אי-מיילים נחשפים: גייתנר יסביר למה הסתיר פרטי חילוץ AIG

בסו] השבוע נחשפו הודעות דוא"ל שנשלחו בין גייתנר שישמש כראש שלוחת ה'פד' של ניו יורק לבין נציגי ענקית הביטוח AIG ■ בעקבות פרשה זו נקבע דיון בנושא ב-18 בינואר ונדרש כי לדיון יגיע גייתנר

בסוף השבוע נחשפו הודעות דואר אלקטרוני שנשלחו בסוף 2008 ובתחילת 2009 בין שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, שישמש כראש שלוחת ה'פד' של ניו יורק לבין נציגי ענקית הביטוח AIG. לפי גייתנר ביקש מנציגי AIG שלא לחשוף מידע על עסקאות אשר במסגרתן הועברו כספי מסים במיליארדי דולרים שנועדו לחילוץ חברת הביטוח - לכמה בנקים גדולים, בהם גולדמן זאקס וסוסייטה ג'נרל .

חילופי המיילים הגיעו לידיו של חבר הקונגרס דארל איסה מהמפלגה הרפובליקאית וגייתנר יצטרך להסביר בפני הקונגרס מאוחר יותר החודש מדוע הוסתרו פרטי העסקות בהן הועברו מיליארדי דולרים לבנקי ההשקעות הגדולים.

"היעדר השקיפות מדאיג אך השאלה המרכזית היא מדוע הפדרל ריזרב של ניו יורק לא נלחם להשגת עסקה טובה יותר עבור משלם המסים האמריקני", אמר איסה.

בעקבות פרשה זו, יו"ר וועדת הפיקוח והרפורמות בממשל, אדולפוס טאונס, קבע דיון בנושא ב-18 בינואר ודרש כי לדיון יגיעו גייתנר והפרקליט הכללי של הבנק הפדרלי של ניו יורק, תומאס בקסטר. טאונס אמר כי האי מיילים יביאו לבדיקה מחודשת של עלייתה ונפילתה של AIG והיחסים עם הבנקים שנהנו מכספי החילוץ.