נדחה בחודש מועד תשלום האגרה המוטלת על חברות ציבוריות

רשות ניירות ערך הפחיתה גם השנה ב-15% את האגרה השנתית המוטלת על החברות הציבוריות, בדומה להפחתה דומה בשנה שעברה

רשות ניירות ערך הפחיתה גם השנה ב-15% את האגרה השנתית המוטלת על החברות הציבוריות, בדומה להפחתה דומה בשנה שעברה, בעקבות פעילות מואצת בשוק ההון וריבוי ההנפקות מתחילת שנת הכספים. במקביל, הופחתה בשיעור דומה אגרת המסחר השנתית המשולמת לרשות ע"י הבורסה.

עקב ההפחתה, אישרה ועדת הכספים הוראת שעה במסגרת תקנות ני"ע, לדחיית מועד תשלום האגרה באופן חד-פעמי, מ-1 באוגוסט ל-1 בספטמבר.

הדחייה חלה גם על התאגידים שברישום הכפול, למרות שההפחתה לא חלה עליהם, כי הם משלמים את מחצית האגרה. לפי הוראת השעה, הבורסה תעביר לרשות ני"ע את התשלום הרבעוני של אגרת המסחר השנתית עד סוף אוקטובר, בסכום הקבוע שלפני ההפחתה, אבל בניכוי 15% מהסכום השנתי.

סמכויות החיפוש והעיכוב והדרישה להזדהות של המאבטחים האזרחיים בכניסה למקומות ציבוריים, מעוגנות מעתה בחוק חדש וקבוע שהתקבל סופית ואיננו תלוי בהכרזה על מצב חירום, כמו הוראת השעה שקדמה לו. חוק השמירה על בטחון הציבור מקפיד על האיזון המתחייב מההגנה על חירויות היסוד של הפרט.

הגנות לעובדי ציבור החשופים ללחצים של הגשת תביעות אישיות לא מוצדקות שעלולות להשפיע על תפקודם ולשבש את פעילות הרשות הציבורית, הוסדרו בתיקון פקודת הנזיקין שהתקבל סופית. התיקון מכיר במעמדם המיוחד ומרחיב את חסינותם, אבל אינו מגן על עובדים שגרמו נזקים אם פעלו ברשלנות, בשרירות לב או בשוויון נפש.

נפגעי עבירות משמעת של עובדי מדינה, שיעמדו לדין משמעתי, ייהנו מהזכויות השמורות עד כה לנפגעי עבירות פליליות (כגון הזכות לקבל מידע על ההליך המשמעתי, וכל סיוע המתחייב מביצוע העבירה), על-פי תיקון שהתקבל סופית בחוק שירות המדינה לפי הצעת ח"כ זהבה גלאון (מרצ).

פתרונות להתרת נישואין הוסדרו בחוק חדש שהתקבל פה אחד בהסכמה: התרת נישואין של בני-זוג מעדות דתיות שונות תתבצע באמצעות בית המשפט למשפחה, ולא עוד דרך נשיא ביהמ"ש העליון; שחרור עגונות ממקומות שונים בעולם, המבקשות גט דתי, הכולל התרת נישואין אזרחית, יתבצע בהרחבת סמכויות בית הדין הרבני הגדול בירושלים.

סדרי בטיחות חדשים נקבעו בתיקון פקודת התעבורה לכלי רכב להסעת תלמידים: חובת התקנה של שלטי "הסעת תלמידים" מלפנים ומאחור, ושל פנסי אזהרה מהבהבים בעצירה, כשדלתות הרכב פתוחות לאיסוף או להורדת הילדים (יוזמת ח"כ שאול יהלום, מפד"ל).

ישראלים נפגעי טרור בחו"ל יהיו זכאים לתגמולים כאילו נפגעו בישראל, אם יוכח כי מטרת פעולת הטרור היתה "פגיעה בעם היהודי" - על-פי תיקון בחוק נפגעי פעולות איבה שעבר בקריאה ראשונה לפי הצעת ח"כ משה גפני (דגל התורה).

הנחה בתשלומי ארנונה בשיעור שני שלישים לארגונים המספקים שירותי מתנדבים לעבודות שיקום וסיעוד, ופטור ממס הכנסה על החזר הוצאות למתנדבים, מוצעים בחוק לעידוד ההתנדבות שעבר קריאה ראשונה לפי הצעת ח"כ שאול יהלום.

כתיב אחיד בכל השפות - מוצע לקבוע על שלטי הדרכים המציינים את הכיוונים והמרחקים, בתיקון פקודת התעבורה שעבר בקריאה ראשונה, לפי הצעת ח"כ אמנון כהן (ש"ס), במקום התעתיקים המגוחכים באנגלית של שמות היישובים העבריים.

הארכת מעצר בווידאו, כשהחשוד במקום מעצרו והשופט בלשכתו, מוצעת ע"י הממשלה כניסוי בתיקון חוק סדר הדין הפלילי שעבר בקריאה ראשונה. הסידור החדש לא יחול על מעצר ראשון, ויופעל רק בהסכמת החשוד וסניגורו. הניסוי ייבחן על-פי עלות-תועלת של החיסכון, שימנע טלטול מיותר מבית המעצר לבית המשפט.