הפרקליטות מתנגדת לבקשת סנגורי זדורוב להציג ראיות חדשות

לטענת הפרקליטות, בראיות החדשות אין כדי להביא לשינוי התוצאה שאליה הגיע בית המשפט המחוזי, שהרשיע פה-אחד את רומן זדורוב ברצח תאיר ראדה

פרקליטות המדינה הגישה היום (ה') לבית המשפט העליון את תגובתה, בה היא מתנגדת לבקשת סנגוריו של רומן זדורוב להחזרת תיקו לבית המשפט המחוזי לשמיעת ראיות חדשות.

עמדת המדינה היא כי הראיות החדשות שההגנה מבקשת להגיש, אינן עומדות בתנאים המשפטיים להגשת ראיות חדשות בערעור.

לטענת הפרקליטות, מרבית הראיות היו בהישג ידה של ההגנה כבר בעת הדיון בבית המשפט המחוזי, ואף אחת מהן, לדעת הפרקליטות, אין בה כדי להביא לשינוי התוצאה שאליה הגיע בית המשפט המחוזי, שהרשיע פה-אחד את זדורוב ברצח של תאיר ראדה, על סמך מארג ראייתי איכותי, צפוף וממשי, שכלל חיזוקים רבים להודייתו של זדורוב במשטרה.

ביחס לחוות-הדעת החדשה בעניין עקבות הנעליים שמבקשת ההגנה להגיש, ציינה הפרקליטות בתגובתה כי לא ניתן הסבר של ממש מדוע לא הוגשה חוות-דעת זו בבית המשפט המחוזי, וכי בחוות-הדעת החדשה אין נתונים חדשים, היא אינה משקפת בדיקה מסוג חדש, והיא נשענת למעשה על התרשמותו של מומחה חדש בלבד.

המדינה הדגישה בתגובתה כי 3 שופטי בית המשפט המחוזי ראו במו-עיניהם את עקבות הנעליים עליהן העיד מומחה התביעה, ולפיכך לא קיים פוטנציאל ממשי לשינוי הכרעת הדין המרשיעה, גם אם ישמעו את עדות המומחה החדש.