קדוש מבקש מן המלונאים לממן תחרות מיס יוניברס ב-3 מיליון דולר

מלונאים: המימון לתחרות בחודש מאי הבא חייב לבוא מהעירייה והממשלה

ראש עיריית אילת, גבי קדוש, פנה למלונאי העיר, בבקשה לממן את תחרות מיס יוניברס באילת במאי 1999, בהיקף של 3 מיליון דולר. מלונאי אילת טוענים, כי מימון התחרות חייב להיעשות כפרוייקט משותף של עיריית אילת, משרד התיירות ומשרד ראש הממשלה. "זה לא פרוייקט של מלונאים. לא יכול להיות שרק צד אחד יתחייב, וצד אחר יביא את הכסף", אמרו.

תחרות "מיס יוניברס" עמדה להתקיים באילת כבר במאי השנה, ונערכו מגעים מתקדמים בין משרד התיירות, עיריית אילת וחברת התחרות. אולם, משרד האוצר סירב להקציב למשרד התיירות תקציב מיוחד, בסך 2 מיליון דולר, והתחרות נערכה בהוואי.

היום (א') נערכה פגישה בין מלונאי אילת לבין ראש עיריית אילת, שבה דיווח קדוש, כי חברת מיס יוניברס, בבעלות דונלד טראמפ, מעוניינת לקיים את תחרות מיס יוניברס בשנה הבאה באילת, וכי חתימת החוזה תלויה בגיוס 3 מיליון דולר. לדברי קדוש, לאחר גיוס הסכום הדרוש, ייחתם הסכם ויחלו ההכנות לקיום התחרות בעיר.

ראשי המלונאים הבטיחו, כי הנושא יידון בישיבת התאחדות המלונות באילת. עם זאת, ל"גלובס" נודע, כי מספר מלונאים הביעו התנגדות לממן את התחרות.

מנכ"ל מלון אמבסדור, גדי בן-זאב, אמר: "אנחנו רואים את הנושא בחיוב, אולם זהו עניין ממלכתי". גם מנכ"ל רשת ישרוטל (בעלת 5 מלונות באילת), רפי שדה, אמר: "אין באפשרותנו לממן. אנחנו משקיעים מיליוני דולרים בקידום התיירות לאילת, ולא נוכל להפנות תקציב לפרוייקט נקודתי".

מנכ"ל משרד התיירות, שבתאי שי, אישר, כי קדוש פנה אל קצב בנושא לפני מספר ימים, וביקש להיפגש איתו לצורך גיוס תמיכה של משרד התיירות לפרוייקט. "המשרד תומך ברעיון", מסר שי, "אולם עדיין לא גיבשנו עמדה"