קרתא דורשת מאקירוב למשוך את הבקשה שהגיש לשינוי תוכנית הבנייה בממילא

טוענת: הגשת הבקשה היא הפרת חוזה * אקירוב: "היום מונה בורר; שיפנו אליו"

מחריף הסיכסוך בין איש העסקים אלפרד אקירוב וחברת קרתא בעניין פרוייקט ממילא בירושלים. חברת קרתא שלחה אמש מכתב חריף לחברת אלרוב, הבונה את פרוייקט ממילא, וטענה בו, כי אקירוב הגיש לוועדות התיכנון בקשה לשינוי תוכנית הבנייה במיתחם, ללא חתימתה של קרתא ובניגוד להסכמתה.

קרתא דורשת מאקירוב למשוך את הבקשה לשינוי תוכנית הבנייה. יצויין, כי מתוקף הבעלות של חברת קרתא על קרקעות פרוייקט ממילא בירושלים, חייבת אלרוב לקבל את הסכמתה של קרתא לכל תוכנית בנייה, ולכל בקשה לשינויה.

במכתב טוענת קרתא עוד, כי אלרוב הגישה את הבקשה לשינוי תוכנית הבנייה למרות שנשלחה לה הודעה בכתב בספטמבר, לפיה קרתא מתנגדת לשינוי. "צעד זה", נכתב, "מהווה הפרה חמורה של ההסכם בין הצדדים, על כל המשתמע מהפרה כזו, שלא לומר חוסר תום לב משווע. קרתא שומרת לעצמה כל זכות בקשר לכך".

קרתא דורשת מאקירוב לתקן את ההפרה. בפועל היא דורשת מאקירוב למשוך את הבקשה לשינוי תוכנית הבנייה.

עד כה התנהל הסיכסוך בין הצדדים בשני היבטים. אנשי אקירוב טענו, כי ליבו של הסיכסוך עוסק בסירוב דירקטוריון קרתא להתיר לו להקים בפרוייקט בתי קולנוע, חרף התחייבות אקירוב לא להפעילם בשבת. אנשי קרתא טענו, כי הסיכסוך כספי, ועיקרו בדחיית קרתא את בקשת אקירוב לשנות ייעוד ב-2,000 מ"ר, ממעברים להולכי רגל, לשטחים מסחריים.

בעקבות הסיכסוך הודיע אקירוב לפני כשבוע, כי לא ישקיע יותר בישראל, וכי הוא מקלל את הרגע בו נכנס להשקעות בירושלים.

חברת קרתא היא הבעלים בקרקע במיתחם ממילא. קרתא היא חברה ממשלתית ש-%75 מחברי הדירקטוריון שלה ממונים על ידי שר הבינוי והשיכון, ו-%25 מהם ממונים על ידי עיריית ירושלים. ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, הביע לאחרונה תמיכה באקירוב ובהקמת בתי קולנוע וקניון בפרוייקט ממילא.

פרוייקט ממילא כולל מבני מגורים יוקרתיים, בית מלון שאמור להיות מנוהל על ידי רשת הילטון, שטחים מסחריים ו-5 קומות חנייה. חלק מהשטחים כבר הושכרו. זכויות הבנייה בפרוייקט ממילא כוללות 48.5 אלף מ"ר המוגדרים כשטחים עיקריים. בפועל תוכננה התוכנית באופן בו ניתן לבצע בנייה של 42 אלף מ"ר עיקריים בלבד.

אנשי אקירוב טוענים, כי ביקשו מקרתא לאשר תוספת שטחים מסחריים בהיקף של 1,600 מ"ר, כדי לממש את זכויות הבנייה המוקנות להם. לדבריהם: ביקשו להוסיף את השטחים המסחריים בשטח המוגדר כשטח עיקרי, בו חייב להיות מעבר להולכי רגל.

אקירוב אמר ל"גלובס": "הסיכסוכים בין אלרוב לקרתא הועברו לבוררות. הבורר הוא השופט המחוזי בדימוס שלום ברנר, שהחל את פעילותו היום (ג')". אקירוב אמר עוד: "אין לי עניין להגיב יותר. שיפנו לבורר. אני מקווה שהכל יסתדר בבוררות"