10 ה"דובים" מדברים: "הקריסה בפתח - צאו מהשווקים"

ביל פינקלשטיין: "לצערי, יש לנו נבחרי ציבור חסרי יכולת ואף פושעים ואינם יודעים לנהל את הכלכלה" ■ טום פיצפטריק: "שוקי המניות יצנחו בממוצע בכ-27%" ■ ביל גרוס: "גוש האירו הוא גידול סרטני שעלול להתפשט לכלכלה הגלובלית"

היה זה חודש קשה במיוחד עבור השווקים. גלים של חדשות רעות, החל מאירופה וכלה בהאטה כלכלית בסין גרמו למדדי המניות להישאר למטה. המגזין "ביזנס אינסיידר" ניסה להבין לאן מועדות פניהם של השווקים בחודשי הקיץ וריכז את תגובתם של מספר "נביאי הזעם" הבכירים ביותר בוול סטריט שטוענים כי האופק שחור עוד יותר.

1. ביל פלקנשטיין - מנהל קרן הגידור פלקנשטיין קפיטל, אמר מוקדם יותר החודש בראיון ל-MSNBC כי המשקיעים צריכים להתמודד עם האמת המרה ולהבין כי המנהיגים הפיננסים מצעידים את השווקים לעבר מפולת שלא נראתה כמותה. "לצערי, יש לנו נבחרי ציבור חסרי יכולת ואף פושעים", אומר פלקנשטיין, שטוען כי שוק הדיור ורמות האינפלציה הגבוהות בארה"ב יובילו לקריסה.

2. טום פיצפטריק - האנליסט הטכני של בנק ההשקעות סיטיגרופ, טוען כי שוקי המניות יצנחו בממוצע בכ-27%, זאת משום שהנתונים הטכנים דומים לאלו שהיו לפני כשנה, אז מדד ה-S&P 500 צנח לרמה של 1,277 נקודות והדאו ג'ונס ירד לרמה של 12,000 נקודות. פיצפטריק טוען כי הרמות הללו יהוו רמת התנגדות שתהיה במשך מספר חודשים ואז תגיע צניחה חדה יותר של כ-27%.

3. מיכאל פנטו - מנהל חברת ההשקעות Pento Portfolio, סובר גם הוא כי שוקי המניות יצללו בחודשי הקיץ הקרובים. פנטו טוען כי כל האנליסטים השוריים אינם מעריכים מספיק את המצב החמור שבו נמצאת הכלכלה הגלובלית. "חלה האטה חמורה בפעילות הייצור של ארה"ב, ואם מוסיפים למשוואה את העובדה כי מדינות גוש האירו נכנסו למיתון ואת ההאטה בפעילות הכלכלית של סין, אז הדבר יבוא לידי ביטוי גם בשוקי המניות בקיץ הקרוב".

4. מארי אן - אנליסטית בבנק ההשקעות מריל לינץ', המתמחה בניתוח טכני, טוענת כי מדדי המניות באירופה יצרנו תבנית טכנית הנקראת "ענני איצ'ימוקו", המעידים על תיקון חד.

5. ג'ון הוסמן - מנהל חברת Hussman Econometrics Advisors, טוען כי הנתונים הכלכליים האובייקטיבים של ארה"ב מעידים על האטה.

6.אלברט אדווארד - האנליסט בסוסייטה ז'נרל, טוען כי הצרה הגדולה תגיע מסין. "אם אתה חושבים שהמצב קשה עכשיו, מצפםה לכם הפתעה, הוא הולך להיות גרוע בהרבה". אדווארד טוען כי בועת הנדל"ן הסינית תתפוצץ בקרוב ותגרום לשוקי מהניות לצלול בעשרות אחוזים.

7. ביל גרוס - מנכ"ל פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, אמר בטור דיעה ב"פיננשל טיימס" כי: "גוש האירו הוא גידול סרטני מקומי שעלול להתפשט ולהחריב את המערכת המוניטארית הגלובלית". גרוס יצא גם נגד קובעי המדיניות שלדעתו אינם מטפלים בצורה טובה במשבר החוב.

8. דיוויד קוסטין מבנק ההשקעות גולדמן סאקס, מבסס את התחזית השורית שלו על שלושה גורמים מרכזיים: הקיפאון בכלכלת ארה"ב, הפגיעה ברווחי החברות והמצב הכלכלי באירופה וסין.

9. ריצ'ארד ראסל - הכלכלן הנודע טוען כי "עדיף להישאר עם המזומנים בחוץ", משום שחוסר הוודאות גדול מדי ואומר כי "משהו גדול עשוי להפיל את שוקי המניות בקרוב".

10. דיוויד רוזנברג- כלכלן בחברת פיננסים, טוען כי עדיף לברוח למט"ח מאשר להישאר בשוקי המניות. רוזנברג ממליץ גם להתרחק מהזהב שכן הוא לא משמש עוד מקלט להשקעות.