קבוצת בני גאון מציעה 75 מיליון שקל תמורת חברת כור שוקי הון

לא ברור האם גאון מנהל את המו"מ עבור עצמו, עבור תשובה או עבור הקו-אופ

קבוצת בני גאון מציעה לרכוש מקונצרן כור את חברת כור שוקי הון תמורת כ-75 מיליון שקל, לעומת מחיר התחלתי של כ-80 מיליון שקל אותו דרש הקונצרן. קבוצת גאון נחשבת עתה לבעלת סיכויים טובים לרכוש את החברה. הצדדים למו"מ מצפים לסכם אותו בשבוע הבא.

בשלב זה לא ברור, האם מנהל גאון את המו"מ עבור חברת גאון אחזקות בראשה הוא עומד, ו/או עבור קבוצת דלק (שבשליטת יצחק תשובה) שבה הוא מכהן בתפקיד בכיר, ו/או עבור קבוצת הקו-אופ שגם בראשה הוא עומד.

המו"מ למכירת החברה מתנהל על ידי דני בירן (נשיא כור) וגיל ליידנר (מנהל הרכישות והמכירות של כור). השניים מנהלים במקביל מו"מ עם גורמים עיסקיים נוספים, ובהם בנק כללי, בנק ירושלים וקבוצת הראל-המשמר.

הנכס המרכזי של כור שוקי הון הוא חברת כור - בתי השקעות (ה.א.ל.), שבה היא מחזיקה %80 מהמניות. חברה זו, שבבעלותה מושב בבורסה, עוסקת בניהול חשבונות השקעות ללקוחות פרטיים ומוסדיים בהיקף של כמיליארד דולר. כמו כן, עוסקת החברה בניהול שלוש קרנות נאמנות, במתן שירותי מט"ח באמצעות חדר עיסקאות, שירותי חיתום, הערכות כלכליות ועוד. היא אחת מחברות הברוקרים הפרטיים הגדולים בבורסה.

יצויין, כי קונצרן כור מבצע חלק מפעילותו בבורסה, באמצעות חברת כור - בית השקעות (ה.א.ל). ספק אם מצב זה יימשך, אם וכאשר ימכור הקונצרן את השליטה בכור שוקי הון (החברה האם)