוחות. חברות ה-MVNO הללו משתמשות אמנם בתשתיות של החברות הגדולות יותר אך יש להן מערכות בילינג משלהן, דבר ההופך אותן ללקוחות קלאסיות עבור מאינד.

סנטורי, לדברי איזינגר, סבלה מחוסר כוח פיננסי וככלל היא סבורה שלחברות פרטיות בתחום הבילינג יהיה קשה להתקיים לאורך זמן שכן הלקוחות מבקשים שקיפות שרק חברה ציבורית יכולה להעניק.

אריה גנות, סמנכ"ל הכספים של מאינד, אמר בהודעת החברה כי העסקה תהיה ניטרלית לרווח למניה וכי בניטרול הוצאות הקשורות לרכישה היא לא תשפיע לרעה או לטובה על השורה התחתונה ברבעון השלישי והרביעי. החל בשנת 2006 סנטורי תתחיל לתרום לרווח. את מחזור המכירות של סנטורי לא חושפים בשלב זה במאינד.

משרדי סנטורי יהפכו להיות המשרדים הראשיים של מאינד באמריקה וימשיך לנהל אותה הנשיא הנוכחי, מייקל האלי. החברה מעסיקה עשרים עובדים ובסיס הלקוחות שלה כולל 16 חברות בארה"ב, בקריביים ובמרכז אמריקה.

"אנחנו בקשר איתם כבר קרוב לשנתיים. כל התקופה הזו הם לא היו מעוניינים להימכר. היו גם שינויים בהנהלה ומאז דצמבר האחרון אנחנו בשיחות. הקשר הראשוני נוצר אחרי שראיתי אותם בתערוכות וכנסים וראיתי את ההתאמה", אומרת איזינגר. למאינד, אגב, לא היה בית השקעות שליווה את העסקה. "כפי שאני רואה את זה, אנחנו קונים כאן כניסה לשוק האמריקני ולסלולר. המוניטין והלקוחות שלהם זה הנכס העיקרי. השוק הזה הוא ברור וקודם לכן לא היה לנו אף לקוח ממנו".