בעקבות תחקיר "פירמה": החינוכית "חותכת" את חיים זיסוביץ' מ"תיק תקשורת"

תחקיר "גלובס" חשף כי זיסוביץ', שמנחה את "תיק תקשורת", הוא גם בעל משרד יח"צ * מועצת העיתונות: "זו עבירה אתית"

עכשיו זה סופי: מועצת העיתונות קבעה כי יש ניגוד עיניינים בין עבודתו של חיים זיסוביץ' כמנחה התוכנית "תיק תקשורת" - לבין היותו בעליו של משרד יחסי ציבור. כך נודע ל"גלובס". הוועדה, שהוקמה לצורך בדיקת השאלה שהועלתה על-ידי הטלוויזיה החינוכית בעקבות תחקיר "גלובס" בעניין, קבעה פה-אחד כי מדובר בעבירה אתית של זיסוביץ'.

בהתאם לכך הודיע היועץ המשפטי של הטלוויזיה החינוכית, אביגדור דנן, כי לאחר התייעצות שקיים עם היועץ המשפטי של נציבות שירות המדינה ומנהלת מחלקת סכסוכי עבודה במשרד המשפטים, הוחלט כי ביצוע העבירה האתית על-ידי זיסוביץ' - כפי שנקבעה במועצת העיתונות - מהווה הפרה יסודית של הסכם ההתקשרות של הטלוויזיה החינוכית עימו, וכי יש להודיע לזיסוביץ' על סיום ההתקשרות עימו תוך 14 יום מהיום.

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה: "אנו נפעל בהתאם להמלצת מועצת העיתונות ולהנחיות היועץ המשפטי של התחנה".

כזכור, כתבה שפורסמה במגזין "פירמה" של "גלובס" עסקה בזיסוביץ', שבמקביל לתפקידו העיתונאי כמנחה "תיק תקשורת" - הוא גם שותף פעיל ובכיר במשרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור. בעקבות התחקיר פנתה המחלקה המשפטית של הטלוויזיה החינוכית, שם משודרת התוכנית "תיק תקשורת", בבקשה לקבל חוות-דעת שתכריע האם יש סתירה בין העבודה העיתונאית של זיסוביץ' כמגיש תוכנית חדשות בטלוויזיה לבין תפקידיו האחרים.

כתבתו של ארי ליבסקר במגזין "פירמה" עסקה בשאלה האם השלמות ההכנסה של העיתונאי זיסוביץ' לגיטימיות, שכן בנוסף לתפקידו כמנחה "תיק תקשורת" שותף זיסוביץ' גם במשרד ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור. אותו משרד יחסי ציבור, אגב, מספק שירותים גם לדוד בוסקילה, המועמד של ארקדי גאידמק לראשות עיריית שדרות.

תגובתו של זיסוביץ' לא התקבלה עד מועד פרסום הידיעה.