רקע של שרירים

המועדון הראשון של "הולמס פלייס" נפתח בצ'לסי, על ידי קבוצת משקיעים שעייפו ממועדוני הכושר העלובים שהיו קיימים באותה עת. המועדון אמנם משך אליו חברים חדשים, אולם הפסיד כספים. ב-82' הוזמן אלן פישר לסייע להנהלת החברה במשרה חלקית, יחד עם לורנס אלקטן, שגם השקיע כספים בפיתוח המועדון.

תוך שנתיים עלה המועדון על פסי רווחיות. פישר ואלקין, כיום מנ"כלים משותפים של התאגיד, מנהלים אותו במשרה מלאה החל מ-88'. אחרי שביססו את מתכונת ההצלחה החלו פישר ואלקין להרחיב את עסקי התאגיד על ידי פתיחת מועדונים חדשים, אולם באותה עת שוק הנדל"ן היקשה מאד על רכישת אתרים חדשים, והפך את הדבר לבלתי כדאי מבחינה פיננסית.

במאי 92' השלימו פישר ואלקין את ההשתלטות על "ברביקן הלת' אנד פיטנס" - מועדון בריאות מפסיד בסיטי של לונדון, שהיה בבעלות תאגיד בולי הלת' אנד טניס קורפוריישן, היום תאגיד מועדוני הבריאות הגדול בעולם.

התאגיד פתח שלושה מועדוני הולמס פלייס נוספים באילינג, קינגסטון ואוקספורד סטריט. בנובמבר 96' השקיעה חברת נאטווסט אקוויטי פרטנרס כ-5.5 מיליון דולר במניות הבכורה של התאגיד. כספים אלה איפשרו לו להאיץ את תכנית הפיתוח שלו, וחמישה מועדונים נוספים נחנכו ב-97'. לקראת סוף 95' זכה התאגיד בחוזה לניהול 4 מיתקני נופש בבעלות מינהלת רובע קמדן בלונדון. ביולי 97' העניק רובע סאות'וורק לתאגיד את התואר "המפעיל המועדף" של מרכז הנופש פקהאם. במהלך 97' ו-98' התרחב התאגיד בזכות סידרה של רכישות ותכניות פיתוח, והגיע למצבו הנוכחי, בו הוא שולט ב-31 מועדונים.

כבר ב-96' החל התאגיד לעבוד על אסטרטגיה של הרחבת עסקיו למדינות אירופה. ההזדמנות הראשונה נקרתה בפורטוגל, באחת מערי הלוויין של ליסבון. אז גם הוחל בבחינת הכניסה לשוק הישראלי, שלפי סקרי השוק נחשב מבטיח. ב-97' נחתם הסכם עם תאגיד לייזר אינטרנשיונל, במטרה לפתח רשת כלל ארצית של מועדונים. מאוחר יותר, במהלך אותה שנה, חתם התאגיד על חוזים עם קבוצת עזריאלי ומרכז הטניס לפיתוח מועדוני בריאות בפרויקט השלום ברמת השרון.

ב-98' נחתם חוזה נוסף עם קבוצת עזריאלי לפיתוח מועדון במרכז העסקים פארק אווניו בהרצליה פיתוח. במקביל, נחתמו הסכמים לפתיחת מועדוני בריאות בקניונים בלוזאן, ג'נבה, ציריך ובזל בשווייץ, וכן בספרד