רשת האופנה האיטלקית לה-פיירה דורשת למנוע ממת"ם שיעבוד ערבויות בנקאיות

טוענת: מת"ם הפרה הסכם ההתקשרות, בהכנסת חנות כיתן למרכז הקונגרסים

רשת בתי האופנה האיטלקית לה-פיירה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה כנגד חברת מת"ם 80, שהיא חברה בת של החברה הכלכלית העירונית של חיפה.

בתביעה טוענת לה-פיירה, המפעילה חנות בשטח של 4,400 מ"ר במרכז הקונגרסים הבינלאומי בחיפה, שבבעלות מת"ם, כי מת"ם ביצעה הפרה יסודית של הסכם ההתקשרות, כאשר הכניסה לתוך מרכז הקונגרסים חנות גדולה של רשת כיתן, בניגוד למוסכם. לטענת לה-פיירה, התחייבה מת"ם שלא להכניס חנות אופנה אחרת למרכז בשטח שיעלה על 450 מ"ר. זאת, בזמן שלכיתן יש שטח של כ-1,600 מ"ר. בהסכם נאמר, כי לא יוכנסו מוצרי אופנה מיובאים, אך כיתן מוכרת מוצרים אלה.

בתביעתה דורשת לה-פיירה להוציא צו מניעה זמני, שימנע ממת"ם מימוש או שיעבוד ערבויות בנקאיות שמסרה לה-פיירה בסך כולל של כ-700 אלף דולר. בתביעה מגלה לה-פיירה, כי העניקה הלוואה בסך 250 אלף דולר לחברת מת"ם, בסמוך לחתימת חוזה השכירות בין הצדדים. ההלוואה ניתנה בנוסף לערבויות הבנקאיות האמורות. באחרונה, נטען בתביעה, הודיעה מת"ם, כי בכוונתה לממש את הערבויות הבנקאיות וכן נמנעת מלהשיב את ההלוואה.

עוד טוענת לה-פיירה, כי מת"ם התחייבה בפניה, שרשת הבידור ג.ג גלובוס תקים במרכז הקונגרסים מרכז בידור וכן שיוקם גשר שיחבר בין מרכז הקונגרסים לבין קניון חיפה, שהיה בשעתו בשלבי הקמה. לדברי לה-פיירה, מת"ם יצרה מצג, לפיו המרכז ייהנה מתנועת מבקרים רבים. לה-פיירה מציינת, כי כבר במהלך אוגוסט 97' נסגר המרכז של ג.ג גלובוס והגשר הוקם רק לפני מספר חודשים. עוד טוענת החברה האיטלקית, כי הפעילות בתחום הכנסים במרכז הקונגרסים מתקיימת לעיתים רחוקות בלבד.

במהלך 98' סיכמו הצדדים, כפי שפורסם ב"גלובס", כי שטח החנות יוקטן ל-1,350 מ"ר, וכי דמי השכירות, כולל דמי ניהול, יופחתו ל-12.5 דולר למ"ר לחודש בלבד, במקום 18 דולר למ"ר לחודש. למרות זאת, טוענת לה-פיירה, מת"ם לא הפחיתה את סכום הערבויות הבנקאיות, כפי שהתחייבה.

לה-פיירה מציינת, כי לפני כשלושה חודשים הודיעה למת"ם, כי היא מבטלת את ההסכם בין הצדדים, בעקבות טענותיה להפרות יסודיות של ההסכם. בתחילת השבוע פורסם ב"גלובס", כי לה-פיירה מנהלת מו"מ לשכירת שטח כדי להעביר את החנות לקניון חיפה הסמוך.

לה-פיירה מציינת, כי מת"ם דחתה את הודעת ביטול החוזה בין הצדדים. עוד טוענת התובעת, כי מת"ם ביקשה ממנה לשלם לה חוב בגין דמי שכירות וניהול של מעל 430 אלף שקל, אך לה-פיירה טוענת, כי היא חייבת רק כ-100 אלף שקל עבור דמי שכירות וניהול. התובעת טוענת, כי לפני מספר שבועות שילמה את כל חובה.

מת"ם, שהשליטה בה נרכשה באחרונה על ידי חברת גב-ים (העיסקה טרם הושלמה), טרם הגישה כתב הגנה