פיליפס תשלים רכישת יצרן שבבי הזכרון VLSI ב-1.35 מיליארד דולר

ב-%20 מעל הצעת פיליפס הקודמת * הרכישה תחזק את נוכחותה בארה"ב

פיליפס, יצרנית מוצרי הצריכה האלקטרוניים הגדולה באירופה, הסכימה לרכוש את יצרנית השבבים VLSI טכנולוג'יס תמורת 1.35 מיליארד דולר במזומן ובאג"ח. המחיר גבוה ב-%20 מההצעה החד צדדית שהגישה לרכישת החברה ב-5 במארס.

פיליפס מסרה שתרכוש את כל המניות והאופציות של VLSI תמורת 21 דולר למניה במזומן, פרמיה של %95 למחיר מניית VLSI ב-25 בפברואר, יום אחד לפני פרסום הצעת הרכישה של פיליפס.

VLSI מייצרת שבבים למודמים וטלפונים סלולריים, ויש לה אג"ח (חובות) בשווי 161.2 מיליון דולר. פיליפס כבר רכשה 1.3 מיליון מניות בפברואר, תמורת 14.3 מיליון דולר.

באמצעות רכישת VLSI תשיג פיליפס לקוחות מוליכים למחצה בשוק האמריקני, ותשווק שבבים בעלי ביצועים חזקים שיוכלו להחיות את עסקי הטלפונים הסלולריים הבלתי רווחיים שלה.

פיליפס הגדילה את הצעת המיכרז הפתוח שלה מ-17 דולר במזומן למניה, לאחר שקיבלה רשות לעיין במידע תפעולי ומסמכים של הנהלת VLSI . "אחרי עיון במסמכים שאינם פתוחים לציבור, ושיחה עם הנהלת VLSI, הסקנו שיש ערך נוסף בחברה", אמר יו"ר חטיבת המוליכים למחצה של פיליפס, ארתור ואן דר פול.

פיליפס מסרה כי תדחה את תאריך היעד של הצעת המכרז הפתוח שלה, מ-10 ל-14 במאי. לאחר השלמת העיסקה תהפוך VLSI ליחידה של פיליפס סמיקונדוקטורס, שהיא עצמה חטיבה בשווי 4.5 מיליארד דולר של רויאל פיליפס אלקטרוניקס.

VLSI, ששליש ממכירותיה בא מארקיסון השבדית, יצרנית הטלפונים הסלולריים השלישית בעולם, השיגה ברבעון הראשון רווח תפעולי של 2.3 מיליון דולר, או 5 סנט למניה. הציפיה היתה שהיא תפסיד סנט אחד. מכירות החברה עלו ב-%5.9, ל-149.6 מיליון דולר