הנקראות ביותר

עוזני: "לתקצב תחילת עבודת שידרוג קו הרכבת לי-ם ב-50 מיליון ד' לשנתיים"

מנכ"ל הרכבת: אסור לעכב שיקומו עקב כוונה להוציאו למיכרז

"הממשלה צריכה לתקצב את תחילת עבודות השידרוג של קו הרכבת לירושלים, בהיקף של 50 מיליון דולר על פני שנתיים, החל משנת 1999", כך אומר היום (ג') מנכ"ל רכבת ישראל, עמוס עוזני. לדבריו, תהיה זו טעות חמורה לדחות את תחילת העבודות, בלי לאשר תקציב חלקי לפרוייקט.

לדבריו, קיימת כוונה של הממשלה לדחות את הביצוע בשל כוונת הממשלה לבחון את שיקום הקו במיכרז BOT. משמעות הדבר היא, דחייה של מספר שנים בהפעלת הקו.

לדברי עוזני, גם אם יוחלט בעתיד על מיכרז BOT, הרי שהממשלה תהיה חייבת להשתתף בעלויות הפיתוח של הקו, כמקובל במקרים דומים בעולם. עוזני הוסיף, כי על פי התוכניות שהוכנו ברכבת, נדרשת השקעה של כ-50 מיליון דולר בשיקום הקו, באופן שיאפשר נסיעה מתל-אביב לירושלים בכ-50 דקות, על בסיס התוואי הקיים.

לדבריו, יש לתקצב את תחילת העבודות בקו, בדומה לפעולה שנעשתה בפיתוח הקו לראש העין. הוא סבור, כי הדבר לא יפגע באפשרות של הממשלה להמשיך ולבחון את הוצאת הקו למיכרז BOT, אולם לא יעכב את לוח הזמנים לשיקום הקו ולהפעלתו המחודשת תוך 18 חודשים מתחילת העבודות.

פעולת הקו לירושלים הופסקה לפני כחצי שנה, על פי החלטה של שר התשתיות ומנכ"ל הרכבת, וזאת בשל ליקויים בטיחותיים

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות