רשת מלונות רדיסון-מוריה תימכר במיכרז סגור מקומי; מחיר המינימום: 80 מיליון דולר

מועד סופי להגשת הצעות: 5 בנובמבר 98' * מנכ"ל אמפ"ל: "סיבת המכירה אסטרטגית, ולא קשיי נזילות"

רשת המלונות רדיסון-מוריה תימכר במיכרז סגור, מקומי ולא בינלאומי, במחיר מינימום של 80 מיליון דולר. מועד סגירת רשימת המשתתפים נקבע ל-5 בנובמבר 98'. העיסקה תותנה בקיום מקורות כספיים לעמידה בעיסקה של הרוכש, ובבדיקת נאותות של הרשת, שתתבצע על-ידי הרוכש ותחל באמצע נובמבר. כך החליטו בעלי המניות של הרשת.

בעלי המניות הם: אמפ"ל (%46), אמות (%27), גמול (%20), ויתר המניות נמצאות בידי קרן ההשקעות של חברת העובדים.

עד היום הגיעו אל בעלי הרשת שלוש הצעות: של כור-תיירות, שעומדת על 82.5 מיליון דולר (משוערכת ל-85 מיליון דולר לאחר תוספות); של רדיסון-סאס האירופית, עם קבוצת קמפ-קליין ההולנדית, תמורת 86.5 מיליון דולר; ושל אלי פפושדו, מוטי זיסר ובוריס איוושה, העומדת על 85 מיליון דולר.

המגעים למכירת הרשת, שפורסמו לראשונה ב"גלובס", החלו בחודש אפריל 98'. אז דובר על עיסקת מכירה לכור-תיירות, שמנהלת מלונות בארץ בשיתוף רשת שרתון העולמית. העיסקה בין אמפ"ל לכור נסגרה, אך הותנתה באישור מועצות המנהלים של גמול ואמות, אשר דחו את ההסכם. הם ביקשו למצות את המכירה באמצעות מציעים נוספים.

מנכ"ל כור-תיירות, אלי גונן, אמר, כי כור טוענת, שהעיסקה איתה נסגרה, וכי רק לאחר בחינת תנאי המכירה - תקבע את עמדתה.

מנכ"ל אמפ"ל, שוקי גלייטמן, אמר, כי אכן נסגרה עיסקה עם כור בלחיצת יד, אולם הדבר הותנה באישור של גמול ואמות, שלא אישרו את העיסקה. לדבריו, "3 השותפים בבעלות הרשת נזילים, ואיננו מוכרים, כי אנחנו צריכים לממש נכסים. כל אחת מהשותפות הגיעה למסקנה שמבחינה אסטרטגית, היא אינה רוצה להיות מעורבת בתיירות".

גלייטמן אמר, כי אין קשר בין מכירת הרשת לבין הידיעה שפורסמה ב"גלובס", כי קרנות הפנסיה וגמול, מציעות למכור את כל אחזקותיהן (%80) באמות.

מלונות רדיסון-מוריה בארץ פועלים לפי הסכם זיכיון מרדיסון-סאס, שנחתם בתחילת שנת 1995. בסוף שנת 98' פגה תקופה ראשונה בת 3 שנים, שבסופה ניתן לצאת ממנו.

בזמנו נמסר, כי העיסקה תבוצע במיכרז בינלאומי. לדברי גלייטמן, "קשה להאמין שניתן למצוא שחקנים חדשים שייכנסו לארץ במועד הנוכחי".

רשת רדיסון-מוריה בעלת ומנהלת 8 מלונות. 3 מהם - בים המלח, בירושלים ובאילת - בבעלותה. 2 מלונות מנוהלים על-ידה ונמצאים בבעלות אחרת - רדיסון- מוריה פלאזה בתל-אביב שבבעלות משפחות קורן וליס, שמנוהל בחוזה ל-10 שנים; ומלון בטבריה בבעלות החברה לישראל, שמנוהל בחוזה לעוד שנתיים, עם אופציה לרכישתו על-ידי רדיסון-מוריה.

3 מלונות נוספים - גני מוריה בים המלח, מלון בזכרון-יעקב ובנצרת - נמצאים בבעלות מבטחים, ומנוהלים בהסכמי-ניהול. בין הרשת לבעלי מלונות אלה ישנם חילוקי-דעות קשים