איבריה הספרדית תפעיל מטוסים חדישים בקו לישראל וממנה

הטיסות בקווים של איבריה לספרד יתקיימו החל באפריל 2018 במטוס איירבוס A330-200 החדיש ■ אייר אירופה, אתיופיין איירליינס וקתאי פסיפיק הודיעו על שלל מבצעים

חברות התעופה ממשיכות להביע אמון בישראל ומנסות לבדל את עצמן בתחרות הערה דרך שורת המחיר ולא רק: חברת התעופה איבריה הופכת את כל טיסותיה מתל-אביב למדריד לטיסות ארוכות-טווח (Longhaul), ובכך היא מצטרפת לחברה מבית, בריטיש איירוויז, המגדירה גם היא את טיסותיה ללונדון כטיסות ארוכות-טווח.

המשמעות היא שהטיסות יבוצעו במטוסים חדישים יותר מאה הפועלים בקווים כיום, לרבות חוויית טיסה אחרת, למשל בפן האוכל המוגש במטוס ובמחלקות העסקים.

כל הטיסות בקווים לספרד יתקיימו החל בחודש אפריל 2018 במטוס איירבוס A330-200 החדיש. הנוסעים במחלקות העסקים, שבקווים רבים לאירופה כבר למדו כי מחלקות העסקים הן בגדר פשרה, יוכלו לאפשר לעצמם להשתרע על מושבים ההופכים למיטה שטוחה - למרות שמדובר בטיסה של כ-4.5 שעות. גם מחלקת התיירים תזכה לשדרוג דרך המושבים, כשהמטוס כולו מצויד במערכת בידור מתקדמת, כולל חיבור אלחוטי לאינטרנט במהלך הטיסה.

ומה בשורת המחיר? בחברה מבטיחים כי המחירים לא יושפעו מהשדרוג בחוויית הטיסה, וכי "המחירים משתנים מעת לעת בהתאם לביקוש וההיצע. חשוב לאיבריה להיות תחרותית בכל מצב". 

חדש בגרמניה איירליינס

חדשות אחרות מיועדות לטסים לגרמניה: חברת התעופה גרמניה איירליינס, שנכנסה לארץ לפני כשנתיים, מוסיפה קו לעיר נירנברג באזור בוואריה. הקו הזה יצטרף לשני קווים אליהם מפעילה החברה כיום טיסות סדירות, תל אביב-דיסלדורף - קו שתדירות הטיסות בו תגדל ל-4 טיסות שבועיות; ותל אביב-המבורג, קו שפועל פעמיים בשבוע. הקו לנירנברג יפעל פעמיים בשבוע (בימים שני וחמישי), במחיר שיתחיל בכ-80 אירו לכיוון (בשירות מלא, כלומר כולל כבודה ומזון וכולל מסים).

לא רק בישראל: גרמניה איירליינס הודיעה לאחרונה על הרחבת פעילותה הבינלאומית ברחבי העולם. במקביל לפתיחת בסיס חדש בנמל התעופה של נירנברג והפעלת 45 טיסות שבועיות ישירות מנמל זה ליעדים שונים, החברה תפתח החל בקיץ 2018 טיסות מנמל התעופה ברלין טגל למבחר יעדים, בנוסף לפעילותה בנמל התעופה ברלין שונפלד, וכמו כן תגדיל את פעילותה בנמלי התעופה בדיסלדורף ודרזדן.

גרמניה איירליינס צפויה להפעיל קווים מכ-13 שדות תעופה בגרמניה ליעדים באירופה, צפון אפריקה והמזרח התיכון. החברה פועלת גם מבסיסים בשדות תעופה במדינות אחרות באירופה, כמו טולוז וציריך, שגם שם היא הרחיבה את פעילותה. 

מבצעים באייר אירופה, באתיופיין איירליינס ובקתאי פסיפיק

זאת ועוד, חברת התעופה אייר אירופה יצאה במבצעי מחירים (לטיסות בשירות מלא): טיסות למדריד החל מ-273 דולר, טיסות עם עצירת ביניים לטנריף יחלו ב-513 דולר, טיסות למונטווידאו באורוגואי יחלו ב-1,100 דולר, וטיסות לקנקון או לבואנוס איירס מכ-1,200 דולר. 

גם חברת התעופה אתיופיאן איירליינס, המפעילה 14 טיסות שבועיות מישראל, יוצאת במבצע הוזלות למקדימים להזמין (מה-22.10). מדובר על טיסות לאפריקה וליעדים שונים במזרח הרחוק ולדרום אמריקה. כך לדוגמה: טיסה מישראל ליוהנסבורג מ-613 דולר, טיסה הכוללת המשך לדלהי מ-636 דולר, טיסה לניירובי החל מ-680 דולר, טיסה לבומביי או לקייפטאון מכ-700 דולר, טיסה לזנזיבר או לבנגקוק החל מ-660 דולר, טיסה להונג-קונג ב-750 דולר, לטוקיו מ-888 דולר, לסאו פאולו מ-950 דולר ועוד (המחירים תקפים ליציאה עד 31.3.18).

השנה חברת התעופה אתיופיין איירליינס התברגה לרשימת 50 חברות המובילות בעולם בזכות צי המטוסים החדש שלה והשירות שהחברה מעניקה לנוסעים. נציין כי נוסעים שממשיכים למזרח הרחוק ומבלים בזמן ההמתנה לטיסת ההמשך מעל 6 שעות בשדה התעופה של אדיס אבבה, יוכלו להצטרף לסיור עם מדריך מקומי (לסיור באנגלית).

גם חברת התעופה קתאי פסיפיק הודיעה היום על מחירים מיוחדים ליעדים אליה היא טסה במזרח הרחוק. כך למשל טיסה להונג-קונג יתחיל ב-880 דולר, לשנחאי מ-907 דולר, למנילה החל מ-954 דולר, לסייגון ולהאנויי החל מ-1,035 דולר ולסידני החל מ-1,500 דולר. טיסות קתאי מתבצעות במטוסי איירבוס A350-900 (המחירים תקפים למזמינים עד 31.10 וליציאות עד 15.3).