סופו של מגזין "כותרת": בני הזוג לוצאטו מבקשים מביהמ"ש לפרק את השותפות-המו"ל

טוענים כי חובותיה מסתכמים ב-1.2 מיליון שקל - ואילו ההכנסות הצפויות הן 744 אלף שקל בלבד

חברת אסתר וכפיר לוצאטו, בבעלות אסתר וכפיר לוצאטו, מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להורות על פירוק השותפות כ.א.ל.י תקשורת לישראל, שהוקמה על ידם ועל-ידי יניב יעקובי מראשון-לציון להוצאת המגזין "כותרת". את המגזין ערך דן שילון.

השותפות הוקמה באוקטובר 2004, וכיום היא אינה מסוגלת לעמוד בהתחייבויותיה כלפי העובדים, נושים וצדדים שלישיים. לדברי בני הזוג לוצאטו, הבעלים של 50% מהשותפות, חובותיה מסתכמים ב-1.2 מיליון שקל לעומת הכנסות צפויות של 744 אלף שקל, ועל כן יש להורות על פירוק עסקיה.

עוד נאמר בבקשה, כי עבודתם של עובדי "כותרת" הופסקה באמצע מאי 2005, והאסיפה הכללית החליטה על פירוקה מרצון. בחודש שעבר הוגשה נגד השותפות והשותפים בה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בסך 471,445 שקל על-ידי עובדי המגזין, ובהם דן שילון, אמנון ז'קונט, יואב טוקר ורביב דרוקר.

באותה תביעה נאמר, כי במאי השנה, לאחר הוצאת שישה גליונות בלבד, הופסקה פעילותו של המגזין כותרת במפתיע, והנתבעים נותרו חייבים לעובדים 471 אלף שקל בגין שכר עבודה, פדיון חופשה ואובדן השתכרות.

על-פי כתב התביעה, הנתבעים נימקו את הפסקת הוצאתו לאור של המגזין בשיקולים אידיאולוגיים ולא פיננסיים. אולם, למרות זאת לא נענו הנתבעים להפצרותיהם של העובדים לקבל את שכרם.

עוד נאמר בתביעה, כי בחודשי הפעילות הראשונים שולמו משכורתיהם של העובדים בהמחאות אישיות של אסתר וכפיר לוצאטו, אשר נמסרו אישית לעובדים בידי אסתר לוצאטו. (ת.א 2069/05).