קופ"ח מכבי מצטרפת לעיצומים - תצמצם שירותיה עקב המשבר הכספי

עובדי קופ"ח כללית: "ממחר נפעל במתכונת שבת" * הרופאים לא ישבתו

הנהלת קופ"ח מכבי החליטה לצמצם את שירותיה לציבור המבוטחים. הקופה תפסיק לתת שירותים בימי שישי בכל מיתקני הקופה, ותפעל בימים אלה במתכונת שבת. שירותים דחופים יינתנו בשורה של מוקדי חירום ברחבי הארץ.

הקופה מסרה על צימצום שירותיה, על רקע המשבר הכספי הקשה הפוקד אותה "אשר מונע מאיתנו את יכולת התיפקוד ומתן שירותי בריאות לכלל מבוטחינו, ברמה שלה היו רגילים".

מנכ"ל מכבי, שבתי שביט, טען בתוכנית "מה בוער" ברדיו, כי הקופה ממצית את המקורות העומדים לרשותה, וכי המדינה עוצרת את מתן המקורות הנוספים הדרושים.

שר הבריאות, יהושע מצא, דחה את טענות שביט, ואמר, כי לפני חודש וחצי מכבי סירבה לשבת עם משרדי הבריאות והאוצר, כדי להגיע להסכם על המשך פעילות הקופה. מצא אמר, כי לא יאפשר "שביתה כזו שתבוא על חשבון החולים".

קופ"ח מכבי מצטרפת לעיצומים הננקטים ע"י קופות החולים האחרות, על רקע המשבר במערכת הבריאות.

קופ"ח מאוחדת הודיעה על צימצום השירותים מהיום, ועל סגירת כל המרפאות בין השעות 16:00-12:00. כמו כן הודיעה, כי פעמיים בשבוע לא יינתן כל שירות אחה"צ.

עובדי קופ"ח כללית הודיעו, כי החל ממחר יפעלו מרפאות הקופה במתכונת שבת, ותחל שביתה כללית, עקב אי תשלום מלוא המשכורות, אלא רק %75 מהן.

גם הנהלת קופ"ח לאומית החליטה לצמצם את השרותים הניתנים לציבור מבוטחיה, החל מיום א' בשבוע הבא. קופ"ח לאומית היא הקופה הרביעית, המצטרפת לשורת העיצומים הננקטים ע"י קופות החולים, במסגרת מאבקן לפתרון המשבר במערכת הבריאות.

קופ"ח לאומית הודיעה, כי מרפאות הקופה ייסגרו מהשבוע הבא, בימים ב' ו-ד' אחה"צ, וכי בשאר ימי השבוע, המרפאות יהיו סגורות בין השעות 16:00-12:00.

הדיונים על פתרון המשבר במערכת הבריאות, עדיין לא הגיעו לסיכום גם היום. האוצר מתנגד להעברת הלוואות גישור לקופות החולים, בסך 250 מיליון שקל, ודורש מהן חתימה על שורה של מהלכים.

ללא פתרון חילוקי הדעות בנושא, לא יוכל משרד הבריאות להביא שוב לוועדת הכספים את תוכנית הגבייה, ולפיכך מתעכב הפתרון הכולל של המשבר במערכת הבריאות