קבוצת אור-חי דורשת מגוסינסקי לרכוש חלק ממניותיה בקניון חיפה

קבוצת חי-אור הודיעה היום (ד') לקבוצת דנקנר, כי היא דורשת, שאיש העסקים הרוסי-יהודי ולדימיר גוסינסקי, ירכוש מחצית מאחזקותיה בקניון. זאת, כתנאי להסכמת קבוצת חי-אור (המורכבת מקבוצת הנדל"ן של משפחת חי ומקיבוץ בית אורן) לכך, שגוסינסקי ייכנס כשותף בקניון.

לפני שבועיים חתם גוסינסקי על הסכם עקרוני עם דנקנר השקעות, שלפיו ירכוש %28.5 ממניות הקניון, תמורת 31 מיליון דולר, כלומר על פי שווי קניון של כ-110 מיליון דולר. גוסינסקי אמור לרכוש מחצית מאחזקותיה הקיימות של קבוצת דנקנר (%57).

קבוצת חי מחזיקה ב-%14 ממניות הקניון, והיא דורשת כעת שיופעל מנגנון, אשר יחייב את גוסינסקי לרכוש %7 ממניותיה, על פי אותו שווי שבו רכש את מניות דנקנר. על פי חישוב זה, יידרש גוסינסקי לשלם עוד כ-7.5 מיליון דולר.

קבוצת דנקנר, שקיבלה את הדרישה הפורמלית של קבוצת חי, אמורה כעת לדון בה עם גוסינסקי. דנקנר השקעות סירבה היום להתייחס לפנייה של קבוצת חי.

בקבוצת חי אומרים, כי זכותם לדרוש הפעלת מנגנון זה, כתנאי למימוש העיסקה, וזאת על פי החוזה המקורי הקיים בין השותפים. מדובר בסעיף מסויים בהסכם, שניתן לפרשנויות שונות, לפי הערכות גורמים המקורבים לעיסקה.

השותפה השלישית בפרוייקט, חברת פריצקר יזמות, המחזיקה ב-%29 ממניות הקניון, טרם החליטה לגבי מימוש או אי-מימוש, זכות הסירוב הראשונה