פז-פינס: האוצר מציע לקצץ 239 מיליון שקל מתקציב הרשויות המקומיות לשנת 2006

(עדכון) - שר הפנים: "משרד האוצר, השרוי בקונספציות שבויות שדרדרו רשויות רבות לעברי פי פחת, ממשיך ופוגע בהן ובציבור הישראלי כולו"

משרד האוצר מציע לקצץ 239 מיליון שקל מתקציב הרשויות המקומיות לשנת 2006. כך טוען הערב (ד') שר הפנים, אופיר פז-פינס.

לדבריו, דבר הקיצוץ נודע לו מעיון בספר התקציב לשנת 2006, ולא בגלל שמישהו באוצר טרח לעדכן אותו בנושא. לדברי פז-פינס: "משרד האוצר, השרוי בקונספציות שבויות שדרדרו רשויות רבות לעברי פי פחת, ממשיך ופוגע בהן ובציבור הישראלי כולו. במקום לייצר צמיחה במשק, על ידי הוצאת הרשויות מהמשבר, בוחר האוצר במדיניות שעלולה להביא לקריסתן של רשויות רבות".

מלשכת שר הפנים נמסר עוד כי פז-פינס הביא את בקשתו התקציבית שעמדה על 700 מיליון שקל להגדלת תקציבי האיזון לרשויות המקומיות וכן 400 מיליון שקל לתקציב הפיתוח ו-400 מיליון שקל נוספים לתוכניות הבראה. לדבריו, שר האוצר התחייב אשתקד בפני שר הפנים הקודם, אברהם פורז, כי תקציב הרשויות לשנת 2006 לא יקוצץ.

תקציב הרשויות עומד השנה על 3.962 מיליארד שקל ומשרד האוצר, לטענת פז-פינס, מציע לקצצו ל- 3.723 מיליארד שקל.

מחר (ה') צפויה להתקיים פגישת עבודה בין שרי האוצר ופנים בת"א. לדברי פז-פינס, ינסה לשכנע את שר האוצר, בנימין נתניהו, לבטל גזירה זו, ובמקביל ידרוש מראש הממשלה, אריאל שרון, לפעול אף הוא לביטול הגזירה.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, אמר בתגובה לכוונת האוצר לקצץ מתקציב הרשויות המקומיות בשנה הבאה, כי מדובר בהפרה בוטה של הבטחה שלטונית שניתנה כבר בספטמבר 2004. "נתניהו הבטיח במסיבת עיתונאים שכינס אשתקד תוספת של 65 מיליון שקל נוספים לתקציב האיזון של הרשויות המקומיות בשנת 2006 כך שיעמוד על 2.984 מיליארד שקל. הפרה זו תגרור בעקבותיה תביעה כנגד הממשלה ופתיחה במאבק מחודש נגד משרד האוצר".

עוד לדברי אלדר, "עם ישראל כבר התרגל לחוסר האמינות ולאי עמידה בסיכומים מצד ממשלת ישראל, אולם נראה שהפרת הסיכום הפעם שוברת את כל השיאים. פקידי האוצר מובילים את השר שלהם להפר הבטחה שנתן במסיבת עיתונאים בספטמבר 2004, אולי משום שהם סבורים שהזיכרון של התקשורת קצר ואולי משום שהתרגלו שאפשר לעבוד על כל העולם כל הזמן. המאבק שלנו כנגד חוסר האמינות של האוצר יהיה ללא פשרות ובכל המסלולים האפשריים".