עו"ד סוויד: להאריך את כהונת ניצן עד סיום השימוע של נתניהו

חברת הכנסת לשעבר, עו"ד רויטל סוויד, אמרה בכנס הרצליה כי כדאי להימנע ממצב שבו עו"ד שי ניצן יסיים את תפקידו כפרקליט המדינה לפני שיסתיים הליך השימוע של רה"מ ויוחלט אם להעמידו לדין • "מאיימים על פרקליטים בכירים ושופטים; נתניהו נוקט בתכסיסים על גבי תכסיסים"

עו"ד רויטל סוויד / צילום: תמר מצפי
עו"ד רויטל סוויד / צילום: תמר מצפי

עוד כחמישה חודשים, באמצע דצמבר הקרוב, חודשיים בלבד אחרי שצפוי להסתיים הליך השימוע לראש הממשלה בנימין נתניהו, יסיים עו"ד שי ניצן את כהונתו כפרקליט המדינה, וימונו לו מחליף או מחליפה. לדברי חברת הכנסת לשעבר, עו"ד רויטל סוויד, כדאי להימנע ממצב שבו ניצן יסיים את תפקידו לפני שיסתיים הליך השימוע של ראש הממשלה ויוחלט אם להעמידו לדין או לא. 

בכירים בפרקליטות: זה המועמד המוביל להחליף את שי ניצן

"את הכהונה של שי ניצן צריך להאריך עד לסיום הליך השימוע של ראש הממשלה נתניהו", אמרה סוויד היום (ג') בכנס הרצליה, והוסיפה: "מאיימים על פרקליטים בכירים. מאיימים של שופטים במדינת ישראל. אם לא נתעורר ונבין שאנשים חוששים לתפקידם, לא נבין את גודל הסכנה. ראש הממשלה נוקט בתכסיסים על גבי תכסיסים - יציאה לבחירות, ביטול בחירות. די לזהם את כל התהליכים האלה".

עו"ד סוויד אמרה את הדברים במסגרת מושב "ישראל כמדינת חוק דמוקרטית - סוף עידן?".

כנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי, הנערך השבוע, סובב סביב תחומי מדיניות וביטחון. הכנס, בראשותו של אלוף (מיל') עמוס גלעד ובהשתתפותם של אורחים ודוברים בכירים מהארץ ומהעולם, מתמקד בסוגיות מרכזיות של הביטחון הלאומי. 

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין בראשיתם. הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.