תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

לא רק מקום עבודה: מה מציעים פארקי עסקים לחברות שבתחומם?

בפארקי עסקים יכולות חברות למצוא הרבה יותר ממיקום אטרקטיבי • חוויית העבודה בהם כוללת יצירת קהילות מקצועיות, שיתופי פעולה בין חברות, ובנוסף מאפשרת לעובדים במקום ליהנות משירותים שונים במרכזי קניות ומתחמי בילוי סמוכים

לובי בניין בפארק עתידים. תועלת עסקית רבה לחברות/צילום: רז רוגובסקי
לובי בניין בפארק עתידים. תועלת עסקית רבה לחברות/צילום: רז רוגובסקי

הכתבה בשיתוף קרית עתידים

אחת ההחלטות החשובות שחברה חדשה או קיימת צריכה לקבל נוגעת למיקום המשרדים שלה. השוק מזמן לחברות מגוון רחב של אפשרויות - החל ממתחמי עבודה משותפים, רכישה או שכירה של מבנה שלם עבור ארגונים עם מספר עובדים רב, מגדלי משרדים ועוד. עם זאת, נראה כי סביבת העבודה שמספקת למשרדים את היתרונות הגדולים ביותר היא זו של פארק עסקים, הכולל מתחם שלם של חברות, המשלב בתוכו גם שירותים שונים לעובדים ולארגונים, כמו מתחמי אוכל ובילוי, ובמקרים מסוימים גם מוסדות חינוך, סניפי בנק, דואר ועוד.

מהנתונים שמפרסמים פארקי העסקים בישראל עולה כי הפופולאריות שלהם רק הולכת ועולה עם השנים והתפוסה שלהם עומדת על 80%, וברוב המקרים גם מעל 90%. מדובר בנתונים גבוהים בהשוואה, למשל, למגדלי משרדים, אשר התפוסה הממוצעת שלהם עומדת על כ-60% בפריפריה וכ-78% באזור המרכז המבוקש. מהם, אם כן, היתרונות של פארקי עסקים על פני אפשרויות המיקום האחרות העומדות בפני חברות וארגונים?

קהילתיות ונטוורקינג: שידרוג רעיון הקו-וורקינג

הרעיון של מתחמי עבודה משותפים אינו חדש. עם זאת, בעוד אלה מציעים לעובדי החברות השונות שירותים וחללים משותפים - כגון חדרי ישיבות ושירותי מזכירות, בפארקי עסקים מדברים יותר בשפה של קהילתיות. "להיות חלק מפארק עסקים לא נמדד רק בערך הנדל"ני של השטח", מסביר שגיא ניב, מנכ"ל קרית עתידים, פארק העסקים של תל-אביב, הנמצא בבעלות משותפת של עיריית תל אביב-יפו ואוניברסיטת תל-אביב. "הערך של פארק עסקים הוא להיות חלק מקהילה. חברות מעולמות תוכן מגוונים נמצאות יחד במתחם שהוא לא רק מקום עבודה, כי אם סביבת עבודה המגלמת בתוכה, הן תועלות עסקיות משמעותיות לחברות עצמן והן פתרונות של שירותי מסחר, בילוי ועוד - וזהו ערך מוסף משמעותי. מנכ"לים של חברות יכולים להיפגש, לשבת יחד, ליצור שיתופי פעולה, לשמוע הרצאות שונות שרלוונטיות לעולם התוכן של החברות שלהם וכך גם לייצר נטוורקינג אשר בסופו של יום מתבטא במימוש האינטרסים העסקיים של החברות", הוא מוסיף.

פארק עתידים. להיות חלק מהקהילה/צילום: רז רוגובסקי
 פארק עתידים. להיות חלק מהקהילה/צילום: רז רוגובסקי

כך, למשל, מספר ניב על מספר קהילות מקצועיות שהוקמו בקרית עתידים ותרמו לקהילתיות ולנטוורקינג. "הקמנו בעתידים פורום של מנהלי ומנהלות משאבי אנוש שנפגש פעם בחודשיים. אנחנו יושבים, משוחחים, חושבים ביחד עם נציגי החברות אילו הטבות לעובדים ניתן לתת ואילו שיתופי פעולה ניתן ליצור בין החברות ומקדמים את זה. בנוסף, מאחר ובפארק שוכנות כ-20 חברות משמעותיות מתחום הפארמה, הקמנו בפארק את קהילת מדעי החיים, שכוללת נציגים בכירים של החברות השונות מהתחום ואנו פועלים לסייע להן בפיתוח עסקי בהתאם לצרכיהן וכיווני ההתפתחות המעניינים אותן. לשם הדוגמה אחד הכיוונים שמעניין החברות בפארק הוא רצון לעשות עסקים בסין, אז ארגנו ביחד עם שותפים עסקיים משמעותיים, ביניהם, משרד הכלכלה, מכון היצוא, פירמת רואי החשבון BDO, קרן אינוניישן, קרן GVI, CIMICOMP, מפגש בנושא "חשיפה לסין". הוא כלל, בין השאר, שיחת וידאו עם הנספח הכלכלי של משרד הכלכלה בסין בנושא, פאנלים של בכירים בתעשיה עם נציגי חברות בפארק ומצגות תכליתיות, כאשר בסוף היום יצאו המשתתפים עם "מפתחות" אשר יאפשרו להן לממש את שאיפותיהן העסקיות. למפגש נרשמו 120 משתתפים, כולל עשרות חברות מחוץ לפארק והוא זכה לעניין והצלחה משמעותיים", הוא מוסיף.

הטבות ושיתופי פעולה עם עסקים סמוכים

כשכל העסקים הסמוכים הם חלק מהפארק עצמו יש בכך יתרון עבור העובדים. פארקי עסקים כוללים לרוב, כפי שכבר צוין, גם שירותים כגון דואר, גן ילדים, חדר כושר, מסעדות, מתחמי קניות ועוד. את כל השירותים הללו העובד יכול לנצל בקלות מבלי לנסוע מרחק רב לכל כיוון. הוא יכול לבצע את הקניות בתום יום העבודה לפני שהוא חוזר לביתו, לצאת לשעה קלה בזמן העבודה כדי להתאמן בחדר הכושר ובפארקי עסקים שכוללים גם מוסדות חינוך, אפילו להביא את הילד לגן במקום בבוקר ולהחזיר אותו בתום יום העבודה.

שגיא ניב. מנכ"ל קרית עתידים צילום: ישראל מלובני
 שגיא ניב. מנכ"ל קרית עתידים צילום: ישראל מלובני

העובדה שמתחמי בילוי, מסחר ופנאי נמצאים בתוך וליד פארק העסקים עצמו, גם פותחת פתח גדול להטבות לעובדים. כמו למשל האפשרות להצטרף למועדוני לקוחות של העסקים השונים שנמצאים בפארק ובסמוך לו ומעניקים הטבות לעובדי הפארק, כגון הנחות ועוד.

פארק עתידים - מעניקים ערך מוסף לחברות. לפרטים הקליקו כאן>>>

שליטה על אופי הסביבה

אחד המאפיינים של מגדלי משרדים היא העובדה שליזם בודד, בדרך כלל אין שליטה על התמהיל העסקי של הסביבה והעסקים השכנים. גם אם חברה מסוימת תרכוש או תשכור בניין שלם לצרכיה, אין לה אפשרות להכריע לגבי מי שיתמקמו בבניינים ליד.

בפארק עסקים התמונה שונה. מאחר שהמתחם כולו נמצא בבעלות גורם עסקי אחד, יש להם יותר השפעה על אופי הסביבה ועל האפשרות ליצור מרחבים מקצועיים, המייצרים, כאמור, קהילתיות ונטוורקינג. "בבעלות קרית עתידים כ-80 דונם מה שמאפשר לחברה להשפיע ולעצב את הסביבה כפי שהיא חושבת שנכון לפארק, ובהתאם לכך גם לפנות לשוכרים מסוימים", אומר ניב. "לדוגמה, אנו שואפים לפתח את תחום הפארמה בפארק ולאור זאת פנינו לחברות מעולם התוכן הזה ומיקמנו אותן אחת ליד השנייה, על מנת ליצור את הקהילה בתחום. יש מי שחושבים כי הם ימקסמו את ערך החברה שלהם אם כל הסביבה תהיה, למשל, טכנולוגית,או פארמה, או רפואית או שירותים ובפארק עסקים ניתן לעשות את זה".

פארק עסקים בתוך העיר

יש פארקי עסקים הממוקמים מחוץ לערים, למשל באזורי תעשייה, ויש כאלה הנמצאים בתוך הערים עצמן. באופן טבעי, אלה הנמצאים בתוך העיר זוכים לאופי קהילתי יותר וחיבור עם הקהילה שנמצאת לידם. פארק קרית עתידים, למשל, נמצא בצפון-מזרח תל אביב, ממש סמוך לשכונות רמת החייל ונווה שרת. מיקום זה מאפשר לנהל אותו כחלק מהמרקם העירוני של העיר שפועלת 24/7. למשל, באמצעות התוכנית להקמת בניין מעורב שימושים אשר יכלול, בין השאר,בית מלון עסקי ואולם רב תכליתי. בבקרים ישמש אותו אולם לכנסים טכנולוגיים ובערב למופעי תרבות. כל זאת בנוסף למתחמי הבילוי וההסעדה המצויים באזור רמת החייל, אשר בסמוך לו שוכן הפארק.

בנוסף, תל-אביב נחשבת כיום אחת מ"הערים החכמות" בעולם, שהטמיעו טכנולוגיות חדשניות בניהול השוטף שלהן. העובדה שקרית עתידים ממוקמת בעיר ואף נמצאת בבעלות משותפת של עיריית תל-אביב-יפו ואוניברסיטת תל-אביב, הינה "המנוע" ליוזמה ייחודית להקמת מיזם משותף עם העיריה והאוניברסיטה, שתכליתו פיתוח וקידום טכנולוגיות בתחום העיר החכמה. ניב מסביר כי סטארט-אפים שיבחרו למיזם ישבו בהאב פיזי ייעודי שקם בעתידים, ייהנו מדאטה ייעודי שייאסף מסנסורים ומצלמות שיותקנו בפארק כמו גם מדאטה שיגיע מהעיריה; הם אף ייהנו משירותיו של מנטור רלוונטי מטעם העירייה, מתמיכה מחקרית של האוניברסיטה, מחיבור לחברות בינלאומיות ומסביבת תוכן עשירה וייחודית עם מאפיינים בינלאומיים. כל המעטפת הזו תעלה לסטארט-אפים את ההתכנות להצלחה, תקצר להם לוחות זמנים ובסופו של יום גם תפגיש אותם עם לקוח משמעותי, קרי עיריית תל אביב-יפו, להוצאה לפועל מסחרית של הטכנולוגיה או המוצר אותו הן פיתחו.

פארק עתידים. יתרונות המיקום בעיר באים לידי ביטוי/צילום: אסף פינצ'וק
 פארק עתידים. יתרונות המיקום בעיר באים לידי ביטוי/צילום: אסף פינצ'וק

"הסטארט-אפים יהנו מדאטה עשיר שיהיה זמין לחברות אצלנו בזכות העובדה שמדובר בפארק אורבני, בבעלות משותפת של העירייה", הוא אומר ומרחיב: "הדאטה יגיע, כאמור, הן ממקורות העיריה שמפעילה טכנולוגיות שונות כחלק מהיותה עיר חכמה והן מסנסורים ומצלמות שיפוזרו ברחבי עתידים ויאספו מידע בעצמם. זה מאפשר, לדוגמה, לחברה שרוצה לפתח מוצר טכנולוגי שקשור לרכבים או לתנועה בכבישים, להשתמש במידע האדיר שעיריית תל אביב-יפו אוספת ויכול להיות נגיש מהסנסורים האלה, לנתח אותו וכך לפתח את המוצר בצורה יעילה יותר. כחלק מתפישת הפארק כמקדם עסקים עבור החברות הנמצאות בו, אנו פועלים גם בפרוייקט זה, כמו בעולם התוכן של הקהילות העסקיות בפארק, בשיתוף עם חברות היושבות בו".

בשורה התחתונה, חברות שרוצות ליהנות מערך מוסף משמעותי לפיתוח עסקיהן ולשדרג את חוויית הקו-וורקינג והקהילתיות, כדאי להן לקחת בחשבון את המקום ממנו יפעלו. כששיקולים של נטוורקינג, הטבות לעובדים, סביבת עבודה ירוקה וכן ניצול המרחב העירוני ויתרונותיו, הם אלה שיעניקו להן את הערך המוסף.

פארק עתידים - המיקום עושה את ההבדל. לפרטים הקליקו כאן >>>