רובינשטיין רכשה מגרנית הכרמל מחצית מ"מגרש סונול" ב-7.8 מיליון דולר

שתי החברות יקימו במשותף 25 קומות משרדים בהשקעה של 35 מיליון דולר

חברת הבנייה רובינשטיין רכשה בסוף השבוע מגרנית הכרמל %50 ממגרש סונול, בן 6.7 דונם, בדרך פתח תקוה פינת חכמי (ליד בית בסט ביי) בת"א, ב-7.8 מיליון דולר. החברות יבנו על המגרש מגדל משרדים בן 25 קומות, בהשקעה של 35 מיליון דולר, לא כולל קרקע.

מגרש סונול הוא אחד המגרשים הפנויים האחרונים שנשארו בחלק זה של העיר. הוא נמצא מול מגדל לוינשטיין וליד מגדלי רובינשטיין. מגדל המשרדים שהחברות יבנו על המגרש יהיה בן 22.1 אלף מ"ר, ומתחתיו חניונים.

העיסקה מצביעה על ירידה ניכרת במחירי מגרשים לבנייני משרדים בת"א: רובינשטיין קנתה %50 מהמגרש לפי 710 דולר לקרקע למ"ר מבונה. בעיסקאות קודמות, כגון עיסקת בית רבד, שילמו הקונים 1,200-1,000 דולר לקרקע למ"ר מבונה. ירידת המחירים מסתכמת בכ-%10 בשנתיים האחרונות.

חברת רובינשטיין תנהל את הפרוייקט. התב"ע טרם אושרה סופית, ועדיין לא נקבע מי יתכנן את המגדל. רובינשטיין טרם לקחה ליווי פיננסי לעיסקה. החברה שילמה %25 ממחיר המגרש, 1.9 מיליון דולר, במזומן עם חתימת החוזה, ואת היתרה תשלם ב-4 תשלומים.

רובינשטיין היא בעלת %50 מפרוייקט מגדל רובינשטיין הסמוך, שנמכר והושכר לבנק הפועלים ב-1997. גרנית הכרמל מחזיקה ב-%17 בפרוייקט.

המו"מ על מכירת %50 ממגרש סונול החל עוד לפני שנקבעו תוצאות המיכרז למכירת השליטה בחברת גרנית הכרמל. כתוצאה מהעיסקה תרשום גרנית רווח הון של 6 מיליון שקל לפני מס