קרלסברג ישראל משיקה את "טובורג גרין" בהשקעה של כמיליון ד'

תשקיע 2 מיליון דולר בפרסום כל מותגיה ב-99'

קרלסברג ישראל משיקה היום (ד') מותג חדש - בירה "טובורג גרין", השייכת למשפחת הבירות הבהירות ("בלונד") מסוג PILSNER, בחוזק של %4.6 אלכוהול. טובורג גרין היא כיום הבירה המובילה בדנמרק. הבירה תיוצר בישראל ותשווק בבקבוק בעל גוון ירקרק, בתכולת 330 מ"ל.

בהשקת המותג השקיעה החברה כמיליון דולר, הכוללים התאמת קווי ייצור במבשלות בירה ישראל ופעילויות החדרה. מנכ"ל קרלסברג ישראל, רפי בהרב אמר: כי הבירה החדשה מיועדת לקהל גברי ונשי כאחד בגילאי 20 ומעלה, ומתאימה לצריכה בפאבים ומסעדות, וכן בבית. מחיר טובורג גרין ברשתות יהיה 4-3.5 שקלים לבקבוק.

מהחברה נמסר כי במחקר שבדק את הפרמטרים טעם, ריח וצבע, ובוצע על ידי חברת אנאליסט בקרב כ-200 צרכני בירה בישראל, נמצא, כי טובורג גרין מתאימה במיוחד לטעמו של הצרכן הישראלי בשל חמש סיבות עיקריות: הטעם המעודן, קלות השתיה, הצבע הבהיר, הבינלאומיות והמחיר.

מן המחקר עולה, כי %40 מהאוכלוסייה שותים בירה בתדירות כלשהי, מתוכם %71 שותים בתדירות של פעם בשבועיים ויותר. הצריכה בולטת בעיקר בקרב גברים בגילאי 40-18, בעלי השכלה תיכונית והכנסה ממוצעת ומעלה.

קבוצת קרלסברג היא אחת הקבוצות הבינלאומיות המובילות בעולם בתחום הבירה. היא כוללת את מבשלות קרלסברג וטובורג בדנמרק ובעולם וקרוב ל-100 חברות בנות וחברות בשותפות, שרובן מצויות מחוץ לדנמרק. בשנת 1998-1997 (עד ספטמבר 1998) הגיעו מכירות החברה ל-4.6 מיליארד דולר, גידול של %51 לעומת שנת 1997-1996. הרווח לאחר מס היה כ-260 מיליון דולר, גידול של כ-%37 לעומת השנה הקודמת. המכירות לשנת 1998-1997 כוללות גם את השותפות החדשה בין קרלסברג לקוקה קולה העולמית בסקנדינביה.

לדברי בהרב תופסת היום קרלסברג ישראל, על שלושת מותגיה - קרלסברג, טובורג וגינס, כ-%30 משוק הבירה בארץ. בהרב הוסיף, כי כיום מחזיקות הבירות הבינלאומיות ב-%46 משוק הבירה בישראל והמקומיות ב-%54. נתחי שוק החברות במותגים בינלאומיים הינם: %61 למבשלות בירה ישראל (קרלסברג ישראל), %15 לטמפו ו-%24 לאחרים. על פי נתוני "טמפו", מהווה החברה %75 משוק הבירה המקומי, "החברה המרכזית למשקאות" תופסת %21 ואחרים - %4. נתחי שוק כמותיים של "טמפו" לפי מותגים: "גולדסטאר" - %43, "מכבי" - %21, "היינקן" - %9, "נשר" - %2, היקף המכירות השנתי של ענף הבירה בישראל מסתכם בכ-110,000 דולר.

צריכת הבירה לנפש בישראל בשנת 1998 עמדה על 15 ליטר, לעומת 11 ליטר בשנת 1992. לצורך השוואה - בשנת 1997 עמדה צריכת הבירה לנפש בארצות הברית על 140 ליטר, בגרמניה - 120 ליטר, בצ'כיה - 150 ליטר.

את השקת המותג "טובורג גרין" ילווה מסע פירסום שינוהל ע"י באומן-בר-ריבנאי, בשלטי חוצות ורדיו, תחת הכותרת: "טובורג גרין - הבהירה של טובורג". בקמפיין מוצגת בירה טובורג הבהירה בקונטקסט חברתי של ארבעה צעירים, בחורים ובחורות יחד. קרלסברג ישראל תשקיע השנה 2 מיליון דולר בפרסום מותגיה: קרלסברג, טובורג, טובורג גרין וגינס