תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

עורך דין תאונות דרכים – המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא לשנת 2020

לצערנו תאונת דרכים הן שכיחות וחלק מהמציאות היומיומית שלנו • מה עלינו לעשות אם נקלענו לתאונת דרכים קטלנית/קלה, אילו תרחישים מזכים בפיצוי בגינה וכיצד עורך דין מומחה לתאונות דרכים יכול לעיתים לסייע בעת הגשת תביעה?

תאונות דרכים כוללות לא מעט נפגעי גוף ונפש / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
תאונות דרכים כוללות לא מעט נפגעי גוף ונפש / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה מטעם משרד עורכי דין פייפר כהן

תאונות דרכים בישראל מתרחשות מדי יום ולצערנו כוללות לא מעט נפגעי גוף ונפש. מאמר זה מכיל הסבר מקיף מה עלינו לעשות במקרה של תאונת דרכים קטלנית/קלה, או במקרה של נזקי גוף לאחר תאונת דרכים, כגון פגיעות ראש (צליפת שוט-"וויפלאש"), פגיעות גב וצוואר ומהם הפיצויים להם אנו זכאים עקב תאונת דרכים; ובנוסף מה עלינו לעשות אם נקלענו לתאונת דרכים בדרכנו לעבודה ועוד.

כמעט כל אדם בישראל עבר או מכיר מישהו שעבר תאונת דרכים. כפי שידוע לכולנו, מדובר באירוע טראומטי ופתאומי לכל המעורבים, הן לאנשים שעברו את התאונה ולבני משפחותיהם והן לעדים שנכחו באירוע. תאונות דרכים עשויות להוביל, מלבד לנזקי רכוש, גם לנזקי גוף רבים, פוסט טראומה, הפסדי ימי עבודה, אובדן כושר עבודה והשתכרות ואף למוות - לכן התייעצות עם עורך דין תאונות דרכים מנוסה, יכולה לסייע במידה ואנו מתכוונים להגיש תביעה בשל תאונה.

בשל התדירות הגבוהה של תאונות הדרכים וההשלכות הקשות אשר עשויות להתלוות להן, נחקק חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975. מאחר ותאונת דרכים הינה אירוע מפתיע ודרמטי שאף אחד לא צפה, רבים מהמעורבים בה אינם יודעים כיצד לפעול לאחר מכן, למי לפנות ואילו זכויות באפשרותם לקבל במידה ונגרם להם נזק גוף.

על כן, במאמר זה נפרט את כל המידע החשוב שיש לדעת בקשר לתאונות דרכים, תביעות תאונות דרכים, כיצד לקבל פיצויים לאחר תאונות דרכים ועוד.

לטעמנו, חשוב לציין כי לאחר תאונת דרכים, ובטרם הפנייה לחברת הביטוח, מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים, שידריך אתכם שלב אחר שלב כיצד צריך לפעול בהתאם לנסיבות האירוע האישי שלכם, במטרה שתזכו במירב הפיצויים שבאפשרותכם לקבל.

עו"ד שרית כהן ועו"ד אייל פייפר / צילום: סטודיו לובן
 עו"ד שרית כהן ועו"ד אייל פייפר / צילום: סטודיו לובן

תאונת דרכים

בשל התדירות הגבוהה של תאונות דרכים וכיוון שלעיתים לא ניתן לדעת על מי ניתן להטיל את האשמה והאחריות לתאונה, קבע המחוקק בשנת 1975 הסדר מיוחד לכל נפגעי תאונות הדרכים שנקרא חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975.

הסדר זה נועד לסייע לנפגעי תאונות דרכים ולהבטיח שכל אדם שנפגע עקב תאונת דרכים יהיה זכאי לפיצוי כספי בעבור נזקי הגוף שנגרמו לו, ללא קשר למידת אשמתו בתאונה.

כמו כן, חוק הפיצויים נחקק מתוך מטרה לתת לנפגעי תאונות הדרכים סיוע וכלים על מנת שיוכלו להתאושש מהתאונה ולחזור לשגרת חייהם מהר ככל הניתן.

בהתאם להוראות החוק, קובעת פקודת ביטוח רכב מנועי התש"ל-1970, שכל בעל רכב חייב לבטח את רכבו בביטוח חובה, כאשר מטרת ביטוח החובה הינה לכסות את נזקי הגוף אשר עשויים להיגרם כתוצאה מתאונת הדרכים.

כך, במידה וחלילה התרחשה תאונת דרכים המלווה בנזקי גוף, כל נוסע רשאי לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את רכבו, וכאשר מדובר בהולך רגל שנפגע, הוא רשאי לתבוע את חברת הביטוח של הרכב שפגע בו. אבל מה קורה אם לא ניתן לאתר את הנהג או הרכב הפוגע? את מי תובעים במקרה של תאונת פגע וברח?

תאונת דרכים פגע וברח

לא אחת הולכי רגל, רוכבי אופניים ורוכבי קורקינט עוברים תאונת פגע וברח, ללא האפשרות לאתר את הנהג או הרכב הפוגע. בין היתר לטובת מקרים אלו של תאונת דרכים פגע וברח, ועל מנת שלא להותיר את הנפגעים ללא פיצוי, הוקמה מכוח החוק הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, ובשמה המקוצר: "קרנית".

מהי קרנית - קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים?קרנית היא תאגיד ציבורי שהוקם מכוח חוק הפיצויים עבור נפגעי תאונות דרכים, תשל"ה - 1975, לטובת אותם אנשים שנפגעו בנזקי גוף עקב תאונת דרכים ואין באפשרותם לתבוע את החברה המבטחת של הרכב, כאמור. לכן, במידה ועברתם תאונת פגע וברח שהובילה לנזק פיזי - נזקי גוף עקב תאונת דרכים, בין אם כהולכי רגל, רוכבי אופניים או רוכבי קורקינט ואין ביכולתכם לפנות לחברה המבטחת את הרכב, ניתן לפנות לקרנית על מנת לקבל פיצוי על הנזק, הכאב והסבל שנגרמו לכם בעקבות התאונה.

מלבד תאונת פגע וברח, ניתן לפנות לקרנית גם במקרים הבאים: כאשר מדובר בתאונה ובעל הרכב הפוגע נמצא ללא רשיון נהיגה, פגיעה ונזק על ידי רכב גנוב, פגיעה על ידי רכב שנעשה בו שימוש בניגוד לתנאי הפוליסה, פגיעה על ידי רכב שלא בוטח כחוק או כאשר מדובר בפגיעה על ידי רכב שהחברה המבטחת שלו נכנסה להליכי פירוק.

תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה

תאונות דרכים בדרך לעבודה יכולה להיות: תאונת דרכים כשליח אופנוע, תאונת דרכים בדרך לעבודה, תאונת דרכים בדרך חזרה מהעבודה, תאונת משאית, תאונת אוטובוס ועוד.

כאשר מדובר בתאונת דרכים בדרך לעבודה - שהיא, כאמור, גם תאונת דרכים וגם תאונת עבודה - מלבד תביעת החברה המבטחת את הרכב ניתן לתבוע גם את ביטוח לאומי בנושא תביעת תאונת עבודה בגין תאונת דרכים בעבודה.

במידה ועברתם תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה (תאונת דרכים בדרך לעבודה), חשוב לתבוע גם את חברת הביטוח וגם את ביטוח לאומי שכן, חברת הביטוח לוקחת בחשבון מראש את התביעה שתנהלו מול המוסד ביטוח לאומי והפיצויים שתקבלו בגין תביע תאונת דרכים, ומקזזת את הסכומים האלו מהפיצוי שאמור להינתן על ידה.

ולכן, בשל מורכבות ההתנהלות מול שני גופים אלו, בטרם הפניה והגשת תביעה תאונת דרכים, אפשר גם במקרה זה להיעזר בעורך דין תאונות דרכים שיוכל לנהל בעבורכם את התביעות מול ביטוח לאומי וחברת הביטוח .

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים - פיצויים לנפגעי תאונת דרכים

תחשיב נזק תאונת דרכים - חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975 קובע כי אנשים שנפגעו בתאונת דרכים ונגרמו להם נזק גוף, זכאים לקבל פיצויים, בין אם מדובר בתאונת דרכים קלה ובין אם דובר בתאונת דרכים קשה תמיד נשאלת השאלה מה עושים לאחר תאונת דרכים?

נזקים אלו יכולים להיות קשים כגון: שברים, פגיעה בראש, פגיעה בצוואר, פגיעה בגב, בעמוד השדרה, נזקים בגפיים, פוסט טראומה וכו'.

וכן, לפי חוק תאונות דרכים - נזקים אלו יכולים להיות יחסית קלים כגון: צוואר תפוס לאחר תאונת דרכים, גב תפוס, שברים קלים, פציעות קלות גם בגין "פיצוי תאונת דרכים 10 אחוז נכות" ועוד. את הפיצויים ניתן לקבל מחברת הביטוח של הרכב ואין חשיבות לשאלת האחריות.

פיצויים לאחר תאונת דרכים - דוגמאות לנזקים מזכים

-כיצד מחושב תחשיב נזק תאונת דרכים? כפי שאמרנו לעיל, תאונות דרכים עשויות להוביל לנזקי גוף רבים, קלים וקשים, כגון: פגיעות ראש, פגיעת צוואר, פגיעת גב, שברים למיניהם, פגיעות בגפיים, צוואר תפוס, פציעות קלות, פגיעת וויפלאש (וויפלש), כאב וסבל ואף למוות. אולם, לעיתים נוצר בלבול ולא כל אדם מודע לזכויות שהוא זכאי לקבל בעקבות הפגיעה שנגרמה לו, על כן נפרט מספר פגיעות נפוצות אשר מזכות בפיצויים:

פגיעת ראש- באירוע תאונת דרכים: מתרחשת לעיתים שהראש נחבט או נחבל בדרך כזו או אחרת (פגיעת ראש בתאונת דרכים). פגיעת ראש עשויה להיות פגיעה חמורה מאוד, גם אם רגע לאחר התאונה לא מרגישים דבר (פגיעת ראש טראומטית).

פגיעת ראש עשויה לכלול פגיעות פתוחות ופגיעות פנימיות שלא ניתן לראות אותן אלא רק בבדיקה רפואית. כאשר הראש נחבל, בעיקר בתאונות דרכים, הגוף נכנס לטראומה ונגרם לראש זעזוע מוח, שזוהי בעצם הפגיעה הנפוצה ביותר של פגיעת ראש טראומתית.

פגיעת ראש לא תמיד כרוכה בפגיעה מוחית, אלא היא יכולה להיות כרוכה בפגיעות בדרגות חומרה שונות כגון: סחרחורות, כאבי ראש עזים, שבר בגולגולת, חוסר הכרה, דימומים תוך גולגולתיים, זיהומים, טנטון, קושי ללכת בצורה ישרה אפילפסיה ועוד.

אולם חשוב לדעת, שבין אם נגרמה פגיעה מוחית ובין אם לאו, כאשר הראש נפגע, המצב מחייב בדיקה רפואית. זאת בכדי לשלול מצבי חירום חמורים הכרוכים בסכנת חיים וכן, לטובת ביסוס תביעות תאונות דרכים והפיצויים בעטיה.

בעיות זיכרון וריכוז: כפי שתיארנו לעיל, פגיעת ראש בתאונת דרכים יכולה להוביל לנזקים שונים, ובין היתר לבעיות ריכוז ובעיות זיכרון. בעיות ריכוז וזיכרון עשויות להיגרם כאשר נחווה פגיעת ראש בתאונת דרכים וניתן להרגיש בהן מיד לאחר התאונה, או זמן מה לאחר מכן.

כאשר נגרמת פגיעת ראש, חשוב מיד לפנות לקבלת טיפול רפואי ולא רק בכדי לשלול סכנת חיים, אלא גם כדי לשלול סכנות אחרות אשר עשויות לפגוע באורך חיים של הנפגע לטווח הארוך.

בעיות ריכוז וזיכרון עשויות להתבטא בשכחה של פרטים ו/או פעולות רגילות, קשיי ריכוז בעבודה או בפעולות שאותו אדם שנפגע היה רגיל לעשותן ללא בעיות ועוד. לכן, במידה ועברתם תאונת דרכים הכוללת פגיעת ראש, חשוב לפנות לבדיקה רפואית בכדי לשלול את האפשרות שנגרמה לכם פגיעה מוחית הגורמת לבעיות זיכרון ובעיות ריכוז. במידה וחלילה נגרמו לכם בעיות זיכרון וריכוז לאחר התאונה, חשוב לבסס את תביעת תאונת הדרכים ולהוכיח שבעיות אלו נגרמו עקב התאונה בכדי לקבל את מירב הפיצויים.

פגיעת whiplash: פגיעת זו נקראת בעברית "צליפת שוט/"וויפלאש" והיא נגרמת לנוסעים ברכב כתוצאה מתאונת דרכים אשר מביאה את גופם לנוע במהירות קדימה ואחורה . תזוזה מהירה זו של הגוף עלולה לגרום לנזקים חמורים בצוואר, לנזק משמעותי ברקמות הצוואר, הזזת חוליות הצוואר ועוד. סימפטומים נפוצים לצליפת שוט הם סחרחורות, כאבי צוואר, צוואר תפוס, כאבים בכתפיים וגב והגבלת תנועת הצוואר. כאשר נגרמים נזקים אלו, הנפגע עלול להפסיד ימי עבודה, הוצאות רבות על טיפולים ואביזרים רפואיים לטובת הטיפול בנזק ועוד.

לכן, במידה ועברתם תאונת דרכים אשר גרמה לצליפת שוט, יש לפנות מיד לקבלת טיפול רפואי וזיהוי הבעיה שכן גם פגיעה זו, עשויה לשמש בסיס להגשת תביעה בגין פיצויים על פגיעת ראש בתאונת דרכים ע"י ליווי צמוד של עורך דין תאונות דרכים.פיצויים.

כאב גב לאחר תאונה: בין יתר הפגיעות אשר יכולות להיגרם לאחר תאונת דרכים, פגיעה נפוצה נוספת היא פגיעת גב/חבלת גב. פגיעת גב לאחר תאונת דרכים עשויות לגרום לנזקים רבים כגון: כאבי גב ממושכים, כאבי גב שמשדרים לצוואר ולראש, פריצת דיסק, שבר חוליה בגב, תזוזת חוליות הגב, בלט דיסק, פגיעה בעמוד השדרה, הגבלה בתנועות עמוד שדרה מותני, זרמים/כאבי גב תחתון ועוד. בדומה לשאר הפגיעות, גם פגיעות גב חשוב לאבחן מיד לאחר התאונה שכן במידה ולא תעשו כן, הדבר עשוי להוביל לנזקים רבים ואף לשלול ממכם פיצויים.

פגיעות גפיים - בנוסף לפגיעות שפורטו לעיל, פגיעות נוספות, לא פחות קריטיות הן פגיעות גפיים. פגיעות גפיים עשויות להוביל לנזקים רבים כגון: פגיעות אורתופדיות, שברים בגפיים, אובדן תחושה בגפיים, שיתוק בגפיים, אובדן איברים, נכות, דימומים חמורים ואף מוות. כל הנזקים האלו עלולים לגרום לאובדן ימי עבודה, הוצאות רפואיות עבור תרופות, הוצאות עבור מכשור רפואי, טראומות ועוד. לכן, חשוב לזכור שבהתאם לחוק, כל פגיעת גפיים, גם הקלה ביותר, עשויה לזכות אתכם בפיצויים רבים.

תרחישי תאונות דרכים והפיצוי בגינם

עם זאת, אנשים רבים לא מודעים לפיצויים שבאפשרותם לקבל בגין הנזקים שנגרמו להם לאחר תאונת הדרכים, בעיקר כאשר מדובר בפגיעות קלות. על כן, נפרט לכם כעת מספר תרחישים של תאונות דרכים, לאילו נזקים הם עשויים להוביל ואיך ניתן לקבל פיצויים בגינם?

תאונת דרכים קטלנית:
-תאונת דרכים קטלנית מה ההגדרה? תאונות דרכים רבות עשויות להיות קטלניות ולגבות מחיר גבוה ביותר כגון פגיעות חמורות, איבוד איברים, נכויות, אובדן כושר עבודה ואף מוות. במקרה של תאונת דרכים קטלנית, ובמקרה שנזק הגוף ברור לעין, עולה המסקנה כי ניתן לקבל פיצויים בקלות מחברת הביטוח. אולם לצערנו לא כך הדבר, וחברות הביטוח עשויות להערים קשיים רבים גם כאשר מדובר בתאונת דרכים קטלנית.

לכן במידה וחלילה הייתם מעורבים ב-תאונת דרכים קטלנית, חשוב לפנות לעורך דין תאונת דרכים גם כשהנזק ברור לעין, וזאת בכדי לקבל מחברת הביטוח את מירב הפיצויים בדרך המהירה ביותר - כדאי להתייעץ עם עו"ד מנוסה בתחום "תאונות דרכים קטלניות".

פיצוי תאונת דרכים כאב וסבל:
לאחר תאונת דרכים עשוי הנפגע לחוש בכאב וסבל רב אשר יקשו עליו לחזור לתפקוד מלא - ומה לגביי פיצוי? כאב וסבל עשויים להתבטא בימי אשפוז רבים, לקיחת כדורים, אי תפקוד מלא, אובדן כושר עבודה, פחד לחזור לנהוג ועוד. ניתן לחשוב שהפיצוי בעבור כאב וסבל אינו גדול כיוון שמדובר בעניין סובייקטיבי שמשתנה מאדם לאדם, אולם הפיצוי המוענק בעבור כאב וסבל לאחר תאונת דרכים נעשה בהתאם לתוצאה שלהם בפועל. כלומר, נערכת בחינה עד כמה הכאב והסבל מגבילים את האדם הספציפי שנפגע ועד כמה הדבר משפיע על חייו האישיים ובהתאם לכך מחשבים את הפיצוי שמגיע לו.

פיצוי בעבור כאב וסבל, למי שנקבעו לו 100% נכות, עשוי להגיע למאות אלפי שקלים ולכן, חשוב לעמוד על זכויותיכם.

פיצוי בגין תאונת דרכים קלה - כיצד לפעול?
ברוב התאונות מדובר על תאונת דרכים קלה, אשר מלווה בעיקר בפגיעות רכוש ופגיעות גוף קלות. גם האחרונות מזכות בפיצויים אשר יכולים להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים.

פגיעות גוף קלות עשויות להתבטא בכאבי ראש, צוואר תפוס, גב תפוס, פגיעות קלות בכפות הידיים, פגיעות קלות ברגליים ועוד. וכך, במידה ומבססים טוב את התביעה, את הנזק ואת הפגיעה שנגרמה לכם, ניתן לקבל אחוזי נכות (גם בשיעור נמוך) ולקבל בגינם עשרות אלפי שקלים.

פיצוי תאונת דרכים ללא נכות:
יש לציין כי ניתן לקבל פיצוי בגין תאונת דרכים ללא נכות, כלומר בתאונת דרכים שלא גרמה לאחוזי נכות. בהתאם להוראות חוק נפגעי תאונות דרכים נקבע כי גם כאשר התאונה גרמה לנזק גוף קל, ללא קביעת אחוזי נכות, אותו אדם שנפגע זכאי לקבל פיצוי - פיצויים. נזק קל, כאמור, יכול להתבטא בפציעות קלות, צוואר תפוס, כאבי גב קלים ועוד. בגלל שמדובר בנזק קל שחולף לאחר תקופה מסוימת, אפשר מיד לאחר תאונת דרכים להתייעץ עם עורך דין תאונת דרכים אשר יאבחן את המקרה הפרטי שלכם ויסייע לכם בתהליך.

פגיעה נפשית - פיצוי:
בדרך כלל כאשר מדברים על נזקים לאחר תאונת דרכים, אלו נזקים פיזיים שנראים לעין. אך לצערנו, תאונות דרכים עשויות לגרום גם לפגיעה נפשית, הן לאדם שעבר את התאונה והן לאדם שהיה עד לה.

פגיעה נפשית לאחר תאונת דרכים עשויה להביא לנזקים נפשיים רבים כגון: פוסט טראומה, חרדות, פחד לחזור לנהוג, דיכאון, מצבי רוח בדרגות שונות, חוסר עניין בפעולות היום יום, ירידה בתפקוד, אובדן כושר עבודה ועוד. ולכן, גם כאשר הפגיעה הנפשית אינה נראית לעין, חשוב לאבחן אותה מוקדם ככל הניתן ולפעול על מנת לקבל בגינה את מירב הפיצויים.

נפגעי תאונות דרכים - חישוב הפיצוי

כאשר מחשבים את הפיצויים עבור נפגעי תאונות דרכים, יש מספר פרמטרים שצריך לקחת בחשבון לקביעת גובה הפיצויים. פרמטרים אלו הם: חומרת נזקי הגוף שנגרמו לאחר תאונת דרכים, אחוזי נכות, גיל הנפגע, חומרת הנזקים המשניים שנגרמו עקב התאונה, הפסדי השתכרות, חישוב פוטנציאל השתכרות עתידי של הנפגע, הוצאות רפואיות לאחר התאונה, הוצאות רפואיות עתידיות, מידת הפגיעה באפשרויות התפקוד העתידיות של הנפגע, כאב וסבל ועוד.

כל פרמטר, כאמור, נבחן בהתאם לאדם הספציפי שנפגע, גילו, עיסוקו ומצב משפחתו וככל שתאונת הדרכים פגעה ביותר פרמטרים או פגעה באופן חמור באחד הפרמטרים או יותר, כך הנפגע יקבל יותר פיצויים.

במקרה וחלילה תאונת דרכים גרמה למוות, הפרמטרים שיילקחו בחשבון לקביעת הפיצויים וגובהם הם: גיל ההרוג, מידת התלות של משפחתו בהרוג, מידת הפגיעה בקרובי משפחתו, מידת עיסוקו והשתכרותו טרם התאונה ועוד.

תאונת דרכים מה לעשות לאחריה בכדי לקבל את מירב הפיצויים

-מהו מחשבון פיצויים תאונת דרכים? בכדי לקבל את מירב הפיצויים לאחר תאונת דרכים, חשוב לפעול נכון ישר אחרי התאונה שלב אחר שלב, והכל בכדי שתוכלו לבסס את הנזק שנגרם לכם בצורה המיטבית.

החלפת פרטים - לאחר תאונת הדרכים יש לדאוג לקחת את פרטי הרכב הפוגע, או כלי הרכב הנוספים המעורבים בתאונה, לרבות פרטי הנהגים, מספרי רישיונות, סוג רכב, פוליסת ביטוח, שמות, תעודת זהות וכל פרט מזהה נוסף שיעזור לכם לחזור אליהם במידת הצורך. תיעודים אלו יאפשרו לכם להגיע לנהג או לנהגים הנוספים המעורבים על מנת להוכיח את תביעתכם וכן לא יאפשרו לאף נהג להתחמק מהדין.

עדים - במידה ובאירוע נכחו עדים, חשוב לקבל גם את הפרטים שלהם בכדי שתהיה עדות נוספת לאירוע וכן לטובת הוכחת תביעתכם במידת הצורך כאשר מדובר "במילה שלכם מול מילה של חברת הביטוח".

תיעוד נזקי תאונת הדרכים - במידה והמצב מאפשר זאת, מומלץ לתעד את הנזקים שנגרמו, הן את נזקי הרכוש והן את נזקי הגוף. למשל: נזקי רכוש שנגרמו לרכב שלכם ולרכבים המעורבים, נזקים שנגרמו לסביבת התאונה כגון נזקים למעקי בטיחות, רמזורים, אי תנועה וכו', תיעוד נזקי גוף שנגרמו כגון שברים, דם על הכביש, פציעות ועוד.

קבלת טיפול רפואי לאחר תאונת דרכים - לאחר החלפת הפרטים ותיעוד התאונה, או במידה והמצב לא מאפשר תיעודים למיניהם, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי מתאים בבית החולים או קופת החולים ישר לאחר התאונה.

יש לפנות לקבלת טיפול רפואי מתאים גם אם נראה "שלא קרה דבר" כיוון שאם לא תעשו זאת מיד, ותדחו את קבלת הטיפול הרפואי, הדבר יקשה עליכם לבסס את תביעתכם ולזכות הפיצויים, במידת הצורך.

יש חשיבות רבה לקבלת הטיפול הרפואי הראשוני לטובת הוכחת התביעה שכן לא כל הנזקים מתגלים מיד לאחר התאונה, אלא יש פגיעות שמתגלות רק לאחר מספר שעות או ימים. לכן חשוב לאבחן את הפגיעות מוקדם ככל הניתן בכדי למזער את הסכנות הרפואיות וכן בכדי לבסס את תביעתכם בצורה הטובה ביותר.

כאשר מגיעים לבית החולים או לקופת החולים לטובת קבלת טיפול רפואי, חשוב לדווח לרופא המטפל את השתלשלות האירועים, הנסיבות לתאונה, והנזק שנגרם לכם בעקבותיה. יש לפרט כמה שיותר את כל הפגיעות והכאבים בהם אתם חשים, גם אם מדובר בכאבים קלים. תיעוד פרטים אלו הם בעצם התיעוד ראשוני של גורם מקצועי אודות הפגיעה שנגרמה לכם.

כמו כן, מידה ולאחר התאונה וקבלת הטיפול הרפואי, מתגלים כאבים חדשים או נזקים חדשים שלא דיווחתם עליהם, חשוב לפנות שוב לקבלת טיפול רפואי ולדאוג שגם הנזקים החדשים מתועדים בתיקכם הרפואי.

תיעוד משטרתי אודות תאונת הדרכים - לאחר קבלת הטיפול הרפואי, יש לגשת למשטרה, לדווח על התאונה ולקבל אישור על התרחשותה על מנת לבסס את תביעתכם בצורה הטובה ביותר.

שמירת כל המסמכים הרלוונטיים - לאחר תאונת הדרכים, מצטברים מסמכים ותיעודים רבים אותם יש לשמור היטב בצורה מסודרת לטובת הוכחת התביעה. מסמכים אלו הם המסמכים הרפואיים שלכם, צילומי רנטגן במידה ויש, אישורי מחלה, תרשמים לתרופות, תיעוד פינוי באמבולנס, אישור משטרה, תעודת שחרור מבית חולים ועוד. יש לשמור את כל המסמכים האלו לטובת התביעה ביסוסה, והוכחת הנזק שנגרם לכם באופן הטוב ביותר באופן בו אף פרט לא יחסר.

פניה לעורך דין תאונת דרכים - לאחר כל השלבים הראשוניים לעיל, וטרם הפנייה לחברת הביטוח או כל גוף מקצועי אחר, ניתן לפנות לקבלת ייעוץ משפטי אצל עו"ד תאונות דרכים. בעת הפגישה עם עו"ד יש לפרוס בפניו את כל מהמסמכים הרלוונטיים לתאונה, את השתלשלות האירועים והנסיבות לתאונה, אילו נזקים נגרמו לכם, פוליסת הביטוח שלכם וכו'. עורך דין תאונות דרכים מומלץ בנושא יוכל להעניק לכם את הייעוץ המתאים למקרה הפרטי שלכם וילווה אתכם לאורך כל הדרך, החל מהגשת התביעה ועד לקבלת הפיצויים המרביים.

הסתייעות בעורך דין תאונות דרכים עשוייה לשפר משמעותית את הסיכויים שלכם לקבלת פיצויים, בין אם נגרם לכם נזק קשה ובין אם נגרם לכם נזק קל.

עורך דין תאונת דרכים - שכר טרחה

לרוב עורך דין תאונות דרכים, אשר מייצג נפגעי תאונות דרכים בתביעות לקבלת פיצויים, רשאי לגבות שכר טרחה המחושב כאחוז מסוים מסכום הפיצוי הסופי שנקבע לנפגע בהתאם לשלב ההליך בו נמצאים.

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975, עורך הדין אינו רשאי לגבות תשלום מעבר לקבוע בחוק, למעט אגרת בית משפט והוצאות הדרושות לניהול התיק.

לפי החוק, שכר הטרחה לא יעלה על השיעורים הבאים: אם הושגה פשרה מחוץ לבית המשפט, טרם הגשת התביעה, עורך הדין יכול לגבות שיעור של 8% מהסכום שהוצע לשלם לנפגע.

במידה והושגה פשרה לאחר הגשת התביעה וטרם מתן פסק הדין, עורך הדין יכול לגבות שיעור של 11% מהסכום שהוסכם לשלם לנפגע.

במידה והוגשה תביעה וניתן פסק דין לגבי גובה הפיצוי, עורך הדין יכול לגבות שיעור של 13% מהסכום שנפסק לטובת הנפגע.

חשוב לדעת ששכר הטרחה מחושב כאחוזים מתוך מלוא הסכום שקיבל הנפגע, כולל הוצאות משפט ושכ"ט עורך דין שנפסקו לטובתו.

עורך דין תאונות דרכים

כפי שכבר ציינו לעיל, אירוע תאונת דרכים הינו אירוע פתאומי וטראומתי אשר עשוי להיות כרוך בנזקי גוף, קלים וקשים.

למרות שברוב מקרי תאונות דרכים מעורבות חברות ביטוח, נפגעים רבים לא מקבלים את הפיצוי המגיע להם בעבור נזקי הגוף שנגרמו להם, ולעיתים לא מקבלים פיצוי כלל.

לכן, במידה ועברתם תאונת דרכים ונגרם לכם נזק, בין אם הוא קל ובין אם קשה, ניתן לפנות לעורך דין תאונות דרכים מומחה לנזקי גוף, בעל הידע והמומחיות בתאונת דרכים, אשר מכיר את החוק הפיצויים והפסיקה לעומקם ויודע כיצד להתנהל בצורה אופטימלית מול חברות הביטוח, הביטוח הלאומי, קרנית, וכל גוף רלוונטי אחר, והכל בכדי שתקבלו את מירב הפיצויים.

היעזרות בעורך דין תאונות דרכים עשויה להעלות את סיכוייכם לצלוח את התביעה בצורה הטובה ומהירה ביותר, כך שבזמן זה תוכלו להחלים מהפגיעות שנגרמו לכם ולחזור לשגרה מהר ככל הניתן.

*אין בכל האמור כדי להוות יעוץ משפטי, ביטוחי או יעוץ אחר. על הקורא לפנות לקבלת יעוץ פרטני לגורמי מקצוע בהתאם לשיקול דעתו ובהתחשב בנתונים הספציפיים הקשורים לעניינו.

לאתר משרד עורכי דין פייפר - כהן הקליקו כאן>>