הצעת חוק: לא צופה בטלוויזיה? פטור מאגרת רשות השידור

עפ"י ההצעה, מי שיצהיר בכתב כי אינו משתמש בטלוויזיה למטרת קליטת שידורים - יקבל פטור מתשלום האגרה ■ ח"כ שי חרמש: "חוק רשות השידור הוא אנכרוניסטי"

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ד') בקריאה טרומית הצעת חוק חדשה, הקובעת כי מי שמחזיק בביתו מכשיר טלוויזיה אך לא משתמש בו לקליטת שידורים אלא לחיבור אינטרנט או DVD - יהיה פטור מתשלום אגרת רשות השידור. את הידיעה פירסם הבוקר (ה') העיתון "ידיעות אחרונות".

על-פי חוק רשות השידור, שלא השתנה במשך עשרות שנים, כל מי שיש לו טלוויזיה בבית חייב לשלם את האגרה, גם אם הטלוויזיה לא מחוברת לאנטנה, לכבלים או ללוויין. בבתים רבים מכשיר הטלוויזיה משמש אך ורק לצפיה ב-DVD או בחיבור למחשב, אולם גם במקרה זה אין ברירה אלא לשלם את האגרה.

אלא שהצעת החוק החדשה, אותה יזם ח"כ שי חרמש (קדימה), קובעת כי בעל הטלוויזיה יוכל לשלוח תצהיר כתוב לרשות השידור, בו יצהיר כי המכשיר שברשותו אינו משמש לקליטת שידורי טלוויזיה אלא לצפייה באמצעים אחרים - ולרשות השידור לא תהיה ברירה אלא להעניק לו פטור מתשלום האגרה.

"מדובר בחוק אנכרוניסטי המטיל חובת תשלום אגרה על כל מסכי הטלוויזיה, גם על אלה שמשמשים כמעגל סגור או כמסכי פרסום", הסביר ח"כ חרמש בהצעת החוק. "קביעה זו הינה מרחיקת לכת ואינה עולה בקנה אחד עם פרשנות סבירה והגיונית, לאור העידן הטכנולוגי בו אנו חיים".

אתמול כאמור אושרה הצעת החוק בקריאה טרומית במליאה, ללא כל מתנגדים. בשלב הבא עוברת הצעת החוק לוועדת הכלכלה, שתכין אותה לאישורה בקריאה שנייה ושלישית בתוך מספר שבועות.