תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

כך מסייעת העבודה במתחם משרדים לצרכים הייחודיים של עסקים שונים

בין אם העסק מתרחב או מצטמצם, העבודה במתחמי משרדים מעניקה יתרונות רבים • משכירת משרדים בשטח מדוייק לגודל החברה, דרך שירותים כגון מזכירות בהתאמה אישית ועד ללוקיישן בעל ערך מוסף • "הייחוד של מתחמים מסוג זה הוא האפשרות לספק לעסקים שירותים במחיר נוח, בתנאים טובים ועם גמישות מירבית"

העבודה במתחמי משרדים מעניקה יתרונות רבים/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
העבודה במתחמי משרדים מעניקה יתרונות רבים/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף SMART OFFICE

בשנים האחרונות הולכים ופורחים מבנים שונים שמציעים מרחבי משרדים מגוונים, בשכירות לטווח קצר וטווח ארוך. קהל היעד של מתחמי המשרדים הללו הוא מגוון. מפרילאנסרים קטנים עד חברות גדולות. מתווכים, הייטקיסטים, מהנדסים, יועצי משכנתאות, אדריכלים, יועצי תקשורת אגודות שיתופיות וכו'...

לעסקים, יש הרבה יתרונות בשכירת משרדים במתחמים מן הסוג הזה, שמגיעים מרוהטים באופן מלא ועם סל מגוון של שירותים נוספים, שמאפשר להם לעסוק בעניינים המקצועיים ולהותיר את הדאגות הלוגיסטיות מאחור. עסקים קטנים ובינוניים הם גם דינמיים - לעיתים הם מתרחבים והצרכים שלהם משתנים ולעיתים ההפך קורה. במילים אחרות, הם זקוקים לגמישות, ואותה מספקים מרחבי המשרדים הללו.

מרכיבים את המשרדים בצורה חכמה

ממש בפינה שבה מתחברות פתח תקווה וגבעת שמואל, על רחוב הסיבים של פתח תקווה ורחוב הערבה בגבעת שמואל, עתיד להיפתח מתחם המשרדים "סמארט אופיס" הנועד, בין השאר, לתת מענה לדינמיות שעסקים זקוקים לה. בעלי המתחם הם אנשי העסקים עו"ד בן בומברג ועו"ד לידור שטרית, בין היתר בעלי משרד עורכי דין המתמחה במקרקעין, ניהול נכסים ופיננסיים. זהו מתחם המשרדים השני שהם פותחים. לדברי בומברג, "הייחוד של מתחמים מהסוג הזה הוא האפשרות לספק לעסקים שירותים במחיר נוח, בתנאים טובים ועם גמישות מרבית".

איך זה בא לידי ביטוי? קחו למשל את הדוגמה הבאה, שמביא בומברג. לדבריו, כדי לספק את הצרכים של חברה, עם ארבעה חמישה עובדים, צריך באזור ה-100 מ"ר. אם אותה חברה מעוניינת לשכור משרד עצמאי, אז 100 מ"ר יעלו לה כ-90 שקל למ"ר, בתוספת דמי ניהול חודשיים, ארנונה, מים, חשמל וחשבונות נוספים, שירותי משרד, וחדר ישיבות, העלות יכולה להגיע ל-15 אלף שקל בחודש. הוצאה כבדה לעסק בגודל כזה.

העסק יכול לשכור משרד בגודל ובתקציב שמותאם לצרכיו האישיים/הדמיה: אדריכלית אלונה כדורי
 העסק יכול לשכור משרד בגודל ובתקציב שמותאם לצרכיו האישיים/הדמיה: אדריכלית אלונה כדורי

"במתחמי משרדים, כמו של 'סמארט אופיס', העסק יכול לשכור משרד בגודל ובתקציב שמותאם לצרכיו האישיים ומהווה את שטח המשרדים של העובדים נטו ובכך העסק יכול להגיע לחיסכון של אלפי שקלים בחודש. בנוסף, הוא מקבל במתחם כזה את כל שאר השירותים המשלימים, מבלי שהוא יצטרך לשלם על שטח גדול", מסביר בומברג. "מטבח, מאובזר חדרי ישיבות מפוארים וטרקלין עסקים, ללא הגבלה, וכן שירותים נוספים, לרבות שירותי מזכירות".

כך, העלויות קטנות יותר ותואמות את גודל העסק, שמקבל שירותים נוספים ברמה גבוהה. "יש בעלי עסקים שצריכים משרד רק לעצמם, עם אופציה לחדר ישיבות ובמשרד עצמאי נדרש לשם כך שטח מסוים. במתחמי משרדים הם יכולים לזכות בתמורה גבוהה ולשלם על השטח של המשרד שהם יושבים בו בלבד ולקבל בנוסף גם את השטחים המשותפים שנחשבים כחלק משטח חלל העבודה שלהם", הוא מוסיף. למרות שמדובר במתחם משרדים משותף, הפרטיות בין החברות השונות נשמרת, כמו בכל בניין משרדים אחר. בנוסף לכך, דווקא הקרבה של החברות אחת לשניה, מאפשרת נטוורקינג ופגישות משותפות בחללים המשותפים, דבר שיכול לייצר עבודה משותפת עתידית ושיתופי פעולה.

שירותים מותאמים אישית וחיסכון בכוח אדם

נושא חשוב נוסף, שמתאים לדינמיות של עסקים, הוא השירותים הנלווים. למעט תשלום החשבנות החודשיים, שכירת משרדים דורשת גם התעסקות עם לוגיסטיקה נוספת, כמו למשל רכישת ריהוט, טיפול בתקלות, טלפוניה, תקשורת ועוד. "מתחמי משרדים מספקים את הכל מן המוכן. עבור התשלום החודשי מקבלים את הכל כלול. המחיר החודשי כולל את הציוד המשרדי היוקרתי, את כל חשבונות הארנונה, המים והחשמל, דמי הניהול, שימוש באינטרנט, שירותי ניקיון, שימוש בלאונג', אירוח בחדר הישיבות, שירותי משרד, שתיה קלה, שתיה חמה וכיבוד קל לאורך כל היום", מפרט בומברג.

למרות שמדובר במתחם משרדים משותף, הפרטיות בין החברות השונות נשמרת/הדמיה: אדריכלית אלונה כדורי
 למרות שמדובר במתחם משרדים משותף, הפרטיות בין החברות השונות נשמרת/הדמיה: אדריכלית אלונה כדורי

השירותים הנוספים יכולים גם להביא לחיסכון משמעותי בכוח אדם עבור עסקים. קחו למשל את שירותי המזכירות. עובדים בתפקיד מזכיר/ה, גם אם בשכר מינימום, יכולים להגיע לעלות שכר של 7,000-8,000 שקל בחודש. מתחמי משרדים מציעים כחלק מחבילת השירותים שלהם לעסקים גם שירותי מזכירות. מדובר בעובד/ת שמספק שירותי מזכירות למספר עסקים במקביל. הוא עונה לטלפון ומזדהה עם שם העסק שהוא מעניק לו שירותים, מעביר הודעות, מנהל את יומן הפגישות של בעלי העסק, מגיש כיבוד לאורחים בישיבות ועוד. היתרון של שירות מסוג זה הוא מתן כל השירותים שמוענקים בדרך כלל על ידי עובדי מזכירות, ללא הצורך לשכור עובד/ת במשרה מלאה. "במתחם של סמארט אופיס השירותים האלה יכולים לנוע מעלות מינימלית של כ-750 שקל לחודש עד 2,500 שקל לחודש עבור שירות מזכירות מ-א' ועד ת'", אומר שטרית.

זאת ועוד, לעצמאים שלא שוכרים במתחם משרד קבוע, אלא מגיעים רק מספר פעמים בחודש על בסיס שעתי, מוצעים שירותי מזכירות וירטואלית. מדובר בשירותי מזכירות, הכוללים טלפון לעסק, כתובת עסקית ושירותים נוספים בהתאם לצורך, מבלי שנדרשת נוכחות הלקוח במשרד - הוא יכול לקבל את כל ההודעות לכל מקום שבו הוא נמצא ובנוסף זכאי לבנק שעות לחדר ישיבות ולמשרד עצמאי.

מתרחבים או מצטמצמים? זה פשוט יותר במתחם משרדים

ומה קורה עם עסקים שמתרחבים ומצטמצמים? גם לכך יש מענה במתחמי המשרדים. קחו למשל את הסיפור הבא על סטארט-אפ בתחום ההייטק, שהתחיל משני שותפים אמביציוזים שהיה להם רעיון נהדר לאקזיט. בתחילת הדרך, הם שכרו משרד במתחם משרדים שהיה מתאים רק לשניהם ובעלות נמוכה יחסית. עם גיוס ההון הראשון שלהם, הם התרחבו. בתחילה נוספו ארבעה עובדים ומאחר שמתחם משרדים הוא דינמי, הם שכרו משרד נוסף לעובדים החדשים. ככל שהחברה התרחבה לא הייתה בעיה להוסיף עוד משרד ועוד משרד במתחם, בהתאם לצורך.

עסק יכול להגיע לחיסכון של אלפי שקלים בחודש/הדמיה: אדריכלית אלונה כדורי
 עסק יכול להגיע לחיסכון של אלפי שקלים בחודש/הדמיה: אדריכלית אלונה כדורי

ומה קורה במקרים ההפוכים, כשחברה נאלצת להצטמצם? גם כאן, הגמישות של מתחמי המשרדים משחקת תפקיד. "יש חוזים לפרקי זמן קצרים מאוד, של חודש, וחוזים לפרקי זמן ארוכים של חמש שנים", מסביר שטרית. "חברה שנמצאת באי ודאות יכולה לחתום על חוזה לפרק זמן קצר יותר. חברה שלא בטוחה שתצטרך את כל השירותים הנלווים, כמו למשל חדר הישיבות, יכולה גם לוותר על בנק השעות לשימוש בו ובכך להוזיל עוד קצת את המחיר".

מתחם Smart Office חוסך לכם עלויות בהוצאות שוטפות. לפרטים הקליקו כאן>>>

פגישת עסקים במסעדה ואחרי זה לברוח מהפקקים

נקודה נוספת שחשובה לעסקים במתחמי משרדים, הוא נושא הלוקיישן. מתחם המשרדים של "סמארט אופיס" שוכן בשטח מאוד ייחודי בין פתח תקווה לגבעת שמואל. מתחת למבנה יש כ- 4,000 מ"ר של שטחי מסחר, שכוללים מסעדות, בתי קפה, חנויות נוחות ועוד. "זה מאפשר לבעלי עסקים שעובדים במתחם לקבוע פגישות בצהריים מתחת למשרד", מציין שטרית. "זה משהו שמאפיין יותר מתחמי משרדים ברמת גן ותל אביב ובאזור הזה של פתח תקווה וגבעת שמואל פחות פופולרי".

לבסוף, גם סוגיית הפקקים היא חלק חשוב מהדיון בלוקיישן. המבנה של "סמארט אופיס" נמצא ממש בסמוך לכניסות וליציאות מכביש 4 וכביש 471, אבל בכיוון ההפוך לפקקים. בבוקר הפקקים הם לכיוון השני ואחר הצהריים הם קטנים משמעותית מהרגיל באזור.

אם כן, נראה שמתחמי המשרדים עונים בצורה משמעותית על הצרכים של בעלי עסקים, ובייחוד על הדינמיות שמאפיינת אותם. הם מעניקים שירותים רבים בעלות נמוכה, חוסכים התעסקות בלוגיסטיקה ומאפשרים התרחבות והצטמצמות, תוך חיסכון בשירותים וכוח אדם.

מתחם Smart Office - שכירות גמישה בתנאים נוחים לעצמאים וחברות>>>