פוינט אוף סייל הגישה טיוטת תשקיף לגיוס כ-25 מיליון דולר בוול-סטריט

בנוסף ימכרו בעלי מניות בחברה אחזקות בהיקף של כ-11 מ' ד' * ההנפקה מתבצעת לפי שווי שוק של 100- 120 מ' ד' לאחר הכסף * החברה דיווחה היום על רווח נקי של 2.9 מ' ש' ברבעון הראשון של 98'

חברה ישראלית נוספת עומדת להפוך את מניותיה למניות ארביטראז', שתיסחרנה גם בתל-אביב וגם בניו-יורק. הכוונה היא לחברת פוינט אוף סייל, המפתחת ומייצרת תוכנות לניהול רשתות קמעונאיות, שהגישה בסוף השבוע טיוטת תשקיף לגיוס הון בבורסה האמריקאית.

פוינט אוף סייל מתכוונת לגייס סכום שינוע בין 22.5 ל-27.5 מיליון דולר על ידי הנפקת 2.5 מיליון ממניותיה, שיהוו כ-%22.5 מהונה. ההנפקה תשקף, אפוא, שווי חברה של 120-100 מיליון דולר לפוינט אוף סייל לאחר הכסף, או שווי של 94-77 מיליון דולר לפני הכסף. כיום נסחרת פוינט אוף סייל בישראל לפי שווי שוק של 77 מיליון דולר, המבטא את הרף התחתון של השווי לפיו תתבצע ההנפקה.

לקראת ההנפקה תבצע פוינט אוף סייל חלוקת מניות הטבה, שתסייע לשיפור הנזילות במניות החברה. הון המניות של פוינט אוף סייל, המורכב כיום מ-4.29 מיליון מניות יגדל פי 2, שכן שיעור חלוקת ההטבה יהיה %100, ולאחר ההנפקה יורכב הון החברה מ-8.58 מיליון מניות. מחיר מניית פוינט אוף סייל לצורך ההנפקה יעמוד בין 9 ל-11 דולר (מקביל לשווי נוכחי של 18 עד 22 דולר, או 66 עד 81 שקל).

במקביל לגיוס ההון מהציבור, אותו ינהל בנק ההשקעות המברכט אנד קוויסט, תתבצע הצעת מכר על ידי בעלי מניותיה העיקריים של פוינט אוף סייל, במסגרתה הם ימכרו למשקיעים האמריקאיים 1.135 מיליון מניות בהיקף כספי שינוע בין 10.2 ל-12.5 מיליון דולר - תלוי במחיר ה-PRICING לפיו תבוצע ההנפקה.

בראש רשימת המוכרים עומדים בארי שקד, מנכ"ל החברה, ובריאן קופר, סמנכ"ל הכספים של החברה, שכל אחד מהם מחזיק ערב ההנפקה בכ-%23.3 מהון מניותיה של פוינט אוף סייל. כל אחד מהשניים אמור למכור בהצעת המכר חבילה של 240 אלף מניות בשווי כולל של 2.6-2.2 מיליון דולר. בידי כל אחד מהשניים ייוותרו כ-1.76 מיליון מניות לאחר הצעת המכר.

מוכרת נוספת בהצעה היא קרן הון הסיכון דוברת-שרם פולריס, שתמכור את כל אחזקותיה בפוינט אוף סייל (כ-420 אלף מניות לאחר ההטבה) ברווח הון נאה. האחרונה ברשימת המוכרות היא הקרן שדות מו"פ (לשעבר פורז) שהשקיעה בפוינט אוף סייל יחד עם פולריס, ושתמכור כמחצית מאחזקותיה (כ-210 אלף מניות) בחברה, גם כן ברווח מרשים.

בעלי מניות נוספים בפוינט אוף סייל, שלא ישתתפו בהצעת המכר, הם קרנות הנאמנות של בנק לאומי (מחזיקות ב-%7.4 ממניות החברה) וקבוצת ההשקעות סטנהאם, הכוללת משקיעים מאנגליה ומדרום-אפריקה. סטנהאם הפכה לבעלת מניות פוינט אוף סייל רק בתחילת 98', כאשר רכשה כ-%8.5 ממניות החברה מידי פולריס ושדות מו"פ תמורת כ-4 מיליון דולר, לפי מחיר של 36 שקל למניה, והיא נהנית מתשואה של %83 על השקעתה.

בסך הכול יציעו, אפוא, פוינט אוף סייל ובעלי מניותיה לציבור האמריקאי כ-3.6 מיליון מניות של החברה בשווי כספי של 40-32.5 מיליון דולר. כמקובל, לחתמי ההנפקה ניתנה אופציית OVER ALOTTMENT להגדיל את היקף ההנפקה ב-%15, אם יירשמו לה ביקושים גבוהים.

במקביל פירסמה היום (א') פוינט אוף סייל את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון של שנת 98', על בסיסם היא מתכוונת לבצע את הנפקתה (שתצא אל הפועל, ככל הנראה, בעוד כחודשיים). החברה המשיכה להציג צמיחה בתוצאותיה וברווחיה ברבעון זה, בו היא שינתה את בסיס ההתאמה של דו"חותיה ממדד המחירים לצרכן לשער החליפין של השקל מול הדולר (צעד נוסף לקראת ההנפקה).

החברה סיימה את הרבעון הראשון של 98' עם הכנסות של 12.5 מיליון שקל, לעומת כ-11.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 97', והמשיכה מגמה עקבית של גידול בהכנסות, המאפיינת את דו"חותיה רבעון אחרי רבעון. שיעור הרווח הגולמי של החברה ירד ברבעון המדווח ל-%77 מההכנסות, אך התייעלות במישור ההוצאות התפעוליות איפשרה לחברה לשמור על שיעור רווח תפעולי של %29, רק מעט נמוך מזה שהוצג ברבעון האחרון של 97'.

שורת הרווח הנקי, גם בזכות מעבר מהוצאות מימון להכנסות מימון, לימדה על רווח שיא של 2.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 98', בהשוואה ל-2.3 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 97' והרבה מעל לרווח בסך 750 אלף שקל שהוצג ברבעון הראשון אשתקד.

מנהלי פוינט אוף סייל מפרטים בסקירתם מספר נקודות ציון בחיי החברה. בין היתר, ממשיכה החברה לחדור אל שווקים חדשים, והיא מנהלת מגעים בשלבים שונים לגבי עיסקאות לשיווק מוצרי התוכנה שלה (POS) לרשתות קמעונאיות מובילות בדרום-אפריקה, בניו-זילנד, בפיליפינים ובצרפת. אל השוק האנגלי החברה חדרה כבר לפני שנתיים בזכות הסכם מהותי עם רשת הענק TESCO, שהפרוייקט עבורה מתקדם בקצב המתוכנן.

כמו כן, החברה נמצאת בשלבי החדרה של מוצריה לקליפורניה, והיא נמצאת במו"מ להסכם פיתוח עבור רשת "עשה זאת בעצמך" אירופית, המונה כ-120 סניפים. הסכם זה יכול להגיע לשווי כספי של מיליון דולר, ומשמעותו באה לידי ביטוי בכך שמדובר בהסכם גדול ראשון לגבי מערכת ה"פוזיטיב" שמפתחת החברה וששיווקה עדיין מצוי בראשית הדרך.

אחת התקוות העתידיות של פוינט אוף סייל היא החברה הבת נט-פוינט, אשר מפתחת תוכנות לניהול מכירות ולביצוע קניות בתהליכים מקוונים, בעיקר דרך רשת האינטרנט. דירקטוריון פוינט אוף סייל אישר הקצאת אופציות לבארי שקד ובריאן קופר לרכוש %5 ממניותיה של נט-פוינט (כל אחד) תמורת 100 אלף דולר מצד כל אחד.« מאת אמיר אייזנברג « פוינט אוף סייל הגישה טיוטת תשקיף לגיוס כ-25 מיליון דולר בוול-סטריט « בנוסף ימכרו בעלי מניות בחברה אחזקות בהיקף של כ-11 מ' ד' * ההנפקה מתבצעת לפי שווי שוק של 100- 120 מ' ד' לאחר הכסף * החברה דיווחה היום על רווח נקי של 2.9 מ' ש' ברבעון הראשון של 98' « מאת אמיר אייזנברג « פוינט אוף סייל הגישה טיוטת תשקיף לגיוס כ-25 מיליון דולר בוול-סטריט « בנוסף ימכרו בעלי מניות בחברה אחזקות בהיקף של כ-11 מ' ד' * ההנפקה מתבצעת לפי שווי שוק של 100- 120 מ' ד' לאחר הכסף * החברה דיווחה היום על רווח נקי של 2.9 מ' ש' ברבעון הראשון של 98'