תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

פתרונות ענן לארגון קטן-בינוני: יתרון תחרותי גדול

השנים האחרונות הוכיחו עד כמה שירותי הענן יכולים להיות יעילים ועדיפים לארגונים הגדולים ולחברות 'צמיחה' (סטארט-אפים) בכל היבט • כעת הם מוצעים גם לעסקים קטנים-בינוניים ועשויים להעניק להם יתרון עסקי/תחרותי משמעותי בשוק הדינמי של היום • אז איך בוחרים את הפתרון הנכון? איך ליישם אותו? ומה תרוויחו מכך?

צילום: Depositphotos באדיבות אינפורמט
צילום: Depositphotos באדיבות אינפורמט

הכתבה בשיתוף אינפורמט

מערכות המחשוב בארגונים קטנים-בינוניים נעשות קריטיות יותר ויותר לניהול העסק. לכן, אחת המטרות החשובות ביותר עבור הגורם האחראי על מערכות המחשוב בחברה, בין אם מדובר במנהל הממונה על התחום או במנכ"ל עצמו, היא שקט נפשי. מנהלי החברות רוצים, יותר מכל, לישון בשקט כשהם יודעים שהמערכות פועלות ביציבות מלאה, מעניקות לארגון יתרון עסקי-תחרותי ראוי עם מינימום סיכון ומקסימום ביצועים.

תשתיות ושרותי המחשוב בענן פועלים בשוק כבר כ-15 שנים ורשמו מאז התפתחות אדירה הן מבחינת כוח העיבוד, מגוון השירותים והיישומים וכמובן - נתח השוק שלהם בתחומי המחשוב השונים. החברות הגדולות בעולם ביצעו טרנספורמציה לכיוון הענן בשנים האחרונות, וכעת נראה שגם ארגונים קטנים יותר יכולים לבצע את המעבר בביטחון מלא, וליהנות מיתרונות השרידות של הענן.

לא יהיה זה מרחיק לכת לומר כי עסקים קטנים-בינוניים רבים משתמשים עדיין בשרתים מקומיים וחוששים לעשות את הצעד שייקח אותם לשלב הבא בתשתיות הטכנולוגיות.
מערכות הענן של היום מספקות אחסון מאובטח, ביצועים גבוהים ויציבים ותחזוקה שוטפת מסביב לשעון, אשר יוצרים יחד שקט נפשי בקרב המנהלים האחראים על המחשוב בארגון.

מה הופך את תשתית הענן לפתרון הנוח והיציב ביותר עבור עסקים וחברות? ומה כדאי לקחת בחשבון לפני בחירת ספק הענן שלכם? בחברת אינפורמט, המציעה תשתיות ענן מתקדמות, מצביעים על כמה וכמה נקודות:

הענן - 'פוליסת ביטוח' למערך המחשבים

חברות רבות למדו להתייחס לענן כמו ל'פוליסת ביטוח'. הם למדו לבטוח בו ולראות בו כלי המעניק שקט נפשי מלא, בעיקר בזכות היציבות והשרידות הגבוהה שהוא מספק. הבחירה בתשתיות ענן מעבירה את האחריות, התחזוקה והתפעול אל ספקית הענן. כך מנהלי המחשוב, שנאלצו להשקיע משאבים רבים בתחזוקת השרתים מקומיים ותוכנות ה'תשתית', יכולים להתפנות ולהעניק הרבה יותר תמיכה למשתמשים ולהתמקד בשדרוג מערכי אבטחת מידע והיבטים חשובים נוספים אשר נדחקים לצד בעקבות העיסוק המתמיד בתחזוקת המחשוב הפיזי.

בנוסף, תשתיות ענן משפרות את רכיב שרידות העסק. מקרה קיצוני של קריסת מערכות ואובדן מידע המאוחסן על שרתים פיזיים, צפוי להוביל לנזק כלכלי שקשה מאוד להתאושש ממנו. אפילו במקרה של 'גיבוי על פי הספר' - העלות בזמן ובמאמץ מייצרת נזק מהותי לארגון. תשתיות ענן, לעומת זאת, מתוחזקות 24/7, מותקנות בחוות שרתים ייעודית עם שרידות מוגברת בכל היבט אפשרי (אספקת חשמל, מערכות בקרה מתקדמות של מצלמות ובקרי גישה וכו'). זאת בניגוד לשרתים הפיזיים הנותרים ללא השגחה בשעות הערב ובסופי השבוע. כמו כן, תשתיות הענן מוגנות הרבה יותר במקרה של נזילה, שריפה או כשל בפעולת אל-פסק, בעקבות הבקרה האוטומטית והאבטחה פיזית על חוות השרתים.

  לפרטים ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות על שירות ענן לעסק, היכנסו>>  

בכל מקרה של תקלה או קריסה של מערכת טכנולוגיה, עסקים עם שרתים פיזיים נאלצים להזמין טכנאי ועלולים לעמוד מול השבתה של מספר ימים, בהם העסק לא יכול לספק שירות ראוי ללקוחותיו. מקרים כאלו עשויים להוביל לאובדן מוניטין ובזבוז זמן יקר עבור החברה. גם בענן יכולות לקרות תקלות, כמובן, אך הסיכוי לכך קטן יותר והטיפול בהן הרבה יותר מהיר בעקבות התחזוקה השוטפת - סדר גודל של דקות ולא שעות או ימים.

צילום: Depositphotos באדיבות אינפורמט
 צילום: Depositphotos באדיבות אינפורמט

כמו ליסינג תפעולי גמיש

בנוסף ליתרונות התפעוליים המובהקים, השימוש בענן הוא גם הרבה יותר משתלם, מסבירים באינפורמט. במקום לרכוש מערכת מלאה של תשתיות (כי אין דבר כזה 'חצי מערכת') מודל התשלום בענן הוא 'לפי שימוש שבפועל' ועם אפשרות נוחה וגמישה להקטין ו/או להגדיל את התשתיות על פי הצרכים המדויקים.

רכישה של מערכת מחשוב (חומרה-תשתיות-תוכנה-תקשורת) היא הוצאה הונית משמעותית - הנחסכת לחלוטין במעבר לענן.

במידה רבה העניין דומה למעבר ל'ליסינג תפעולי גמיש' - במקום רכישת המכשירים/רכב/אחר. במודל הגמיש - אם צומצמה הדרישה - המחיר ירד מיידית בהתאם (שלא לדבר שכלל לא נדרשו השקעות מהותיות בשום שלב). מנגד, לאחר שהארגון רכש מכונית - לא ניתן להחזיר אותה ליבואן, אפילו אם בינתיים הצורך בה התייתר.

איך תבחרו את ספקית הענן שלכם?

כל ארגון מתמחה בעולמות התוכן ובמודל העסקי שלו. בחברה שעוסקת בקמעונאות בתחום מסוים - מומחיות במחשוב אינה 'חוזקה' הנדרשת ממנה. לכן חשוב שהיא תבחר בשותף שילווה אותה בתחום זה באופן אופטימלי. (רמז - חשוב שהוא יהיה מומחה בתחום הטכני/טכנולוגי, אבל גם יבין בשילוב בין מערכות המידע השונות והיישומים המשמשים את החברה לעסקיה).

ענקיות הטכנולוגיה זיהו כבר לפני מספר שנים את הפוטנציאל העצום של שירותי תשתיות הענן ונכנסו בסערה לשוק. עסקים ישראלים יכולים לקבל כיום שירותי ענן ישירות מ-Azure, הענן מבית מיקרוסופט, או מ-AWS של אמאזון ואפילו מ-Google Cloud. אולם באינפורמט מצביעים על כמה וכמה חסרונות שמתלווים לבחירה בחברות הענק הגלובליות: התעריפים הגבוהים אשר מתעדכנים באופן חד-צדדי בכל שנה, והשירות הניתן באופן 'ממוחשב', ברובו מרחוק, בצ'אט בלבד ובשפה האנגלית, לרוב מול מוקדים הנמצאים בהודו.

בהקשר לכך אומרים באינפורמט כי השירות אמור להציע שקט נפשי, יציבות ונוחות, אך העובדה כי עלויות השירות מסובכות לחישוב ומשתנות באופן תדיר, רק מגבירה את אי הוודאות. אופן החיוב מסובך מאוד לניתוח וכולל תמחור לפי שעה לכל שרת, תמחורים שונים לפי חוות ועוד. בנוסף, עסקים שרוצים להשתמש בתשתיות ענן של אותן חברות שולחים בעלי מקצוע להכשרה מקצועית רק על מנת לקבל את השירות. וזה מחייב אותן להתחיל להיות בעצמן מעין 'חברות שרותי IT.

כמו כן, יש לזכור כי מרבית העסקים בישראל מקבלים את השירות של אותן חברות דרך גורם מתווך בישראל, כך שבזמן תקלה, אותו גורם פונה לחברת הענק היושבת בחו"ל, ואין לו שליטה על הענן עצמו. התוצאה עשויה להיות עיכוב בשל הזמן הארוך עד לפתרון התקלה.

מנגד, היתרון המרכזי של ענקיות הטכנולוגיה הוא הצעה של פלטפורמת ענן אוטומטית שאפשר להיכנס ולנהל אותה בכל רגע נתון דרך מערכת ברורה ונוחה. עבור עסקים שיש להם מנהלי IT או גורמים מקצועיים האחראים על הנושא, מדובר על יתרון עם משמעות גדולה. אולם לא בטוח שהסידור הזה מתאים לחברות עסקיות קטנות-בינוניות שאין להם מחלקת IT ומנהל מחשוב ייעודי ומנוסה במשרה מלאה.

השוק בישראל - "חברות מנסות לרכב על הגל"

השוק בישראל בתחום הענן צמח בשנים האחרונות באופן משמעותי. באינפורמט מציינים כי חברות מקומיות שראו את הצורך הגובר בשותף מקומי שיאפשר ניצול מקסימלי של יתרונות הענן לעסקים - החלו להתמקד בתחום בין אם יש להן את הידע והתשתיות הנחוצים - ובין אם 'בערך'.

אותן חברות החלו להציע פורטפוליו שירותים שכולל: שרתים וירטואליים, מערכות הפעלה, תוכנות, שירותי אחסון וגיבוי, שירותי תעבורה, שרתי דוא"ל, סינון דואר (אנטי ספאם), אבטחת מידע ועוד. בעיקרון - 'הבטחה מושלמת'.

היתרון המשמעותי של ספקיות הענן המקומיות (ושל לקוחותיהן) הוא העובדה שהשרתים שלהן נמצאים בשליטתן המוחלטת, בחוות שרתים כאן בישראל. עם זאת, באינפורמט סבורים כי מרבית הספקיות לא מספקות כלים לניהול עצמי של תשתיות הענן והתאמה מהירה לצרכי העסק. "חברות קטנות שקמו ממש בשנים האחרונות ומנסות 'לרכב' על גל הצמיחה של הענן, עדיין מתקשות לספק שירות אמין ומתמשך בעקבות כוח אדם מצומצם ויכולת מקצועית מוגבלת", מסבירים שם.

תשתיות ענן מתקדמות

אינפורמט כאחת הספקיות המובילות והוותיקות בשוק המחשוב הישראלי, מציעה תשתיות ענן מהמתקדמות בשוק, החברה מציעה לעסקים קטנים ובינוניים שירות זמין ובעברית, עם כלים קלים לניהול ועלויות ברורות ומותאמות לצרכי העסק. "לעסק קטן חשוב שירות זמין, ניהול קל ותעריפים ברורים בסוף החודש", אומר יהב מאיו, מנהל מחלקת תוכנות ומחשוב ענן באינפורמט מערכות. "אינפורמט מחזיקה ומתחזקת את השרתים באמצעות צוות טכני זמין ומיומן, כך שהשליטה עליהם קרובה ומיידית מבחינת טיפול בתקלות ומציאת פתרונות".

יהב מאיו,  סמנכ''ל תוכנה וענן , אינפורמט / צילום: מיכאל צור
 יהב מאיו, סמנכ''ל תוכנה וענן , אינפורמט / צילום: מיכאל צור

לעסקים וארגונים גדולים, שיש להם מנמ"רים ומחלקת מערכות מידע 'מלאה', או גורמים הרוצים להיות עם האצבע על הדופק, אינפורמט מציעה נגישות נוחה לממשק הענן שם ניתן לצפות, לשנות ולבצע בקרה שוטפת על ביצועי הענן. "מדובר על שירות ייחודי של אינפורמט בשוק המקומי, שמאפשר ללקוחות שלנו להיות גמישים בניהול הענן, הן בהיבט התפעולי והן בהיבט של העלויות", מציין מאיו.

בכל הנוגע לאיכות החומרה והביצועים של שרתי הענן, הוא אומר כי "אינפורמט מקפידה על שרתים בעלי High performance בלבד, ללא פשרות על איכות המעבדים, השרתים או הדיסקים. שרתי הענן של החברה כוללים אך ורק את רכיבי החומרה מהדורות החדשים ביותר, מה שמבטיח ללקוחות ביצועים אמינים לאורך זמן".

בנוסף, שירותי הענן של אינפורמט עומדים בתקני אבטחת מידע מחמירים כמו GDPR, ISO 27001, SOC 2, אשר לא קיימים אצל כל השחקנים בשוק, לדברי מאיו. בסיסי הנתונים והדוא"ל של אינפורמט מאוחסנים מאחורי חומת אש מעודכנת ומתקדמת, לרבות שירותי אנטי ספאם ואנטי וירוס המקטינים את הסיכון לפגיעה ולחשיפה של מידע רגיש.

להביא ל'נחיתה רכה' בעולם הענן

עוד נקודה חשובה בבחירת הספק היא הוותק ורמת המקצועיות. אינפורמט פועלת בתחום המחשוב לעסקים כבר יותר מ-25 שנה ומעסיקה מעל 50 עובדים המספקים מעטפת שלמה לעסקים גדולים וקטנים גם יחד. "אנחנו גאים ביכולת שלנו לספק מצד אחד אמינות ויציבות, ומצד שני ייעוץ אישי וליווי צמוד לאורך כל הדרך", אומר מאיו. "המומחים של אינפורמט מספקים ייעוץ, התאמת צרכים וחבילות שירות, התקנה בפועל ותחזוקה שוטפת. עבור לקוחות עם שרתים מקומיים, אנחנו יודעים לנהל את כל המעבר של הדאטה וחיבור המשתמשים אל תשתיות הענן, על מנת שהמהלך יבוצע עם מינימום השפעה על הפעילות השוטפת של העסק, ועם 'נחיתה רכה'. השאיפה שלנו היא להביא את כל היתרונות שהעסקים הגדולים נהנים מהם, לעסקים הקטנים בישראל. בשורה התחתונה, שדרוג התשתיות והשירות נמצאים בהישג ידם, זה הזמן להצטרף לעידן החדש של הענן".

*אין באמור כדי להוות המלצה ועל כל לקוח לבדוק התאמה בהתאם לצרכי עסקו ופעילותו.

לפרטים ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות על שירות ענן לעסק, היכנסו>>

צרו איתנו קשר *5988